Microsoftov Research odjel je u suradnji s Institutom Max Planck pronašao metodu kojom se izbjegava niz problema prisutnih u VR sustavima današnjice, a posebno na mobilnim uređajima
Kad je u pitanju Microsoft, proteklih godinu dana uglavnom se govori o njihovom mixed-reality sustavu HoloLens, no inženjeri IT diva iz Redmonda itekako rade i na drugim projektima vezanima uz virtualnu stvarnost. Jedan od njih je i dovođenje kvalitetnog VR pregleda na najjeftinije mobilne uređaje. Da stvar bude bolja - čini se kako su u tome i uspjeli.
U istraživačkom radu 'Proxy-guided Image-based Rendering for Mobile Devices', inženjeri Microsofta opisuju sustav koji se može upogoniti na slabijim mobilnim uređajima (ili čak popularnim 'PC štapićima'), a koji služi za prikaz visokokvalitetnih VR scena. Research odjel uhvatio se u koštac s jednom od stvari koja stvara prepreku potrošačkim masama da uživaju u virtualnoj stvarnosti - potreba za korištenjem vrlo snažnih računala u kombinaciji sa skupim VR sustavima koji moraju biti fizički povezani na njih.
Microsoftov HoloLens je samostalno računalo, no jasno kako ono nije u stanju pružiti visokokvalitetni prikaz kakav to mogu sustavi izravno povezani na zasebna računala. Slično vrijedi i za Samsungov Gear VR. Kako onda donijeti kvalitetan prikaz i na te mobilne inačice?
Inženjeri su ovo postigli prenošenjem renderiranja sličica na servere i streamanja rezultata izravno na zaslon koji korisnik ima na glavi. No, ono što je bitno u cijeloj priči je zapravo pametno izvedeni algoritam koji koriste kako bi sakrili latenciju u komunikaciji sa serverom. Kako stvari izgledaju moguće je vidjeti u nastavku: