Edukativni događaj DigiGirlz namijenjen je učenicama hrvatskih srednjih škola, a cilj mu je usmjeravanje mladih žena prema ICT zanimanjima i smanjenje nesrazmjera među spolovima u ICT industriji
Edukativni program DigiGirlz, kojeg Microsoft diljem svijeta provodi kako bi razbio mit da je karijera u IT-u namijenjena isključivo muškarcima i smanjio nesrazmjer među spolovima u IT industriji, u Hrvatskoj će biti održan 11. travnja. Sudjelovat će oko 80 učenica srednjih škola iz Nove Gradiške, Novske, Ogulina i Karlovca.
U okviru programa DigiGirlz Microsoft provodi i kampanju na društvenim mrežama, u kojoj između ostalog Microsoftove zaposlenice potiču mlade žene na stjecanje vještina i znanja potrebnih u IT sektoru te da postanu uspješne tehnološke inovatorice.
Tijekom jednodnevnog događanja učenice će, kroz radionice i predavanja, imati priliku upoznati se s modernom tehnologijom, računalnim alatima i rješenjima, osnovama programiranja kao i s prednostima karijere u tehnološkim zanimanjima.
Vedrana Miholić, direktorica prodaje u tvrtci CROZ, održat će predavanje o važnosti maštanja i ubrzanom razvoju tehnologije. Od menadžerica iz Microsofta djevojke će imati priliku saznati o njihovom karijernom putu, na koje su prepreke nailazile i kako su ih rješavale te dobiti korisne savjete za buduća zanimanja.
Bit će održan i okrugli stol na temu motiviranja učenica za IT te stjecanja potrebnih vještina na kojem će govoriti sudionici iz digitalne agencije, korporativnog svijeta te udruga. Između ostalog, pokušat će se odgovoriti na pitanje zašto učenice gube interes za IT, odnosno STEM zanimanja, oko 15. godine života te pojasniti zašto IT nije isključivo muško zanimanje.
U drugom dijelu dana sudionice događanja imat će priliku za praktičan rad u nekoliko modernih softvera, a kao iznenađenje priprema se demonstracija pojedinih Microsoftovih tehnologija.
Nedavno istraživanje, koje je Microsoft proveo na uzorku od 11.500 djevojaka i mladih žena u dobi između 11 i 30 godina u dvanaest europskih zemalja, pokazalo je da se većina mladih djevojaka interesira za STEM predmete u dobi od 11 godina, no da njihov interes naglo pada u dobi od 15 godina.
Tijekom proteklog desetljeća zapošljavanje u Europi u tehnološkom je sektoru raslo tri puta brže u odnosu na ukupno zapošljavanje, pa njegovanje interesa djevojaka prema STEM zanimanjima i njihovo poticanje da nastave karijeru u tehnološkim područjima ne samo što može stvoriti veću sigurnost radnih mjesta za sljedeću generaciju, već također može potaknuti rast europskog gospodarstva.
'Microsoft želi osnažiti djevojke kako bi svoju kreativnost usmjerile u razvoj inovacija i općenito karijeru u IT sektoru. Zato je projekt DigiGirlz izuzetno važan i drago mi je što je iz godinu u godinu sve popularniji među hrvatskim učenicama.
Kada sam započinjala svoju karijeru, bilo je samo pet žena u tvrtki od 150 zaposlenih. Danas je taj omjer značajno bolji i samim tim je lakše biti žena u ICT biznisu.
Važno je da djevojke shvate da, kada na prvo mjesto stavimo profesionalizam, kvalitete i vrijednosti te kada ispunimo očekivanja i učinimo još malo više, prestaje biti važno kojeg smo spola', rekla je Lejla Krivdić-Zukić, direktorica Microsoft Hrvatska i Bosna i Hercegovina.