Nakon pobjede Sebastiana Vettela u Melbourneu, Mercedes će pokušati uzvratiti Ferrariju ove nedjelje na Velikoj nagradi Kine, a kiša bi mogla utrku učiniti iznimno dramatičnom te dati šansu i onima u slabijim bolidima...
Sezona Formule 1 započela je prije dva tjedna impresivnim trijumfom Ferrarija koji je pokazao da će ove godine biti ozbiljna prijetnja Lewisu Hamiltonu u borbi za naslov prvaka.
No, s obzirom da je staza u Melbourneu bila specifična, tek bismo ove nedjelje u Kini mogli saznati kakav je realni odnos snaga među najjačim momčadima u sportu.
Utrka se u Šangaju vozi od 2004. godine, a ostaje u sjećanju kao ona na kojoj je Mercedes ostvario svoju prvu pobjedu u modernoj povijesti, 2012. godine. Bila je to također i prva pobjeda Nice Rosberga, čiji je timski kolega Lewis Hamilton najuspješniji čovjek na ovoj stazi, s četiri pobjede dosad. Trijumfom su se okitili i drugi veliki vozači posljednjeg desetljeća: Alonso, Vettel, Button, Raikkonen, Schumacher te u prvom izdanju Barrichello.
Kineska F1 utrka vozi se na stazi dugačkoj 5.4km koja ima 16 zavoja i ne pretjerano originalni naziv 'Shanghai International Circuit'. U svojim počecima vožena je u jesen, u samoj završnici prvenstva, da bi je posljednjih godina prebacili u raniji travanjski termin.
Staza u Šangaju ima nekoliko atraktivnih izazova, a najveći su upravo prva dva zavoja, originalna tvorevina dizajnera Hermanna Tilkea. Riječ je o izuzetno dugačkom dvostrukom desnom zavoju, nakon kojeg slijedi oštri lijevi u koji treba ući s oko 85km/h i nije ga lako pogoditi.
Slijedi ravni dio pa oštri desni zavoj broj 6, a nakon njega prilično ritmični središnji dio staze. Veliki izazov je i lijevi zavoj broj 11, na kojem vozači rade najviše pogrešaka, s obzirom da se traži jako kasno kočenje te idealna putanja i priprema za sljedeći beskrajno dugi desni zavoj.
Na kraju još imamo jedan od najdužih ravnih dijelova uopće u F1 kalendaru, pa iznimno spori zavoj 14, koji se prolazi brzinom 70km/h, a nakon njega još posljednji lijevi relativno brzi zavoj te zatim startno-ciljna ravnina.
Kao i prošlih godina, imamo dvije DRS zone, na startno-ciljnoj ravnini te uoči zavoja broj 14. Na prvoj utrci su vozači imali velikih problema s pretjecanjima, a ako se to ponovi u Kini, onda je jasno da nešto ne štima s ovosezonskim bolidima.
Pirelli je za ovu utrku odabrao tri komponente: supermekanu, mekanu i srednje tvrdu, ali mogle bi lako na scenu stupiti kišne gume. Naime, prognoza kaže da bi kiša mogla padati i u utrci i u kvalifikacijama što bi moglo izazvati kaos, jer na zimskom testiranju pokazalo se da nove široke gume stvaraju vodenu prašinu pri kojoj vozač koji slijedi drugi bolid ne vidi ništa. Vidjet ćemo tko će se u takvim uvjetima najbolje snaći.
Favoriti za pobjedu svakako su Lewis Hamilton u Mercedesu i Sebastian Vettel u Ferrariju, a iz drugog plana šansu će tražiti njihove kolege Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen. U kišnim uvjetima ne treba otpisati niti Daniela Ricciarda i Maxa Verstappena u Red Bullu, a ako se netko drugi uključi u borbu za pobjedničko postolje, to će biti podvig.
Kvalifikacije su u subotu u 9 sati po hrvatskom vremenu, a nedjelja utrka počinje u 8 sati. Ne propustiti!