ŠAMPIONI BUDUĆNOSTI

Zaboravite Vettela i Hamiltona, ovo je nova generacija klinaca koji će zavladati Formulom 1

01.09.2018 u 17:56

Bionic
Reading

Sebastian Vettel i Lewis Hamilton možda su zajedno uzeli osam naslova prvaka u Formuli 1 u posljednjem desetljeću, ali tome uskoro dolazi kraj. Predstavljamo vam novu generaciju supertalentiranih vozača koji će vrlo brzo zavladati elitnim automobilističkim natjecanjem, a predvodi ih zaista sjajan trojac...

Vettel i Hamilton bore se za titulu prvaka i ove sezone u Formuli 1. Bit će to deveta kruna podijeljena u posljednjih 11 godina između ova dva vozača, a samo su se Nico Rosberg i Jenson Button drznuli umiješati u podjelu lovorika, dok je iznenađujuće izvisio Fernando Alonso, iako ga svi stavljaju uz bok Nijemcu i Britancu.

Hamilton protiv Vettela u Belgiji
  • Fernando Alonso u Belgiji
  • Kimi Raikkonen s probušenom gumom
  • Nesreća Alonsa na startu
  • Sebastian Vettel Eau Rouge
  • Sebastian Vettel u Belgiji
    +3
Formula 1, Velika nagrada Belgije Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Ako vam je dosadila dominacija sportom ove dvojice, imamo za vas dobre vijesti. Uskoro joj dolazi kraj, a na scenu stupa nova generacija supertalentiranih vozača koji su već porušili neke od postavljenih rekorda elitnog automobilističkog natjecanja, dok bi u sljedeća dva desetljeća trebali i ostale...

Max Verstappen – mali zbog kojeg su morali mijenjati pravila

Čudno je uopće pisati o Maxu Verstappenu kao o šampionu budućnosti, kada je već nekoliko godina u samom vrhu Formule 1 i na njega se već ozbiljno računa u bitki protiv Hamiltona i Vettela.

No ne smijemo zaboraviti da ovaj Nizozemac ima tek 20 godina i da su pred njim možda i puna dva desetljeća jurnjave među elitom, a u tom razdoblju - ako Schumacherovi rekordi nekako prežive nalet Lewisa Hamiltona - vjerojatno će pasti pred 'ludim Maxom', kako je nazvan nakon prvih nekoliko sezona u Formuli 1.

Priča o obitelji Verstappen u Formuli 1 počinje s tatom Josom, ambicioznim i arogantnim vozačem koji je bio siguran da je najbrži na svijetu, ali početkom devedesetih godina rezultati su ga demantirali.

U stotinjak nastupa uspio se u dva navrata popeti na pobjedničko postolje, ali niti jednom nije okusio slast pobjede, a ostat će poznat po nesreći u Hockenheimu 1994. godine, kada se zapalio njegov Benetton u boksu, nekoliko utrka nakon pogibije Senne i Ratzenbergera, u najstresnijoj sezoni suvremene Formule 1.

'Jos The Boss' nikad kasnije nije vozio tako brz bolid kao te godine i još danas je ogorčen na svog timskog kolegu Michaela Schumachera, koji je tada postao prvak. Optužio ga je jednom prilikom da je koristio zabranjenu kontrolu proklizavanja i ne može se pomiriti s time da je sedmerostruki F1 prvak bio toliko brži od njega.

'Svi ga gledaju kao nekog boga, ali ja znam da on to nije', tvrdio je stariji Verstappen, likujući što je Schumijev povratak s Mercedesom u četrdesetim godinama bio neuspješan.

Jedini način da dokaže da je obitelj Verstappen ipak najbrža na svijetu za Josa je bila stvoriti sina koji je bolji od njega i u tome je uspio 30. rujna 1997. godine sa suprugom Sophie Kumpen, koja je također vozila utrke kartinga.

Na radost ponosnog oca, Max je ubrzo postao sve ono što Jos nikad nije bio: talent kojem su se divili diljem svijeta, a Red Bull ga je sponzorirao od malih nogu i već sa 17 godina odlučio ga je gurnuti u Formulu 1, iako gotovo da nije imao nikakvog iskustva u utrkama jednosjeda.

Ta je odluka 'bikova' izazvala žestoke reakcije starijih vozača koji su digli glas, pribojavajući se opasnosti na stazi u liku neiskusnog klinca, a FIA je reagirala tako što je zabranila nešto slično u budućnosti i uvela dodatne kriterije za dobivanje F1 superlicence, do koje je danas nemoguće doći bez vrhunskih višegodišnjih rezultata u juniorskim kategorijama.

Međutim Verstappen je začepio usta kolegama ranije nego što je to itko očekivao. Već u svojoj drugoj utrci završio je za volanom Toro Rossa kao sedmi u Maleziji 2015. godine, a nekoliko utrka kasnije bio je četvrti u Hungaroringu.

Sljedeće sezone 'projekt Max' doživio je veliki trijumf za Red Bull. Nakon što je Danil Kvjat iznenada degradiran najmlađi vozač u povijesti Formule 1 u svojem prvom nastupu za udarnu momčad 'bikova' pobijedio je u Barceloni sa samo 18 godina i 228 dana, postavivši još jedan teško oboriv rekord.

Iako fantastičan vozač, pod budnim okom mentora Josa mlađi Verstappen već u prve četiri sezone mnogima se zamjerio svojom arogancijom i beskompromisnim stilom vožnje u kojem ne bježi od sudara, a među žrtvama su mu bili mnogi, uključujući timskog kolegu Daniela Ricciarda te Sebastiana Vettela u nekoliko navrata. Na kritike novinara imao je ružan odgovor u Montrealu ove godine.

'Dosadilo mi je slušati takva pitanja. Ako ih dobijem još, mislim da ću udariti nekog glavom', poručio je mrtav ozbiljan okupljenima.

Simpatičan ili ne, Max već ima četiri pobjede u Formuli 1, a imao bi i više da Red Bull zadnjih godina ne kaska za Ferrarijem i Mercedesom. Svi ga vide kao budućeg vladara, no pojavio se jedan veliki problem. Naime, ove sezone među elitu je ušao vršnjak koji pokazuje još više od njega...

Charles Leclerc – talent kojeg su očvrsnule tragedije

Prva asocijacija na Monako za mnoge je glamurozna utrka Formule 1, ali među vozačima ova kneževina nikad nije imala ozbiljnog predstavnika, kandidata za osvajanje titule svjetskog prvaka, sve dok se među elitom nije pojavio Charles Leclerc, rođen u Monaku, i podsjetio na Ayrtona Sennu i Michaela Schumachera iz njihovih debitantskih dana.

Priča o Charlesu je priča o trijumfu i tragedijama. Već s četiri godine njegov otac Herve, inače bivši vozač i automobilistički entuzijast, odveo ga je na karting, a prve lekcije iz vožnje dobio je od obiteljskog prijatelja Julesa Bianchija, Francuza rođenog u obližnjoj Nici, kojeg je Ferrari prvog uočio od njih dvojice.

Leclerc je već sa sedam godina počeo nizati pobjede na karting utrkama pa je s godinama imao sve čvršću potporu obitelji u pokušaju ostvarivanja svojih snova.

'Rekao samo ocu da sam previše bolestan da idem u školu i natjerao ga da me vodi na karting. Vozio sam dok nisam potrošio gorivo i znao sam da je to ono čime se želim baviti', prisjetio se Charles svojeg automobilističkog djetinjstva.

S Bianchijem je postao nerazdvojan, a kad je devet godina stariji Jules ušao u Formulu 1 i potpisao za Marussiju, činilo se da će jednog dana obojica zajedno jurišati protiv elite, možda i kao timske kolege u Ferrariju. No tragedija se dogodila na Suzuki 2014. godine. Francuz se zabio pod traktor dizalicu i završio u komi s teškim ozljedama glave, da bi sljedeće godine preminuo u bolnici u Nici i postao prvi smrtno stradali vozač u Formuli 1 nakon Ayrtona Senne.

'Nikad to nisam uspio prebroditi. No nisam pomišljao o prestanku utrkivanja, to je ono čime se želim baviti', naglasio je jednom prilikom Leclerc.

Otkad se prebacio na utrke bolida, njegovi rezultati bili su spektakularni. Nakon što je postao viceprvak Formule Renault 2.0 i europske Formule 3, s lakoćom je zgrabio titulu u GP3 seriji, a onda i u Formuli 2 prošle godine.

Charles je zaradio juniorski ugovor Ferrarija, no nova tragedija pogodila ga je uoči ulaska među vozačku elitu. Otac Herve je preminuo i nije doživio gledati svog sina kako briljira u Formuli 1.

'Kad bih završio drugi, tata ne bi bio previše sretan pa sam se fokusirao na pobjeđivanje kako bih se pobrinuo da se i dalje smije', kaže Charles, kojeg ništa ne može slomiti, a Sauber mu je prvi odlučio dati priliku u F1.

Za razliku od Hamiltona i Verstappena, koji su praktički od prve utrke u Formuli 1 imali na raspolaganju pobjedničke bolide, Leclerc je krenuo putem Senne, Schumachera i Alonsa koji su krenuli s dna i tamo pokazali koliko su brzi.

Sauber je bio najgora momčad prošle sezone, ali s Leclercom se značajno digao i prepustio dno Williamsu. U pet navrata u inferiornom bolidu našao se među osvajačima bodova, a šesto mjesto u Azerbajžanu bilo je zaista impresivno, kao i pretjecanja kojih je pregršt izveo ove sezone.

Dovelo je to do toga da je nedavno potajno testirao Ferrari u Monzi i mogao bi već i prije 2020. godine imati pobjednički bolid na raspolaganju, na užas vršnjaka Maxa Verstappena koji je bio siguran da na njega dolazi red kad se Vettel i Hamilton maknu s trona.

Prošlog vikenda u Belgiji u teškoj nesreći preko njega je preletio bolid Fernanda Alonsa, a zaštita koju je imao oko glave vjerojatno ga je spasila od teške ozljede. Baš ta zaštita uvedena je kao obavezna nakon smrti Bianchija, pa možemo reći da mu je preminuli prijatelj na neki način spasio život. Sada je na njemu zahvaliti se svom anđelu čuvaru pobjedama i titulama.

Zanimljivo, iako su definitivno šampioni u nastanku, ni Verstappen ni Leclerc ne mogu računati na sigurne titule u budućnosti jer se nedavno pojavio novi senzacionalni klinac...

Lando Norris – rušitelj Alonsa i nasljednik Hamiltona

Još tamo od Jima Clarka šezdesetih godina prošlog stoljeća Britanci se mogu pohvaliti vrhunskim vozačima Formule 1 koji su vladali ovim sportom, a posljednji od njih je Lewis Hamilton, rekorder po broju pole pozicija te ozbiljan kandidat za osvajanje pete titule u karijeri ove sezone.

S Hamiltonom neće doći kraj britanskoj slavi u Formuli 1, jer tu je Lando Norris koji sa samo 18 godina pokazuje da je spreman pomrsiti račune automobilističkim senatorima, što je na svojoj koži osjetio Fernando Alonso.

U samo četiri godine ovaj tinejdžer je već osvojio pet titula u različitim automobilističkim serijama, od kojih je najuglednija europska Formula 3, a ove godine favorit je da trijumfira i u Formuli 2, odskočnoj dasci za ulazak među F1 elitu.

Iako je već godinama očito da je ovaj momak vrlo brz, malotko je očekivao ono što se dogodilo na Hungaroringu prošlog ljeta. Naime, tada je dobio u ruke McLarenov bolid i odvezao na testiranju brži krug nego što ga je vozio Alonso na kvalifikacijama za Veliku nagradu Mađarske.

Napravio je to doduše na mekšoj komponenti guma, ali zatim su obojica vozila isti automobil na utrci 24 sata Daytone u siječnju i britanski klinac ponovo se pokazao bržim i vještijim, a zna se da osim Hamiltona niti jedan timski kolega nije bio ni blizu slavnom Španjolcu u gotovo dva desetljeća besprijekorne karijere.

Naravno, Norris je zbog toga najpoželjniji vozač u Formuli 1, a McLaren, s kojim ima juniorski ugovor, trebao bi biti taj koji će mu prvi dati priliku ako ga kojim slučajem ne prepusti Toro Rossu.

'Za mene bi sjajno bilo postati vozač Formule 1, ali bilo bi u redu i ako ostanem rezervni vozač McLarena, učim godinu dana o bolidu i momčadi te budem spremniji za 2020. godinu', skromno je najavio Lando, no nakon odlaska Fernanda Alonsa jasno je da je potreban ekipi u punom radnom vremenu.

S obzirom na silnu krizu u kojoj se nalazi momčad iz Wokinga, Norrisovi vršnjaci ipak mogu odahnuti. Definitivno još neko vrijeme neće biti kandidat za osvajanje titule, ali djeluje kao idealna zamjena u budućnosti za Hamiltona u Mercedesu, a onda bi mogla krenuti berba trofeja.

Dakle Verstappen, Leclerc i Norris uskoro će u Formuli 1 predstavljati ono što su donedavno bili Hamilton, Vettel i Alonso. Ako tome pridodamo Georgea Russella, koji bi trebao postati novi Jenson Button, a Esteban Ocon novi Nico Rosberg, Pierrea Gaslyja, koji već od sljedeće sezone preuzima ulogu Daniela Ricciarda te Micka Schumachera, Alexandera Albona, Nicka de Vriesa i Artema Markelova, koji u budućnosti također zaslužuju priliku, jasno je da elitno automobilističko natjecanje nepovratno mijenja svoj izgled i neće proći mnogo vremena prije nego što njime zavladaju mladi vozači...