čarolija ILI PREVARA?

Ovo je F1 bolid oko kojeg se digla prašina: Ljubomorni rivali ne mogu vjerovati!

29.03.2018 u 08:47

Bionic
Reading

Nakon što su bolidi Haasa briljirali u Albert Parku, iz McLarena i Force Indije stižu optužbe da je momčad u potpunosti kopirala prošlogodišnji Ferrari, što ravnatelj Günther Steiner odlučno odbacuje...

Malotko je očekivao vozače američke F1 momčadi na samom vrhu poretka Velike nagrade Australije, ali upravo se to dogodilo prošlog vikenda. Kevin Magnussen i Romain Grosjean startali su peti i šesti pa se u uvodnim krugovima utrke još i probili prema naprijed, da bi ih zatim dotukao bizarni i pomalo sramotni gaf s loše pričvršćenim kotačima pri promjeni guma.

  • +17
Formula 1, VN Australije Izvor: Pixsell / Autor: James Moy/Press Association/PIXSELL

Odustajanje oba Haasa nije smirilo ljubomornu konkurenciju koja optužuje Amerikance da su kopirali prošlogodišnji Ferrari. Naime, poznato je da Haas od Talijana nabavlja motor, ovjes i još neke dijelove, a također mu momčad iz Maranella omogućuje i korištenje zračnog tunela kako bi mogao dizajnirati svoju šasiju.

'Ne znam kako su to uspjeli. To je magija. Nikome to dosad nije uspjelo u Formuli 1. Nije mi jasno kako netko tko je u sportu tek nekoliko godina i nema resurse može stvoriti takav bolid. Ako je to čarolija, i ja želim štapić,' ironično je zaključio jedan od glavnih inženjera Force Indije Otmar Szafnauer, a nisu sretni ni u McLarenu koji također kaska za Haasom.

'Znamo da su jako bliski Ferrariju, ali moramo se pobrinuti da ne budu previše bliski. Neki dijelovi bolida izgledaju previše slično prošlogodišnjem talijanskom bolidu. Ali to je na FIA-i da istraži detaljnije,' zaključio je ravnatelj Zac Brown.

Prema pravilima Formule 1 postoje mnogi dijelovi bolida koje svaka momčad mora sama napraviti, a zabranjeno je dijeliti informacije o njima. Radi se o svim aerodinamičkih površinama.

'Oni vide duhove. Kažu da bolid izgleda kao prošlogodišnji Ferrari. Zašto bismo kopirali bolid koji je iza nas, kad možemo pokušati napraviti onaj koji je prilično brz? Objasnite mi to,' odgovorio je svima prvi čovjek Haasa Günther Steiner pa naglasio:

'Ako želite opravdati svoju nestručnost, napad je najbolja obrana. Ako netko troši duplo više novaca od nas i sporiji je, moraju se zapitati što ovdje rade. Ovo je natjecanje. Možda ćemo sljedeće sezone biti zadnji, ali kad govoriš, moraš imati argumente da to potkrijepiš, ne samo pretpostavke. Imamo isti ovjes kao Ferrari i zbog toga jednaki međuosovinski razmak među kotačima. To je logično, ali imamo isti razmak kao ovogodišnji bolid Ferrarija, a ne prošlogodišnji.'

Haas će u Bahreinu za deset dana vjerojatno ponovo biti među najbržima, što će dodatno naljutiti konkurenciju...