'DESITUDO'

Hanfa s učenicima izradila edukativnu igru. Žele potaknuti financijsku pismenost mladih

18.03.2024 u 13:14

Bionic
Reading

Hanfa je s učenicima osnovne škole s otoka Hvara izradila edukativnu igru. 'S ciljem i željom da se učenicima osnovnih škola približe financijske teme, ali i da ih se osvijesti o važnosti osobnih financija, nadogradili smo inicijalnu igru Osnovne škole Petra Hektorovića s otoka Hvara, koja je 2022. pobijedila na Hanfinu natječaju za osnovne škole 'Financijska pismenost kroz igru', pojašnjava Ivana Herceg

Naziv igre 'Desitudo' spaja latinske riječi želja (desiderium) i potreba (necessitudo). Prilagođena je svim učenicima osnovnih škola, razredne i predmetne nastave. Prema složenosti pitanja i zabave ima dvije razine.

Učenici nižih razreda zaigrat će s osnovnim ciljem razlikovanja želja i potreba. Napredna razina pogodnija je za učenike od 5. do 8. razreda jer uz razlikovanje želja i potreba sadrži pitanja i odgovore o štednji, ulaganju, dionicama, osiguranju, leasingu i mirovinskom sustavu.

Vrijednosti igre doprinosi i činjenica da je Ministarstvo znanosti i obrazovanja verificiralo 'Desitudo', odnosno potvrdilo da je igra svojom formom i sadržajem primjerena za učenike osnovnih škola.

Hanfa donira školama edukativnu igru

Hanfa će donirati edukativnu igru 'Desitudo' svim osnovnim školama s kojima surađuje u provođenju aktivnosti povezanih uz financijsko opismenjavanje djece.

'Osim stjecanja znanja i upoznavanja s financijskim pojmovima, igra potiče razvoj samopouzdanja i svijesti o vlastitim matematičkim sposobnostima', pojašnjava Ivana Herceg, dodajući da se uz igru može naučiti sve, uključujući i ulogu novca u budućem osobnom i obiteljskom životu. A kako su djeca uživala igrajući 'Desitudo' možete pogledati u ovom videu.

Istraživanje financijske pismenosti učenika osnovnih i srednjih škola

Hanfa je tijekom 2023. provela istraživanje financijske pismenosti u osnovnim i srednjim školama u kojem su sudjelovali učenici s kojima je Hanfa surađivala u edukativnim aktivnostima.

Učenici osnovnih škola pokazali su relativno visoku razinu financijskog znanja i ponašanja, uzimajući u obzir prilagođenost pitanja njihovoj dobi, iako su manje upoznati s pojmom budžeta i razlikovanja štednje od ulaganja. Kod učenika srednjih škola najbolje je ocijenjeno financijsko ponašanje, a najveću razinu odgovornog financijskog ponašanja učenici su pokazali u odnosu prema kupnji. Međutim, čak 59 posto učenika smatra da novac služi kako bi se trošio. Polovica ispitanika točno je odgovorila na pitanje u vezi s autoosiguranjem, ali čak dvije trećine srednjoškolaca nije znalo da je sigurnije ulagati u više dionica, nego samo jednu, ni da je uplata u 3. mirovinski stup neobavezna u Hrvatskoj.

Navedeni rezultati ukazuju na važnost provođenja edukacije o financijskoj pismenosti kod učenika s ciljem jačanja svijesti o njezinoj važnosti i upoznavanju s osnovnim financijskim pojmovima od najranije dobi, zaključuju iz Hanfe.