UTJECAJ DRUŠTVENIH MREŽA

'Ovo je šok, čudo!': Cipar u Europski parlament šalje mladog youtubera

11.06.2024 u 10:33

Bionic
Reading

Ciparski birači izabrali su 24-godišnjeg youtubera Fidiasa Panayiotoua poznatog po viralnim videima za neovisnog zastupnika u Europskom parlamentu

Mladić koji na YouTubeu ima 2,6 milijuna pretplatnika poznat je po svojim video uratcima u kojima ili razgovara sa slavnima kao što su američki milijarder Elon Musk ili ponekad organizira neobična kulinarska natjecanja.

YouTuber, koji sebe opisuje kao 'profesionalog kreatora pogreški', bez političkog iskustva i afilijacije, ušao je u predizbornu kampanju pozivajući mlade da glasaju za njega.

Osvojio je 19,4 posto glasova, a njegova neočekivana pobjeda tumači se kao odbacivanje tradicionalnih političkih stranaka. 'Ovo što se dogodilo je šok, čudo', rekao je za javnu televizijsku postaju CyBC mladi zastupnik koji je aktivan i na Instagramu i TikToku.

'Stranke bi trebale uzeti to u obzir kao upozorenje i znak da se moraju modernizirati i slušati narod', poručio je.

Promatrači smatraju da je izbor kandidata bez detaljnog programa dokaz da su se tradicionalne stranke udaljile od birača i da ne shvaćaju utjecaj društvenih mreža.

Konzervativna stranka Disy osvojila je 24,8 posto glasova, a slijedi je komunistička stranka Akel s 21,5 posto, koja je izgubila jedno od svoja dva mjesta u Europskom parlamentu.

Birači su u Europski parlament poslali i zastupnika ultranacionalističke stranke Elam, na valu jačanja krajnje desnice u EU-u. Stranka je sa svojim protuimigrantskim programom osvojila nešto više od 11 posto glasova i svoje prvo mjesto u EP-u.

Panayiotou, sin pravoslavnog svećenika, iskoristio je svoje aktivnosti na društvenim mrežama kako bi potaknuo mlade da iziđu na birališta. Aduti su mu bile video snimke na kojima razgovara sa stotinu slavnih, snimka tjedan dana provedenih u lijesu i trening s kineskim majstorom kung-fua Shaolinom

Cipar ima oko 900.000 stanovnika od kojih pravo glasa ima 683.432. Odaziv na izbore bio je 58,86 posto, a 2019. 45 posto. To povećanje analitičari pripisuju dijelom 'faktoru Fidiasa'.