Zuretti za tporal

Direktor sindikata koji brine o 450 NBA igrača otkrio nam je zašto voli Zadar i Hrvatsku

29.05.2024 u 14:19

Bionic
Reading

Uskoro u Zadru počinje novi Sunset Sports Media Festivala koji traje od 6. do 8. lipnja. Među gostima i govornicima je puno poznatih, a jedan od njih je Matteo Zuretti

I treće izdanje Sunset Sports Media Festivala okupilo je brojne vrhunske sportaše i istaknute stručnjake iz područja medija, marketinga i poslovanja.

Među tim stručnjacima, koji će posjetiti Zadar, našao se i Matteo Zuretti koji je zaposlen u košarkaškoj NBA ligi kao Glavni direktor za iskustvo igrača u NBPA ili u prijevodu direktor sindikata (Chief Player Experience Officer for the National Basketball Players Association).

U razgovoru za tportal Matteo Zuretti prvo se osvrnuo na svoju impresivnu karijeru uključuje rad u različitim ulogama;od menadžera i agenta do direktora međunarodnih odnosa i marketinga.

Kako ste započeli vašu karijeru u sportskoj industriji te što vas je dovelo do sadašnje uloge u NBPA (Nacionalna košarkaška udruga igrača)?

'Počeo sam veoma mlad raditi kao trener, i koliko god sam volio dijeliti strast igre sa svojim igračima, brzo sam shvatio da je moja najveća motivacija, moj 'zašto', vidjeti ih kako rastu i razvijaju se kao osobe. Zato sam odlučio napraviti iskorak i pomoći im u vođenju njihovih karijera, u početku kao agent, a sada u NBPA podržavajući njihov holistički razvoj što također ima veliki utjecaj na njihov uspjeh na terenu. Sve je sjelo na svoje mjesto.'

Vaša uloga u NBPA-i zahtijeva korištenje najnovijih tehnologija za komunikaciju i rad s igračima. Kako tehnologija utječe na vaš rad i koje promjene donosi?

'Svaki dan imamo sve više posla s ljudima koji su odrasli uz tehnologiju. Nedavno sam pročitao istraživanje u Times magazinu kako milenijalci odbijaju razgovarati telefonom: čak 25 % njih se ne javlja na telefon kad ih netko nazove. Moramo se prilagoditi novoj stvarnosti, upoznati igrače u cijelosti, a u isto vrijeme podržati ih u istraživanju realnog svijeta s više samopouzdanja.'

Vi ste direktor sindikata koji predstavlja 450 NBA igrača, a vaše iskustvo u vođenju igrača na međunarodnoj razini pružilo vam je jedinstvenu perspektivu. Koji su ključni izazovi s kojima se susrećete u ovom procesu?

'Najveći izazov s kojim se svaki međunarodni igrač treba suočiti je naučiti kako razumjeti ljude i ispravno tumačiti njihove poruke. Često čujem od međunarodnih igrača kako Amerikanci nisu autentični, da daju velike komplimente, ali riječi ne prate djela. S njima dijelim svoje iskustvo, a to je ponovno razumijevanje vrijednosti riječi koje mi govore. Ako vam netko kaže da ste igrali 'nevjerojatno', to ima sasvim drugačije značenje ako to dolazi od američkog ili balkanskog trenera. Različito komuniciramo, a kada se preselite na novo mjesto, trebate se potruditi povezati s kulturom u koju dolazite i prilagoditi se. Što manje osuđujete, to ćete biti učinkovitiji.'

Osim toga, suradnja s medijima ključna je za vaš rad u NBPA. Kako NBPA radi s medijima na promicanju interesa igrača i same lige?

'Naš odjel za komunikacije fokusiran je na praćenju razgovora i raspoloženja igrača. Javno mnijenje gradi naše igrače, podiže ih na pijedestal i dobro se zabavlja kada ih vidi kako padaju. Puno je ljubomore kad je u pitanju način života kojim žive NBA igrači ili sportaši, ali vrlo malo ljudi razumije što sve dolazi s novcem, slavom i pritiskom.'

Tijekom vaše karijere svjedočili ste brojnim promjenama u sportskoj industriji. Koje su najznačajnije promjene koje ste primijetili posljednjih nekoliko godina?

'Sposobnost prikupljanja i analize podataka promijenila je igru na terenu i industriju zabave općenito. Znamo puno više, ali smisao ostaje koliko ćemo dobro povezati ljudski aspekt sportaša i navijača s uvidima koji su nam dostupni. Moramo biti "data-humanisti", i dalje trebamo napredovati u tom smislu kao industrija, a da ne budemo opterećeni trendovima.'

Često gostujete kao predavač na akademskim programima vezanim za sportski biznis. Početkom lipnja jedan ste od predavača svjetski priznatom Sunset Sports Media Festivalu u Zadru. Koliko je ovakav festival važan u poticanju suradnje i umrežavanja profesionalaca u sportskoj i medijskoj industriji?

'Svaki put kad netko okupi ljude i stvori prostor za razmjenu iskustva, to treba podržati. Činjenica da iza ovog jedinstvenog festivala stoji bivši NBA igrač poput Damjana Rudeža čini ga još posebnijim za nas. To je jasan primjer uspješnog upravljanja promjenama. Jako sam uzbuđen i apsolutno podržavam Damjanovu viziju i vidim ga kako postaje poveznica industrije, baš kao što je bio i na terenu.'

Festival okuplja mnoge poznate govornike, poput Alessandra Del Piera i Guillema Balaguea i održava se na prekrasnoj lokaciji. Koja su vaša očekivanja s obzirom na impresivan popis govornika i jedinstvenu atmosferu lokacije? Što mislite, kako će kombinacija vrsnih stručnjaka i jedinstvene lokacije obogatiti iskustvo sudionika?

'Volim Hrvatsku i primijetio sam da postaje sve popularnija destinacija, čak i u SAD-u. Jedva čekam podijeliti vrijeme sa svim uvaženim posjetiteljima Festivala jer sam siguran da ću iz vaše zemlje otići obogaćen, nadahnut i inspiriran.'