NCAA - ZLATNA KOKA

Za pola minute reklame 1,2 milijuna dolara

05.04.2011 u 13:46

Bionic
Reading

Velikim finalom na Reliant stadionu u Houstonu pred 70.376 gledatelja u kojem je Connecticut pobijedio Butler 53:41 završilo je ovogodišnje 'ožujsko ludilo' (March Madness)

Za 30 sekundi tv reklame tijekom finala oglašivači su morali platiti milijun i 200 tisuća dolara, i samo je reklamni prostor za vrijeme Super Bowla, finalne utakmice američkog nogometa, skuplji.

'Ožujsko ludilo', kako Amerikanci popularno zovu doigravanje sveučilišnog prvenstva u košarci, počinje sredinom ožujka, a završava prvog vikenda u travnju, i u njemu sudjeluje 68 momčadi. Po gledanosti to je drugi najvažniji sportski događaj u SAD-u, nakon doigravanja u profesionalnoj ligi američkog nogometa (NFL).

Tako su CBS i Turner Broadcasting platili gotovo 11 milijardi dolara da bi osigurali tv prava za 'March Madness' tijekom sljedećih 14 godina.

Također, kad je u pitanju prihod tv kuća od reklamiranja sveučilišno doigravanje je na drugom mjestu, ispred njega je samo NFL doigravanje.

Oglašivači su u razdoblju od 2000. do 2009. godine tijekom 'March Madnessa' na tv reklame potrošili četiri i pol milijarde dolara. Prošle godine tv kuće su zaradile 651 milijun dolara od reklama, što je više negoli je zarada tijekom doigravanja u NBA ligi, ili profesionalnoj baseball ligi (MLB).

Treba napomenuti i da su navijači tijekom ovogodišnjeg Final Foura u Houstonu potrošili oko 100 milijuna dolara, što je ogroman prihod kad je pitanju bilo koji grad na svijetu.

Veliki novac cirkulira i u tzv. 'sivoj zoni', odnosno u internim kladionicama. Prema istraživanju jedne ugledne agencije koja prati tijekove na tržištu rada u SAD-u čak 20 posto zaposlenih Amerikanaca sudjeluje u internim klađenjima za vrijeme 'March Madnessa' koje sami organiziraju unutar svojih tvrtki, i u takvom klađenju cirkuliraju milijarde dolara.

Amerikanci tome pristupaju s velikom pažnjom, pa se u šali govori da toliko pažnje poklanjaju jedino prilikom ispunjavanja poreznih prijava.