Četvrta ekspanzija zabavne postapokaliptične utrke izvrće koncept Thunder Road Vendette i pretvara ga u ugodno iznenađenje za ljubitelje igara na ploči. U njoj igrači ulaze sa svojim automobilima u arenu, skupljajući usput divlje rekvizite za zabavu, moćna oružja i dragocjene dijelove. Ekspanzija uključuje komplet vozila i kontrolnu ploču, što omogućava igranje s petim igračem. Za razliku od klasične Thunder Road: Vendette, pobjednik Carnival of Chaosa bit će preživjeli igrač koji na kraju sakupi najviše dijelova
U prvom članku pozvali smo vas da uronite s nama u nevjerojatan svijet društvenih igara, a u drugom smo pripremili i mali vodič s najboljim naslovima za početnike. Sada vam predstavljamo društvenu igru koja bi mogla zaintrigirati one iskusnije.
Thunder Road Vendetta, igra iz 80-ih koje se domogao Restoration Games i nedavno je pretvorio u iznimno uspješan projekt na Kickstarteru, stavlja igrače u ulogu vođe motorizirane bande čiji je cilj prestići ostale te ih u tom procesu zabiti u zid, raznijeti u komade ili izbaciti sa staze.
On se odvija na kontinuiranoj ravnoj stazi protegnutoj na tri ploče prekrivene zamkama i opasnostima. S obzirom na to da je riječ o igri s kockicama u kojoj vam je cilj dizati druge aute u zrak, kolizije su česte i lančane, a rezultati komično kaotični. Agresija i spektakularno razbijanje zapravo su najbolji dio tog iskustva, pa sve nedaće koje vas zahvate ne predstavljaju prevelik problem - zato što se događaju i svima drugima.
Nadalje, dosta je lako naučiti pravila jer su napravljena tako da ne usporavaju akciju. Ovo doprinosi i samom trajanju partija te se one rijetko kad razvuku na dulje od sata, s tendencijom da, zbog same prirode igre - završe još ranije.
Thunder Road je u cijelosti dizajniran tako da se privede kraju ubrzo nakon što prvi tim ostane bez vozila. Na taj način igrač koji je izgubio ne mora čekati još jedan sat do kraja utrke, a rezultat kaosa koji je proizveo vrlo vjerojatno utječe na konačnog pobjednika utrke.
Carnival of Chaos
Svi najbolji dijelovi izvorne igre prenose se u posljednju ekspanziju koja je, usuđujem se reći, najodvažnija od svih dosad. Za razliku od prijašnjih proširenja, koja uključuju razne lidere, statusne efekte, dodatne ceste i još nekolicinu zanimljivih dodataka, Carnival of Chaos ide dalje i kontinuirane autoceste pretvara u agresivnu bitku u areni.
Pritom koristi osnovna pravila igre te ih, uz dodatak nekolicine novih, nadograđuje tako da tranzicija u ovu ekspanziju ne predstavlja prevelik problem. Da, naravno, i dalje ćete provesti oko 20 minuta za stolom dok vam domaćin objašnjava da ovaj put nemate tajne prepreke nego dodatke zbog kojih ćete možda pobijediti i da sad možete pokupiti oružja koja uvijek, ali uvijek, rade vrlo ozbiljnu štetu. Ili da, za razliku od osnovne igre, više nemate cilj koji morate dostići, već su to samo automobili protivnika.
Dakle, kako je riječ o ekspanziji, za nju će vam trebati osnovna igra.
Cilj je - otpad?
Cilj ove ekspanzije je sakupljanje otpada koji dobivate kao nagradu za razbijanje ili propucavanje neprijateljskih vozila, a destrukcija se završava nakon šest poteza ili nakon što prvi igrač bude izbačen iz igre. Ako ste izbačeni, vaš se otpad ne broji, što dodaje vrlo zanimljivu dimenziju destrukciji i pruža mogućnost ostalima da, na štetu vodećeg igrača, završe partiju dok su u dovoljnoj prednosti. Vidite kako su autori još jednom napravili dobru odluku i akcijskoj igri dali kraj prije nego što ikome postane dosadno? To je ono što mi se, pored tone taktičkih opcija, najviše svidjelo.
Thunder Road Vendetta upravo zbog svoje nasumičnosti, kaotičnosti i brzine izgleda zabavno i dinamično, no istovremeno zbog suptilne taktičnosti u širokom luku zaobilazi oznaku da je 'za djecu'. Makar, na kraju priče, čisto sumnjam da je ideja razbijanja postapokaliptičnih automobila izvan interesnog dosega svakog od četiri do devedeset i četiri godine.
Carnival of Chaos je ekspanzija koja razigranu prirodu originala oblikuje u taktički složenije iskustvo uvođenjem karata koje diktiraju jedinstvene uvjete na mapi, uključujući stupove koji automatski razbijaju auto ako je na njima tijekom aktivacije ili apsolutno predivno dizajniran reflektor koji daje dodatni otpad ako je auto na kraju runde ispod njega.
Upravo se zbog velikog broja prilika za uništenje Carnival of Chaos igra puno agresivnije. Više vam nije cilj osigurati to da vaš najudaljeniji auto primi najmanje štete - tu ste kako biste protivničke aute (ponekad i helikopter) pretvorili u olupine i sakupili više otpada od ostalih.
Sama činjenica da možete utjecati na dizanje i spuštanje stupova ili to što jedna od komandi gazdarice arene Turbo Tine sve sudare usmjerava naprijed daje igri taman dovoljno determinizma da tijekom borbe možete planirati svoj potez i eliminirati protivnički auto prije nego što drugi igrač uspije reagirati.
Igrači također dobivaju specijalnu kartu Witness Me, kojom jednom po partiji mogu privući pažnju na svoj tim i u jednom potezu sakupiti dodatni otpad za sve pokušaje sudaranja, pucanja ili uništenja.
Osim toga, Carnival of Chaos donosi hrpu zanimljivih novih pitanja i taktičkih odluka te je, usuđujem se reći, ugodno složeniji od (i dalje zabavnog) originala.
Preporuka za broj igrača
Ekspanzija dodaje ljubičasti tim i potiče igru pet igrača. Većinu partija odigrao sam s četiri ili tri igrača, no iskreno vjerujem da peta grupa automobila može igru samo učiniti kraćom, bez utjecanja na njezinu zabavnost ili kaotičnost.
Uz sve navedeno, dosta je teško pronaći razlog zbog kojeg ne preporučiti Carnival of Chaos. Riječ je o izvrsno odrađenoj ekspanziji koja koncept Thunder Road Vendette koristi kako bi stvorila zanimljivo i novo iskustvo. I dalje je ovo, po mnogočemu, dobra stara Vendetta, no s puno agresivnijom dinamikom koja, uz dvije dostupne arene različitih težina, garantira sate i sate destruktivne zabave.