RECENZIJA

Izabrali smo svoju priču uz Stories: The Path of Destinies

27.04.2016 u 09:33

Bionic
Reading

Ako ste ikad razmišljali o tome postoji li naslov koji će vas prije svega motivirati svojom pričom, vjerovali ili ne - postoji akcijska avantura koja to radi bolje od velike većine punokrvnih RPG-ova

Stories: Path of Destinies naslov je koji izgleda kao vanbračno dijete Diabla i basne te koji ideju prepričavanja priče okreće naglavačke. On vas stavlja u ulogu čovjekolike lisice Reynarda, neustrašivog nebeskog kapetana i vještog mačevaoca. Zadatak vam je spasiti kraljevstvo od tiranije nemilosrdnog imperatora, postavši jedina i možda posljednja nada pokreta otpora.

Šaroliki svijet lebdećih otoka i živopisnih lokaliteta oživljen je jednostavnom cel shadeanom grafikom i stiliziranim stripovskim likovima koji, makar izgledaju dosta jednostavno, daju igri taman dovoljno vizualnog identiteta da izgleda drukčije. Ilustracije su, kao i sveprisutna naracija u stilu Supermassiveovog Bastiona, napravljene vrhunski, dajući igri prijeko potrebnu primamljivu atmosferu.


Glavni je trik kod Storiesa, naime, to što kao i svaka basna - ovisi o dobroj priči. Priči koja, u ovom slučaju - traje oko dvadeset minuta. Da, dobro ste pročitali - za jedan prohod kroz Path of Destinies potrebno je manje vremena nego za pogledati jednu epizodu reprize Sulejmana. Trik, doduše, leži u tome što u ovoj igri otkrivanje sitnih nijansi u priči, odnosno donošenje ključnih odluka tijekom poglavlja mijenja kraj te glavnom liku daje uvid u novi prohod.

Naime, Reynardo na početku igre ugrabi posebnu magičnu knjigu koja mu omogućuje da prati svoj život poput pisane pripovijetke, dajući si mogućnost vraćanja poglavlja svaki put kad zabrlja. I, vjerujte mi, u ovoj igri ćete naići na više loših završetaka od više-manje svih RPG-ova u zadnjih tri-četiri godine.

Kako bi umanjili količinu zamora pri višestrukim prohodima kroz jedne te iste scene, mudrijaši iz Spearheada igraču su omogućili da vještine i opremu kojih se domogne tijekom jednog prohoda ne gubi tijekom drugog. Također, karakondžule protiv kojih se Reynardo bori svakim su prohodom pojačane nekim novim protivnikom, nekim novim napadom ili jednostavno - sirovom brojnošću. Za kraj, vaš lik nakon određenih završetaka otkriva istine koje mu osim novih opcija u priči otključavaju dodatne specijalne napade.

Pristup borbi uključuje raznovrsne manevre koje otključavate razinama, levelanjem te koji se nerijetko tiču manipulacije vremenom. Tako, recimo, nakon što uspješno kontrirate neki napad u maniri serijala Batman Arkham dobivate dvije-tri sekunde fuuuul usporenog vremena tijekom kojeg možete planirati sljedeći potez. Zvuči zabavno? Čekajte samo da to sami isprobate. Koliko god brza i zabavna borba bila, činjenica je da ćete igru igrati samo zbog - priče.

Finese poput izabiranja različitih opcija tijekom svakog prohoda glavni su pogon Storiesa. Dugo, naime, nisam zaigrao igru koja me toliko motivirala da čitavu stvar isprobavam ispočetka sve dok ne stignem do sretnog završetka. Štoviše, rekao bih kako mehanike igre koje, napominjem, nisu loše, ali nisu ni nešto o čemu bih pričao sa susjedima, zauzimaju stražnje sjedalo za pričom koja je toliko interaktivna, kompaktna i živopisna da jednostavno ne možete prestati.

Ako trebam dati još jedan konkretan dokaz, reći ću kako sam osobno tijekom prvog isprobavanja proveo sate bezuspješno pokušavajući ukrotiti magični kristal te tek u dva sata ujutro shvatio kako me igra uspjela povući u svoj donekle repetitivan, ali živopisan ciklus proživljavanja različitih fantastično prepričanih sudbina. Naime, što god radili, prati vas glas naratora koji komentira vaš stil borbe, razmišljanje, pa čak i neutaživu potrebu za razbijanjem svakog kovčega, kutije i bačve na koju naiđete.

Sveukupni broj završetaka prelazi pedeset, što znači da ćete za prolazak svakog scenarija u Storiesima ulupati nekoliko desetaka sati, što doista nije loše. Spearhead je napravio fantastičan posao komprimiranjem priče u minijaturni format te njezinim oblikovanjem prema vašim odlukama. U konačnici, takvo igranje u malim zalogajima igri udiše život te donekle zaobilazi činjenicu da se ispod fantastično napisane priče nalazi jedna prilično prosječan akcijski RPG.

Stories: The Path of Destinies release trailer

Tu uglavnom leži jedini pravi nedostatak igre - a to je da ako vam kojim ludim slučajem ne sjedne njegova priča ili ako, zbog meni nejasnih razloga, ga krenete proigravati samo zbog akcije, ovdje ćete ste brutalno razočarati. Štoviše, ako ga planirate zaigrati samo zbog akcijskog izazova, toplo vam preporučujem da ga zaobiđete u čim širem luku.

Opet, u drugu ruku - ako pušite dobru priču kao i moja malenkost, ako obožavate igranje u malim zalogajima i najvažnije - ako vam se igra nešto doista drukčije, Stories: Path of Destinies bit će naslov u kojem ćete, uvjeren sam, iskreno uživati.

Stories: The Path of Destinies - Narrative Trailer

ime: Stories: The Path of Destinies
žanr: akcijski RPG
proizvođač: Spearhead Games
izdavač: Spearhead Games
platforme: PC, PS4

Plus:
- priča, naravno
- fantastična naracija
- karakterizacija likova
- jedinstven sustav napredovanja

Minus:
- priča je puno, puno bolja od samog gameplayja
- malko oskudna cel shadeana grafika