Hrvatski Telekom prva je tvrtka u Deutsche Telekom Grupi s GSMA standardiziranim rješenjem i jedna od prvih u Europi s komercijalnim rješenjem koja je tehnički spremna ponuditi novu uslugu eSIM
Elektronska kartica SIM predstavlja evoluciju u tehnologiji SIM (Subscriber Identity Module) putem koje telekom operatori pružaju svoju uslugu korisnicima.
Zamijenit će korištenje fizičkih SIM kartica u mobilnim uređajima i omogućiti samostalnu povezivost uređajima koji je dosad nisu imali ugrađivanjem čipa koji će podržati uslugu eSIM.
U novijim generacijama mobilnih uređaja fizičku SIM karticu zamijenit će čipset koji će podržavati uslugu eSIM, a koji će omogućiti podešavanje postavki za priključke pojedinačnih korisnika preuzimanjem eSIM profila na uređaje korisnika.
Novi standard eSIM globalna udruga GSMA (Global System for Mobile Communication Association) potvrdila je krajem prošle godine.
Taj standard predstavlja važan napredak u tehnologiji pružanja telekom usluga i usko je povezan s razvojem usluga u domeni interneta stvari (IoT), usluga za razne nosive uređaje (pametni satovi, narukvice i slično) i pametnih vozila što će biti fokus HT-a u bliskoj budućnosti.
U sljedeće dvije godine očekuje se da će broj uređaja po korisniku porasti na preko četiri, a eSIM tehnologija omogućit će lakšu povezivost korisnika na više uređaja.
'Iznimno smo ponosni što smo upravo u HT-u uspjeli prvi u Deutsche Telekom Grupi razviti uslugu koja će vrlo skoro postati globalni standard u ponudi pametnih uređaja. Ovo je velika potvrda stručnosti djelatnika HT-a koji su uslugu razvili u sklopu međunarodnog stručnog tima, u suradnji s DT-om.
U narednom razdoblju u ponudi HT-a bit će sve više uređaja koji podržavaju tu uslugu”, izjavila je Nataša Rapaić, članica Uprave HT-a zadužena za privatne korisnike.
Usluga e-Sim će biti predstavljena korisnicima tijekom travnja u T-Centru Sky u Zagrebu, a prodaja prvog pametnog sata koji koristi eSIM (Huawei Watch 2) očekuje se tijekom svibnja.