KAKO TO ZAUSTAVITI?

Fanovi su s pravom zabrinuti, takav scenarij je već tu, a stiglo je ozbiljno upozorenje: 'Uništavate Formulu 1, ostat će vam samo čudaci'

14.10.2021 u 13:29

Bionic
Reading

Formula 1 mogla bi se naći u ozbiljnim problemima ako će se utrke u budućnosti moći gledati samo na pay-per-view kanalima (plati pa gledaj)

Novca nikada dosta! Tako je u Formuli 1 koja na razne načine pokušava povećati prihode pa makar to značio i gubitak velikog dijela televizijskih gledatelja, ali takav način razmišljanja mogao bi u konačnici upropastiti taj sport.

Naime, davno su prošli dani kada su sve utrke bile besplatne za emitiranje na tradicionalnim televizijskim kanalima, a sada su prava na prijenose preuzele velike televizijske kuće. Primjer je Sky koji ima prava na velikim tržištima Velike Britanije, Njemačke i Italije.

U Njemačkoj je ovo prva sezona Formule 1, koja se uglavnom emitira isključivo na Sky-ovu pay-TV kanalu. Slijedom toga, broj gledatelja je smanjen, sa prosječnih 4,55 milijuna u 2020. godini kada su utrke prikazivane na RTL-u na samo 816.000 na Sky-u ove godine.

'Imali smo uspjeha na njemačkom tržištu i cijenimo veliku publiku koju je RTL donio, ali ukupni prihod od gledanosti i prava pao je. Brojke gledanosti ove sezone otprilike očekivane i mi smo zadovoljni', rekao je Ian Holmes, direktor za prava medija u Formuli 1.

Formula 1, VN Turske, 2021.
  • Formula 1, VN Turske, 2021.
  • Formula 1, VN Turske, 2021.
  • Formula 1, VN Turske, 2021.
  • Formula 1, VN Turske, 2021.
  • Formula 1, VN Turske, 2021.
    +16
Formula 1, VN Turske, 2021. Izvor: EPA / Autor: TOLGA BOZOGLU

No, Stefan Kurten, izvršni direktor švicarske medijske konzultanske kuće Inmediaz, smatra da bi se Formula 1 mogla 'upropastiti' tako što bi pristup utrkama uživo bio dostupan samo putem pay-per-viewa kanala.

'Formula 1 dugoročno se uništava time što ide prema tome da se prikazuje samo na pay-TV-u. Smanjujete svoju publiku samo na ekstremne fanove. Tako postajete sve više i više predstava za 'čudake' koji vole taj sport. Plaćate veće prihode od prava sa sve većim gubitkom relevantnosti. Srednjoročno, to onda izaziva nemir među sponzorima', jasan je bio Kurten.