Na tradicionalnoj IFA-GPC konferenciji gdje se prezentiraju podaci o tehnološkim dosezima u prošloj godini i daju prognoze za sljedeću istaknuto je kako prodaja standardnih televizora ostaje stabilna, no prodaja UHD televizora bit će veća za 18 posto, a onih sa OLED zaslonom za čak 45 posto. Slično se očekuje i za prodaju pametnih zvučnika; njihova prodaja raste za 41 posto. Kao i televizori, smartfoni ostaju na istoj razini kao lani, a malo povećanje prodaje – 2,8 posto – očekuje se od bijele tehnike
Povezivost, umjetna inteligencija, glasovna kontrola i 5G ključni su trendovi koji će pokretati inovacije u potrošačkoj elektronici i među kućnim uređajima ove godine, a njihova primjena bit će opredmećena u rujnu na najvećem europskom tehnološkom sajmu – IFA u Berlinu.
Istaknuto je to na skupu IFA-GPC održanome u andaluškoj Punta Umbriji, gdje su razni predstavljači objelodanili zanimljive podatke o tehnološkom sektoru u proteklom razdoblju, kao i predviđanja za ovu godinu.
Tako je istaknuto kako prodaja standardnih televizora ostaje stabilna, no prodaja UHD televizora bit će veća za 18 posto, a onih sa OLED zaslonom za čak 45 posto. Slično se očekuje i za prodaju pametnih zvučnika; njihova prodaja raste za 41 posto. Kao i televizori, smartfoni ostaju na istoj razini kao lani, a malo povećanje prodaje – 2,8 posto – očekuje se od bijele tehnike.
Magrot Edelman iz istoprezimene američke PR agencije (najveće na svijetu) istaknula je kako je tehnološka industrija imala prilično problema i zastoja u proteklom razdoblju, no unatoč tome i dalje je industrija u koju korisnici imaju najviše povjerenja. Najviše problema bilo je u percepciji umjetne inteligencije, odnosno, kako će se nova tehnologija odraziti na njihovu budućnost.
Povjerenje prema tehnološkoj industriji sve je krhkije, s obzirom na nove tehnologije koje sve brže i snažnije nadiru od blockchaina i umjetne inteligencije do samovozećih automobila i robota. U istraživanju koje je Edelman napravio čak 47 posto ljudi vjeruje da se tehnološke inovacije zbivaju prebrzo i promjene koje donose neće biti dobre za ljude poput njih. Stoga je na tehnološkim kompanijama upravo zadaća da zauzmu snažnije pozicije u društvu kako bi pomogli korisnicima u prihvaćanju novih tehnologija.
Promjene se očituju i u najjednostavnijim primjerima. Na primjer, u prosjeku ljudi sa zaslona čitaju određeni tekst za 10 posto sporije nego s papira.
Hans-Joachim Kamp, predsjednik Nadzornog odbora kompanije gfu Consumer & Home Electronics koja organizira IFA-u istaknuo je kako, s druge strane, umjetna inteligencija omogućuje da se postojeći proizvodi drastično unaprijede. Tako sustavi govornih komandi osiguravaju uređajima nova svojstva i šire njihove mogućnosti. U prošloj godini je tehnološko tržište po prvi puta u povijesti generiralo više o trilijun eura, zahvaljujući porastu od 3,3 posto. Ove godine očekuje se porast od 1 posto na 1,052 trilijuna eura.
Ove godine, IFA će ugostiti još više startupova u svome innovation hubu IFA Next, a po prvi puta službeni partner IFA-e Next bit će Japan. Na zanimljivim prezentacijama koje su imali predstavnici Japana kao prve službene zemlje-partnera te jedne velike (Panasonic) i male (Unipos) kompanije nastojalo se razbiti uvriježene predrasude o životu u Japanu od toga da su potpuni workoholici (ne, više su alkoholici, šarmantno je naglasio Keita Nishiyama, generalni direktor Ureda za komercijalnu i informacijsku politiku pri japanskome Ministrastvu gospodarstva) do toga da riža prevladava u prehrani (više se jede kruh).
Na konferenciji su objavljena imena i dva keynote govornika na IFA-i To su Richard Yu, predsjednik Uprave Huaweija i Christiano Anon, predsjednik Qualcomma. Objavljeno je i da po prvi put IFA ima globalnoga audio partnera, a to je Sennheister, kompanija koja izlaže na tome sajmu već 69 godina.