Nove značajke mogle bi imati utjecaja na to kako brendovi komuniciraju s kupcima i prodaju im svoju robu. Kako mobilni uređaji zamjenjuju stolna računala, ove promjene mogle bi utrti put ka preobrazbi Facebooka u mega e-trgovinu
Tijekom nadolazećih tjedana Facebook će početi testirati bookmark 'Shopping', koji će se pojaviti na stranicama malog postotka korisnika te društvene mreže u Sjedinjenim Državama. Smješten u profilu pod tabom 'More', uključit će niz proizvoda uvrštenih u ponudu zbog toga što su ih Fejsbučani lajkali.
Druga nova značajka je proširenje 'imerzivnog' oglasnog formata Canvas, koji je u testiranje pušten tijekom rujna prošle godine.
Kad kliknete na takav oglas u News Feedu, otvorit će se preko cijele stranice (pri čemu nećete napustiti Facebookove stranice) i pružiti vam priliku za listanje proizvoda i odabir informacija (poput veličine i boje) prije no što kliknete poveznicu na trgovčevu stranicu kako bi obavili kupovinu. Među onima koji će ga koristiti je američki lanac Target.
Nove značajke odgovor su na brzo preusmjeravanje korisnika prema korištenju mobilnih uređaja za potragu i kupovinu robe i usluga. U Facebooku su shvatili kako ljudi koriste tu mrežu za traženje i otkrivanje proizvoda, pa su odlučili to iskoristiti. Canvas se otvara brže od većine stranica web trgovina na mobitelima i omogućava listanje kataloga ili ponude.
Osim što pruža novu priliku za ostvarivanje prihoda, nove bi značajke mogle pomoći u pretvaranju Facebooka u mobilno sajmište. Što više proizvoda usluga uspiju ponuditi, to će veću ulogu igrati u životima potrošača i trgovaca.
Trgovci čiji se proizvodi pojavljuju u sklopu bookmarka 'Shopping' mogu odlučiti hoće li se transakcija dogoditi izravno na Facebooku ili na njihovom web odredištu. Ukoliko već surađuju sa Shopifyjem ili Bigcommerceom, transakciju će obraditi te platforme, dok će onima koji žele da Facebook preuzme taj dio posla biti povjereni Stripeu. Facebook zasad ne uzima postotak od prodaje.
Prema podacima analitičke tvrtke Forrester, mobilna trgovina trebala bi bilježiti dvoznamenkasti godišnji rast između ove i 2020. godine, kada bi mogla doseći razinu od 252 milijarde dolara.
Trećina internetskog prometa web trgovina stiže s mobitela, ali je putem njih ostvareno tek 11 posto prodaje. Taj jaz Facebook želi premostiti novim značajkama. Konkurenti na području e-trgovine - Amazon, Google, Pinterest i Twitter - već su dodali dugmad koja omogućava kupovinu jednim klikom.
Više:WWD