'Dobro vidim trendove, dobro odaberem ljude i znam ih zadržati', otkrio nam je u studiju tportalovih Vizionara jedan od najuspješnijih tehnoloških poduzetnika Damir Sabol. Kako izgleda lov na investitore, kako vidi stanje u Hrvatskoj, u što ulaže, što ga veseli... bile su samo neke od tema razgovora
Sa samo 26 godina osnovao je Iskon i prodao ga Hrvatskom Telekomu za 100 milijuna kuna. Prošle godine njegovu tvrtku Photomath kupio je Google. Amerikanci su za nju iskeširali nekoliko stotina milijuna eura. Sabolova fantastična dostignuća stručni žiri tportala nagradio je titulom Vizionara godine.
Nakon prodaje Photomatha, odnosno aplikacije za rješavanje matematičkih zadataka, Sabol i svi njegovi djelatnici postali su zaposlenici Googlea.
'Mislim da smo odradili dio koji smo mogli sami kvalitetno napraviti. Odradili smo ono što ja kao poduzetnik najbolje znam. A to je da se ideja, odnosno novi biznis, dovede na visoku razinu. Daljnji razvoj zahtijevao je jakog strateškog partnera', objasnio je Sabol razlog prodaje firme Amerikancima.
Photomath je dosad skinut oko 500 milijuna puta. Pitali smo Sabola je li bila greška to što korištenje aplikacije nije od početka naplaćivao. Evo što nam je odgovorio:
'Svi zaposlenici Photomatha imali su udjele u tvrtki, tako da su i oni zaradili njezinom prodajom. Koliko je za uspjeh startupa važno da zaposlenici budu uključeni u vlasničku strukturu firme?
Rekao bih da je to jako važno jer ne može startup platiti ljude kao neka velika firma. Zaposlenici mogu birati gdje će raditi, a vi im morate pružiti pravu priliku i podijeliti budući uspjeh', istaknuo je Sabol.
U javnim nastupima zna reći da nije bio dobar student, niti je genijalan inženjer, a ne smatra se ni posebno dobrim menadžerom. Koji ga je to onda talent doveo do uspjeha?
Često se zaboravlja druga strana medalje kad se govori o startupima, a to su lobiranje, pregovaranje i povlačenje investitora za rukav. Sabol smatra da je dobar u tome.
'Očito to znam raditi. Photomath je primio oko 40 milijuna dolara investicija prije akvizicije. Morate uvjeriti investitore da radite nešto dobro i to je naporan proces. Uvijek kad letiš u SAD imaš grč u želucu jer znaš da ćeš naići na puno odbijanja. Ali to je život poduzetnika i s tim se stresom treba znati nositi', istaknuo je Sabol.
Za Hrvatsku kaže da je teško i zahtjevno tržište, ali ako kod nas uspiješ, smatra Sabol, imaš dobre temelje za borbu s globalnom konkurencijom.
Dotakli smo se i ležernijih tema, poput one o uspjehu Baby Lasagne. Evo što nam je rekao o tome:
Cijeli razgovor možete pogledati na kanalu tportala na YouTubeu, a više o cijelom projektu Vizionar godine doznajte ovdje.