NEKI MISLE DA NE

Isplati li se oglašavati na Facebooku?

18.05.2012 u 11:21

Bionic
Reading

U divu američke automobilske industrije odlučili su povući oglase s Facebooka jer smatraju da se ne isplati oglašavanje na toj društvenoj mreži

Točnije, objavili su da plaćeni oglasi na Facebooku imaju mali utjecaj na kupovinu automobila te da zasad ne namjeravaju nastaviti s oglašavanjem. GM će ipak zadržati svoje stranice, koje su besplatne, da bi putem njih promovirao svoja vozila. Dosad je Facebooku plaćao oko 10 milijuna dolara (oko 57 milijuna kuna) za oglašavanje, piše Reuters

S druge strane, iz GM-ovog konkurenta Forda su najavili da će ne samo nastaviti oglašavati se na Facebooku, već i povećati novac koji troše u te svrhe. Ford i inače troši više od petine svog marketinškog budžeta na digitalne i društvene medije. Sličan stav ima i japanski proizvođač automobila Subaru.

Taj potez GM-a, trećeg po veličini oglašivača na tržištu Sjedinjenih Država (lani je potrošio 1,1 milijardu dolara, odnosno oko 6,2 milijarde kuna na oglašavanje), otkriva prvu veliku pukotinu u Facebookovoj strategiji te naglašava već više puta izražene dvojbe oko toga funkcionira li doista oglašavanje na najvećoj društvenoj mreži svijeta bolje nego u tradicionalnim medijima.

Jasno je da će Facebook s više od 900 milijuna korisnika igrati značajnu ulogu kao medij novog doba. No pitanje je može li na prodaji oglasa postaviti zdrav i dugoročno održiv poslovni model.

Zasad se ne čini da te brige imaju značajan utjecaj na jaku potražnju za Facebookovim dionicama. Tolika je da su odlučili povećati javnu ponudu dionica za 25 posto, ciljajući na prikupljanje 16 milijardi dolara (oko 91,2 milijarde kuna). Nedavno su, zbog jake potražnje, podigli i raspon cijene na od 34 do 38 dolara (od oko 193,8 do 216,6 kuna).

Ponudit će ukupno oko 422 milijuna dionica. Trgovina dionicama na burzi Nasdaq trebala bi početi u petak. Očekuje se da bi cijena prvog dana mogla porasti i do deset posto. Kako će biti nakon toga, vidjet ćemo.

Po ovim cijenama, Facebook vrijedi približno koliko i 27 godišnjih prihoda koje je ostvario 2011, odnosno 99 zarada. Usporedbe radi, Google je na burzu izašao s vrijednošću 16 prihoda i 218 zarada, a Apple (davne 1980) 25 prihoda i 102 zarade.

Kako god bilo, dugoročno gledano, u Facebooku će morati naći način na koji uvjeriti oglašivače da se isplati oglašavanje na njihovoj platformi. Nije da ne pokušavaju. Lani su, recimo, angažirali Carolyn Everson, veteranku koja je radila za Microsoct, MTV i Disney, kako bi im pomogla oko strategije s oglašivačima.

Procjenjuje se da će morati više ulagati u bolje odnose s glavnim oglašivačima te razviti raznolikiju ponudu, prilagođeniju potrebama oglašivača, pa makar i po cijenu manje zarade.