s 300 km/h zabio se u zid

Tog 1. svibnja plakao je cijeli svijet; poginuo je veliki Ayrton Senna

01.05.2018 u 10:41

Bionic
Reading

Danas se obilježava 24 godine od pogibije jednog od najboljih vozača Formule 1, Brazilca Ayrtona Senne

Nažalost, cijeli taj je vikend u Formuli 1 bio zavijen u crno. U petak, nakon popodnevnih kvalifikacija, Sennin sunarodnjak i početnik u Formuli 1, Rubens Barrichello, pretrpio je teške ozljede u sudaru koji ga je spriječio da nastupi na toj utrci. Senna je posjetio Barrichella u bolnici (preskočio je ogradu bolnice nakon zabrane posjećivanja koju su izdali liječnici) te, vidjevši Rubensove ozljede, postao uvjeren kako su sigurnosni standardi u F1 pretjerano niski.

No, crni vikend se nastavio smrću Rolanda Ratzenbergera u slobodnom treningu koji je utjecao na Ayrtona toliko da je počeo ozbiljno pomišljati na odlazak iz svijeta Formule 1. Ironijom sudbine, svoje posljednje jutro proveo je na sastanku kolega vozača s ciljem da potaknu FIA-u na hitno povećanje sigurnosti stvaranjem Sigurnosne grupe vozača (eng. Drivers' Safety group). Kao najstarijem vozaču ponuđena mu je uloga predsjednika.

Ipak, sudbina je htjela drugačije.

Senna je poginuo u 34. godini nakon što je izgubio kontrolu nad svojim bolidom te pri brzini od preko 300 km/h udario u zid u zavoju Tamburello na Autodromu Enza i Dina Ferrarija.

Senna je rođen u brazilskom Sao Paulu 21. ožujka 1960. godine, a zbog problema s koordinacijom pokreta, otac ga je nagovorio da počne voziti karting.

Kao tinejdžer je osvajao nagrade u kartingu, a 1982. se preselio u Englesku, kako bi se posvetio profesionalnoj karijeri u F1. U F1 je debitirao 1984. godine.

Izvor: tportal.hr

Pažnju ljubitelja automobilizma privukao je iste godine na VN Monaca, kada je na stazi, unatoč kiši, ostavio velikane ovog sporta.

Senna je zbog te vožnje zaradio nadimak Kišni čovjek.

'Vozio sam u Monaku, zadnji krug kvalifikacija... Imao sam prvo mjesto na startu za pola sekunde, nakon toga i sekundu. Odjedanput pogledam, brži sam od svih dvije sekunde, uključujući kolegu koji je imao isti bolid. I tada sam shvatio da ne vozim svjesno, vozio sam po nekom instinktu, samo što sam bio u nekoj drugoj dimenziji. Samo sam išao brže, brže i brže. Bio sam daleko iznad granice, ali nekako sam pronašao način da idem još više', ispričao je jednom prilikom Senna.

Prvu pobjedu ostvario je 1985. u Portugalu, a potom ih je upisao još 40, dok se 39 puta se penjao na pobjedničko postolje.

Legendarni Brazilac tri puta je bio svjetski prvak (1988, 1990, 1991), a ostao je upamćen kao kralj kvalifikacija i najbolji vozač po kiši u povijesti F1.

U prosincu 2009. godine britanski magazin Autosport ga je proglasio najboljim vozačem svih vremena, prema glasovima 217 sadašnjih i bivših vozača.

Također, koliko je bio obožavan u Brazilu, potvrđuje što je na posljednji ispračaj došlo tri milijuna ljudi.