Kako prepoznati egoista na društvenoj mreži? Bacite oko na njegov ili njezin zid i pogledajte što dijeli sa 'svojom' publikom
Svatko tko ima profil na nekoj od društvenih mreža u nekom je trenutku poželio podijeliti nešto sa svijetom. Bez obzira radi li se o omiljenoj pjesmi ili zanimljivom članku na koji je korisnik naišao tijekom pretraživanja interneta, glavni je razlog za dijeljenje privlačenje pozornosti drugih korisnika.
Američka tvrtka 33Across napravila je istraživanje u kojem je promatrala na koji način korisnici društvenih mreža dijele informacije i linkove.
Otkrili su veoma zanimljive podatke. Naime, korisnici će češće podijeliti znanstvene članke, nego primjerice tračeve ili savjete o vezama. Na svakih 100 članaka znanstvene tematike koje korisnik pročita, na društvenim će mrežama podijeliti njih čak 12.
S druge strane, najmanje se dijele članci koji se odnose na kupovinu, poput recenzija pojedinih proizvoda ili članaka namijenjenih muškom zdravlju.
Iako su članci znanstvene tematike najviše dijeljeni, tek će rijetki kliknuti na njih. Veću će pozornost privući tekstovi o muškom zdravlju i savjeti o vezama.
Želimo izgledati bolje
Pa zašto onda korisnici dijele tekstove koje nitko ne čita? Iz jednog jednostavnog razloga - ljudi vole dijeliti sadržaj koji ih povezuje s određenom temom, bez obzira jesu li primatelji tog sadržaja (njihovi kontakti na društvenoj mreži) zainteresirani za taj sadržaj.
'Takav tip ponašanja nazivamo egoističnim dijeljenjem', stoji u priopćenju 33Acrossa.
Egoistično dijeljenje najbolje se vidi u dijeljenju linkova koji vode na vijesti ili članke o politici.
'Naš motiv za dijeljenje vijesti je kombinacija egoističnog i praktičnog dijeljenja. Naš ego voli dobiti pohvalu jer je nešto podijelio prvi, a istovremeno pružiti nove informacije drugim korisnicima', pojašnjavaju iz 33Across.
U prijevodu, dijelimo ono što nam povećava ugled među 'prijateljima', a ne nužno ono što nas zanima.
Tako kad sljedeći put vidite vijest o novootkrivenom planetu, suzdržite se od dijeljenja. Šanse su da vaši prijatelji neće biti toliko impresionirani tom vijesti. No ukoliko podijelite članak o tome kako muškarce natjerati bračnom savjetniku, vjerojatno će vaši prijatelji kliknuti na link.
I ne, neće misliti ništa loše o vama.