UMJETNA INTELIGENCIJA

OpenAI uvodi novi vodeni žig za DALL-E 3: 'Nije najbolje rješenje, ali radit će'

08.02.2024 u 10:46

Bionic
Reading

OpenAI naglašava da vodeni žigovi u metapodacima slika nikad nisu savršeni, no s vremenom povećavaju povjerenje u podrijetlo digitalnih informacija

OpenAI-jev generator slika DALL-E 3 u slikovne će metapodatke početi dodavati vodene žigove paralelno sa sve učestalijem komercijalnom uvođenju podrške za standarde Koalicije za porijeklo i autentičnost sadržaja (C2PA).

Tvrtka kaže da će se vodeni žigovi iz C2PA pojaviti na slikama generiranima putem web stranice ChatGPT, kao i API-ju za model DALL-E 3. Mobilni će korisnici do 12. veljače dobiti vodene žigove koji će uključivati nevidljivu komponentu metapodataka i vidljivi CR simbol, koji će se pojaviti u gornjem lijevom kutu slike. Ljudi mogu provjeriti porijeklo i metodu izrade bilo koje slike generirane putem Open AI platforme na stranicama poput Content Credentials Verify. Vodeni žig za sad mogu nositi samo fotografije, dok ga videozapisi ili tekst nemaju.

OpenAI tvrdi da dodavanje metapodataka o vodenom žigu u slike predstavlja 'neznatan učinak na latenciju koji neće utjecati na kvalitetu generiranja slike'. Također će malo povećati veličinu slike za neke zadatke.

C2PA, grupa koja uključuje kompanije poput Adobea i Microsofta forsira korištenje vodenog žiga Content Credentials kako bi se identificiralo porijeklo sadržaja i pokazalo jesu li ga napravili ljudi ili je generiran pomoću umjetne inteligencije. Adobe je stvorio simbol za podrijetlo sadržaja koji OpenAI dodaje kreacijama u DALL-E 3. Meta je nedavno također najavila da će na svojim platformama dodati oznake sadržaju generiranom umjetnom inteligencijom.

Identificiranje sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom jedna je od vodećih direktiva u izvršnoj uredbi Bidenove administracije o umjetnoj inteligenciji. Verge, međutim, naglašava da vodeni žig nije siguran način za zaustavljanje dezinformacija. OpenAI ističe da se metapodaci C2PA-a mogu 'lako ukloniti', pogotovo zato što većina platformi društvenih medija često uklanja metapodatke iz učitanog sadržaja.

'Vjerujemo da su usvajanja ovih metoda za utvrđivanje porijekla i poticanje korisnika da prepoznaju te signale ključni za povećanje pouzdanosti digitalnih informacija', naglašavaju iz OpenAI-ja.