'Uber za sigurnost vašeg doma'. Tim su riječima posjetitelji na ovogodišnjem izdanju najvećeg svjetskog tehnološkog događanja, sajmu CES, opisali hrvatski startup Zuluhood. Taj prošlogodišnji pobjednik natjecanja Idea Knockouta, koji organiziraju časopis Bug i Hrvatski Telekom, najprije je privukao posjetitelje zbog izgubljene prtljage, da bi naposljetku oduševio mnoštvo ulagača svojom idejom i proizvodom. Naime Zuluhood je 'online marketplace' za kućnu sigurnost koji putem mobilne aplikacije omogućuje da se angažiraju zaštitarske usluge za dom na zahtjev, ali i da se organizira alarmiranje zaštitara ili susjedskog nadzora putem 'smarthome' uređaja
Osnivači Matija Matijevac i Maja Krejči otkrili su na Bug Future Showu kakvo je bilo njihovo iskustvo na ovogodišnjem CES-u u Las Vegasu te kako su uspjeli pridobiti pažnju posjetitelja i ulagača.
Prisjećajući se svojih početaka, Matijevac i Krejči kažu da su bili orijentirani na usluge i na aplikaciju kojom korisnik može upravljati, čime su se izdvojili u moru sličnih aplikacija fokusiranih isključivo na hardver. Zuluhood tako može kontaktirati sa susjedima, obitelji i prijateljima čim zabilježi neku opasnost, a kako je važna brza reakcija, na raspolaganju su 24 sata dnevno i zaštitari. Usto su predstavili napredne značajke za bake, djedove, pa i bebe.
'Možda jesmo mali, no na tržištu su nas prepoznali kao nešto novo i korisno. To smo dokazali i na velikom američkom tržištu. Zaštitarska industrija nije se mijenjala gotovo 30 godina. Počele su se događati promjene, hardveri su postali pametniji i jednostavniji, korisniji u kućanstvu, no usluge nisu pratile taj razvoj. Ovdje smo vidjeli svoju priliku', rekla je Krejči.
Dosad najveću hrvatsku delegaciju na CES-u predvodili su Dragan Petric, izvršni urednik časopisa Bug, i Bojan Mušćet, urednik digitalnih sadržaja Hrvatskog Telekoma. Pridružili su se Maji i Matiji na pozornice ove godine u posebnom, borilačkom izdanju, a sve ih je ugostila Jelena Glišić.
Petric je otkrio da svaki startup ima najviše do osam sekundi da privuče posjetitelje, i to na sajmu na kojem izlaže njih preko 3000. Matijevac i Krejči kažu da bi se posjetitelji kod njih zadržali neko vrijeme i skinuli aplikaciju, a potom ih preporučili drugima koji su drugi dan sajma posjetili štand Zuluhooda.
Mušćet je rekao da je CES ove godine posjetilo gotovo 120.000 ljudi. 'Las Vegas je pun geekova, poslovnjaka iz tehno svijeta i odvija se na četiri lokacije. Puno je i dodatnih događanja, kao i poslovnih sastanaka koji su srž samog posjeta Las Vegasu, odnosno CES-u', istaknuo je te dodao da se sajam otvara u 10 i otvoren je do 18 sati.
Zuluhoodu je ovo drugi put na CES-u, a ističu da im je ključno biti na takvim sajmovima kako bi došli do novih kontakata, izvršnih direktora i tvrtki. 'Jednostavno morate biti tamo, povezati se s ljudima da biste zajedno gradili ekosustav budućnosti. Ključna je baza novih kontakata koja omogućava i širenje poslovanja', poručili su Krejči i Matijevac.
Već u prvim satima sajma na štand Zuluhooda navratili su predstavnici Residea, RapidSOS-a i ABB-a, tri najveće svjetske kompanije koje se bave sigurnošću doma, zainteresirane za izravnu i konkretnu suradnju s hrvatskim inovatorima. To je potvrdilo da je hrvatski startup doista izgradio međunarodni brend.
Proizvodi predstavljeni na CES-u 2023. bavili su se globalnim problemima kao što su pristup čistoj vodi, sigurnost hrane, infrastruktura pametnih gradova, održiva energetska rješenja, osobna sigurnost i više. CES je također predstavio najnoviju tehnologiju pristupačnosti, s inovacijama koje pomažu osobama s invaliditetom, naveo je Mušćet.
Među velikim tvrtkama koje su se predstavile bili su Lenovo, Amazon, Bosch, BMW, Canon, Delta, Google, Hisense, John Deere, Cat, LG Electronics, Microsoft, Qualcomm, Panasonic, Samsung, Sony i drugi. Na CES-u je bilo preko 40 tisuća međunarodnih sudionika iz više od 140 zemalja, a događaj je pratilo 4800 globalnih medija iz 69 zemalja.
Kraj ove točke ponovno je oživio jednu tradiciju Bug Future Showa, a to je dodjela nagrada bacanjem pedeset loptica u publiku, pri čemu svatko tko uhvati lopticu, može je kasnije zamijeniti za neku od nagrada. Nakon Zuluhooda, posjetiteljima su se predstavili i drugi te trećeplasirani startupi s Idea Knockouta, Pillbie i Clastr.