Korporativne web stranice hrvatskih B2B izvoznika jedva zadovoljavaju osnovne informativne potrebe kupaca, a čak 46 posto njih nema temeljne alate nužne za mjerenje marketinške učinkovitosti u doba digitalnog poslovanja
Istraživanje konzultantske tvrtke za digitalni marketing Logit, provedeno tijekom ljeta ove godine, uključilo je 189 domaćih tvrtki koje pružaju proizvode, usluge i/ili rješenja drugim tvrtkama na domaćem i inozemnom tržištu.
Web stranice često su prvo i jedino mjesto susreta s kupcima, posebno onim međunarodnim. Rezultati istraživanja porazni su za domaće izvoznike. Iako korporativne stranice mnogih hrvatskih tvrtki djeluju moderno, neke od njih nisu učinkovite te uglavnom nisu konkurentne u odnosu na web stranice njihovih globalnih konkurenata.
Stranice hrvatskih izvoznika uglavnom su prešture te ne koriste prodajno utjecajne sadržaje (studije slučaja, mogućnost korištenja newslettera), niti moderne alate mjerenja učinkovitosti poput Google Analyticsa.
Direktori domaćih izvoznih tvrtki vrlo često nisu ni svjesni ovog problema što je posebno problematično ako se uzme u obzir kako kod velike većine B2B kupaca (prema nekim istraživanjima čak 89 posto) na odluke o kupnji utječu informacije koje su pronašli na internetu.
Logit je u svom istraživanju koristio 15 smjernica koje su ispitivale postoje li ili ne temeljni sadržaji na web stranicama tvrtki koje su bile uključene u istraživanje, poput osnovnih kontakt informacija, informacija o proizvodima, uslugama i/ili rješenjima ili pak dio stranice koji se odnosi na listu dosadašnjih klijenata ili često postavljana pitanja (FAQ).
Prilikom analize stranica simulirano je uobičajeno ponašanje poslovnog korisnika interneta, odnosno određeni sadržaj smatran je nepostojećim ako ga nije bilo moguće pronaći na uobičajenim mjestima u smislenoj količini vremena.
Među manje blistave rezultate istraživanja, uz već spomenuti nedostatak alata za mjerenje učinkovitosti, svakako spada i podatak kako 49,7 posto tvrtki na svom webu nema web obrazac za zaprimanje upita od kupaca.
E-mail newsletter ne koristi gotovo 88 posto ispitanih tvrtki, a gotovo pola domaćih izvoznih tvrtki ne vidi korist od referentnih lista, odnosno popisa kupaca s kojima su surađivale.
Čak 95,2 posto web stranica nema svjedočanstva zadovoljnih korisnika, sadržaj koji dokazano utječe na odluku o kupnji, a preko 90 posto njih nema studije slučaja, specifičan sadržaj koji potencijalne kupce educira o tome kako je tvrtka implementacijom nekog svog proizvoda ili usluge riješila konkretan problem konkretnog kupca.
'Na situaciju treba gledati optimistično, kao ogroman potencijal i prostor za daljnji napredak te optimizaciju učinkovitosti B2B webova hrvatskih izvoznika', smatra Višnja Željeznjak, stručnjakinja za digitalni marketing i suosnivačica Logita.
Istraživanje možete preuzeti na web odredištu www.logit.hr/istrazivanje/ (PDF).