Na ovogodišnjem Bug Future Showu u Zagrebu u središtu pažnje bila je i 'IT kava s legendom' - direktor i voditelj konferencije Dragan Petric ugostio je Silvija Kutića, suosnivača i izvršnog direktora Infobipa, globalne IT i telekomunikacijske tvrtke koja pruža usluge mobilnih komunikacija u oblaku za poslovne korisnike te im omogućava da dostavljaju poruke preko bilo kojeg kanala i uređaja bilo kad i bilo gdje u svijetu
Kutić je u opuštenom razgovoru s Petricom podijelio vizije, izazove i uspjehe prvog hrvatskog jednoroga u posljednjih gotovo 20 godina. 'Ne volimo se previše eksponirati, radije pustimo rezultate da govore za nas', ustvrdio je na početku razgovora.
Infobipova priča počela je 2006., ali Kutić ističe da su temelji postavljeni još 2001. 'Od trenutka u kojem smo krenuli nije bilo povratka. Bilo je izazovno i puno toga je propalo tijekom godina', prisjetio se. Danas Infobip ostvaruje 60 posto poslovanja u SAD-u, a bilježi više od 3500 zaposlenika u više od ureda u 63 zemlje.
'Učili smo kroz rad, čitanje knjiga i online resurse, tako radimo i danas', otkrio je Kutić, naglasivši da je Infobip oduvijek bio vođen mentalitetom startupa, pa su im odjeli unutar firme organizirani funkcijski i fleksibilno. Dodao je da su se čak i u fazama brzog i strmog rasta trudili zadržati inovativan duh.
Zanimljive anegdote iz SAD-a
Kutić je naglasio važnost neuspjeha kao sastavnog dijela uspjeha. 'Današnje uspjehe dugujemo tome što smo prošli kroz mnoge neuspjehe. U Japanu, primjerice, trebalo su nam godine da se pozicioniramo, a svaki pogrešan korak skupo nas je koštao', kazao je. No ti su izazovi oblikovali Infobip u pionira CPaaS (Communication Platform as a Service) industrije, što je 2015. prepoznao i prestižni Gartner.
Prisjetio se i trenutka u kojem su došli u ured WhatsAppa u Silicijskoj dolini, kad još nije bio dio Mete. Ondje je tada radilo samo 15 ljudi, iako su već imali stotine milijuna korisnika. Iznenadila ih je, kaže Kutić, opuštena poslovna kultura - naime osnivači WhatsAppa dočekali su osnivače Infobipa u bermudama, majicama i natikačama. Istaknuo je i to da se o njima brzo pročulo, stoga su im se javljale velike američke tvrtke za suradnju.
Kaže da se Infobip danas ističe i po svojoj kulturi jer spaja brzinu, inkluzivnost i inovaciju. U kampusu u Vodnjanu nalaze se sportski tereni, besplatni obroci i edukacijski programi kako bi se ljudi bolje povezali. 'Do sada je kroz našu akademiju prošlo više od 5000 ljudi iz cijelog svijeta', rekao je Kutić, naglasivši važnost ulaganja u ljude i znanje, kao i to da Hrvatska ima odlične inženjere.
'Ljudi iz Hrvatske danas u Infobipu rade na projektima za svjetske brendove kao što su Apple, Microsoft i Amazon. Smatram da je to velika vrijednost za državu', rekao je i dodao da je to rezultiralo i činjenicom da osobno po imenu poznaje oko polovice svih zaposlenika, za što je dobio aplauz.
O smanjenju poreza na plaće
Kaže da bi, kad bi mogao tražiti od nadležnih što da promijene, želio da se smanje porezi na plaće i da se više vrednuje rad te da u Hrvatsku može lakše doći stručnjak izvana. 'Neke države nemaju tolike poreze', rekao je Kutić.
Kad je riječ o budućnosti, predviđa da će agent-to-agent komunikaciju zamijeniti bot-to-bot interakcije. 'Želimo biti dio revolucije koja će definirati nove načine komunikacije', izjavio je, dodajući kako vjeruje da će SMS komunikacija nestati u sljedećih deset godina.
S više od 1500 zaposlenika iz Hrvatske, Infobip je značajno doprinio razvoju domaćeg IT sektora, pogotovo kao prvi jednorog. 'Postavljanjem Hrvatske na svjetsku IT kartu omogućujemo inženjerima rad na globalnim projektima, što stvara neprocjenjivu vrijednost za gospodarstvo', naglasio je. Tvrtka se također istaknula svojim društveno odgovornim inicijativama, uključujući donacije bolnicama, pomoć nakon potresa i podršku edukacijskim projektima poput Stemija.
Osvrnuvši se na pobjedu Donalda Trumpa, poentirao je time da će, bez obzira na to tko u SAD-u bio na vlasti, oni kao tehnološka firma u svakom slučaju biti pobjednici.
Upitan kako vidi Infobip za deset godina, Kutić je odgovorio s dozom realnosti: 'Ako ne bankrotiramo, radit ćemo iste stvari kao i sada – unaprjeđivati komunikaciju između ljudi i strojeva, a bit će tu i AI i Big Data. Bez obzira na to koliko tvrtka bude rasla, dodao je, Vodnjan će uvijek ostati njezin dom.