Ako vam je dosta prijetvornosti Facebooka, evo prilike za osvježavajuću promjenu. U Velikoj Britaniji postoji društvena mreža na kojoj na površinu isplivava i ono najgore u ljudima
Zamislite se kako, dok sjedite u kafiću, primijetite da je netko ostavio osobni, rukom pisani dnevnik. Biste li mogli oduprijeti se napasti, ne pročitati što piše u njemu? Ili bi znatiželja prevladala?
Ako biste se suzdržali, u manjini ste. U nedavnom eksperimentu odigrali su gore navedeni scenarij i otkrili kako je jedan od pet ispitanika uzeo dnevnik i pročitao bez srama čak i vrlo osobne dijelove, koji su bili vezani uz seksualne fantazije ili gubitak roditelja.
Ukupno 60 posto sudionika u eksperimentu uzelo je dnevnik i čitalo ga. 77 posto bile su žene. Tek trećina nije zavirila u njega, dok je samo deset posto pokušalo ga vratiti vlasniku ili vlasnici.
Iza eksperimenta stoji web odredište Pencourage.com, koje svojim korisnicima omogućava anonimno objavljivanje dnevničkih zapisa dugih do 200 riječi, uz koje mogu dodati poveznice na relevantna we odredišta, objaviti fotografije te pjesme i video zapise relevantne za zapis.
Mogu opisati što god ih je volja - od preljuba do prijatelja koje potajno preziru - bez otkrivanja stvarnog identiteta. Često traže i savjete od drugih korisnika kako se ponijeti ili nositi s određenom situacijom.
Voajeristički servis skupio je pola milijuna pregleda stranica i više od tri tisuće korisnika, koji na njemu dijele svoje najdublje, najmračnije, nerijetko i vrlo sramotne tajne. Dosad je unešeno 23 tisuće zapisa.
Pencourage.com opisuju kao anti-društvenu mrežu. Za razliku od Facebooka, gdje se većina ljudi trudi prikazati se u najboljem mogućem svjetlu, Pencourage je platforma za dijeljenje gole istine.
Prema nedavno objavljenoj anketi, 33 posto korisnika društvenih mreža priznalo je kako je neiskreno. 24 posto žena navelo je kako lažu ili pretjeruju na društvenim mrežama jednom do tri puta mjesečno. Sedam posto ih to čini tri do šest puta, a jedan posto čak 25 puta.
Najčešće lažu ili pretjeruju o tome što su radile (29 posto), koliko piju (24 posto), što su radile na godišnjem i kako im ide poslovni život (20 posto) te jesu li u vezi ili nisu (17 posto). Zašto to rade? Nisu htjele ostaviit dojam dosadne osobe, zavidne su su drugima, nemaju što za reći ili su htjele impresionirati druge.
Toga na Pencourageu nema. 'Problem s kondomom zaustavio je aktivnost čim smo shvatili da je prisutan, ali ne dovoljno brzo', kaže jedan zapis, kakav nećete često vidjeti na Facebooku. Ili: 'Kad bih barem nakon svega mogao biti zadovoljna sa sobom. No, moj me bivši izludio, potajno se upucavao mojoj sestri cijelih godinu i pol koliko smo bili skupa. Zbog toga se osjećam debelom, ružnom, nesigurnom i glupom.'
Izvor:Daily Mail