I dok su mnogi pomislili kako će društvene mreže i mediji barem mrvicu primiriti nakon održanih izbora u SAD-u, stvari su se nastavile istim tempom. Društvenu mrežu Facebook (a time i Marka Zuckerberga) mediji poput The Vergea optužili su da su barem djelomično krivi za odabir Trumpa kao sljedećeg američkog predsjednika. Istovremeno, Mark Zuckerberg je na svom Facebook profilu poslao važnu motivacijsku poruku
Blogeri, novinari i mnogi internauti na društvenim mrežama vjeruju kako je Facebook imao (pre)veliki utjecaj na nedavno održane izbore. Kako je Facebook odlučio ne koristiti ljude za odabir relevantnih novosti, ovu društvenu mrežu su preplavili neprovjereni tekstovi i 'žutilo'. To nije posebno vezano za američke predsjedničke izbore, jasno, no vjeruje se kako su 'lažne vijesti' doprinijele pobjedi Donalda Trumpa.
Jednu od takvih vijesti, vezanu uz navodno papino odobrenje Trumpa za predsjednika, na Facebooku je podijelilo gotovo 900 tisuća korisnika. Istovremeno je tekst koji govori o tom da je riječ o lažnjaku podijeljen svega 33 tisuće puta.
The pope’s “[Trump] endorsement” has over 868,000 Facebook shares; Snopes piece exposing it as fake only has 33,000: https://t.co/XbKOM0aDK8
— Violet Blue ® (@violetblue) November 10, 2016
U neku ruku, otkriva se i topla voda - ljudi vole grupno razmišljanje te prihvaćaju laži oko politike i izbora bez posebnog provjeravanja činjenica. Facebook na neki način tek reflektira problem društvenih mreža i teško da je posebno bitan 'krivac' za odabir Trumpa. Posebno radi podataka poput ovog:
Turns out it's not a Trump insurgency, but a Clinton collapse. A graph that cuts straight through today's punditry ... pic.twitter.com/x41cyyy2XI
— Jonathan Webber (@jonathanwebber) November 9, 2016
S druge strane, oglasio se i Mark Zuckerberg - ne na prozivke iz medija i blogova, već na općeniti rezultat izbora. Zuckerberg vjeruje kako je stvaranje i oblikovanje svijeta kakvog želimo mnogo veće od bilo kakvog predsjedništva te da je riječ o nečem što nije pravac prema gore, već niz krivulja. 'Svi mi možemo učiniti svijet boljim mjestom i imamo odgovornost za to. Stoga prionimo poslu i dajmo sve od sebe', poručio je tvorac najpopularnije društvene mreže na svijetu: