Rimac Grupa uselila je dobar dio proizvodnog pogona u Rimac Kampus, a u idućih godinu dana uselit će ostatak, najavio je Mate Rimac. Imali smo u četvrtak s ostalim domaćim medijima priliku proći kroz kampus u Svetoj Nedelji, u kojem se, uz pogone na Jankomiru, proizvode Rimac Nevera, prototipovi Bugatti Tourbillona te napredni sustavi električnih pogona i baterijski sustavi za druge proizvođače automobila. Ukupno planirana investicija u kampus je 300 milijuna eura, s planiranih 2500 zaposlenih, restoranima i vrtićima, kao što je najavljeno prije nekoliko godina. Osim proizvodnog pogona, Rimac je predstavio novu Neveru R
Ključne informacije
- Rimac Kampus postaje glavno središte Rimac Grupe, završena prva faza
- U Rimac Kampusu odvija se proizvodnja hiperautomobila te tehnologije električnih pogona i baterijskih sustava
- Rimac Grupa u 15 godina izrasla u kompaniju s više od 2000 zaposlenika
- Rimac Technology osigurala je ugovore u vrijednosti od 2,9 milijardi eura, s dodatnih tri milijarde eura poslova u najavi za svjetske proizvođače automobila
- Bugatti Rimac počinje s proizvodnjom automobila čija je vrijednost prodaje procijenjena na dvije milijarde eura
- Nakon dovršetka prve faze izgradnje, prvih 400 radnika stiglo je u Rimac Kampus, proizvodnu halu vrijednu 120 milijuna eura na 75 tisuća kvadrata, gdje će se proizvoditi hiperautomobili, električni pogoni i baterijski sustavi
- U kampusu će se proizvoditi Rimac Nevera, prototipovi Bugatti Tourbillona te napredni sustavi električnih pogona i baterijski sustavi za druge proizvođače automobila
'Sveta Nedelja bit će jedna velika tvornica'
Proizvodni pogon je dovršen i površine je preko 75.000 metara kvadratnih.
'Dovršena je prva faza izgradnje kampusa - proizvodni pogon, u koji smo uložili 120 milijuna eura vlastitih sredstava. Svi dodatni sadržaji, uključujući i testnu stazu, gradit će se naknadno. Dobar dio proizvodnje je useljen, a ostatak useljavamo u idućih godinu dana, s proizvodima koji su već rasprodani. Rimac Technology ima tri milijarde eura vrijedne ugovore s proizvođačima poput BMW-a, Porschea i Hyundaija, ukupno s desetak proizvođača automobila.
Bugatti Rimac ovdje proizvodi puno komponenti, pogonske elemente baterija i prototipove Bugattija - Chirona i Tourbillona. Ukupan trošak proizvodne linije za BMW bit će sto milijuna eura dok će oprema za sve hale u proizvodnom pogonu kampusa ukupno vrijediti više od 250 milijuna eura', rekao je Rimac te dodao da su njegove tvrtke sada ušle u fazu velikoserijske proizvodnje.
Kaže i da tvrtka ima prodanih hiperautomobila u vrijednosti od dvije milijarde eura, čija proizvodnja već traje ili će uskoro započeti. Najavio je velik rast prihoda u idućim godinama, prvenstveno nakon početka posla s BMW-om, a ta proizvodnja kreće 2026. godine. 'Eksponencijalni rast prihoda kreće za dvije godine', rekao je Rimac.
'Kampus smo krenuli graditi s 1400 zaposlenika u tvrtki, a danas nas je sa svim tvrtkama zajedno gotovo 2500. Kampus je već premali, tako da već imamo planove o širenju zbog potrebe za dodatnim prostorom i tvornicama. Povukli smo 850 milijuna eura od investitora, a planiramo daljnje investicije i zapošljavanja', rekao je Rimac te otkrio da su već kupili zemljište u Stupniku i Kalinovici, gdje se planiraju širiti. 'To je sveukupno oko milijun kvadrata zemljišta; Sveta Nedelja će biti jedna velika tvornica', dodao je.
Tportal u obilasku kampusa
Značajan dio Rimac Kampusa bit će posvećen projektu s BMW-om i robotiziranoj proizvodnji baterijskih sustava za buduće BMW-ove modele, što je do danas najveći serijski projekt Rimac Technologyja. Linija će se sastojati od dva dijela - proizvodnje modula i paketa. Osim proizvodne linije za BMW, kampus će biti lokacija za proizvodnju baterijskih sustava za još dva projekta europskih proizvođača automobila.
'Svaki milimetar kampusa je alociran, točno znamo kamo će koji stroj doći. Strojevi koje postavljamo premašit će vrijednost kampusa. Samo jedna proizvodna linija od ukupno dvije za BMW vrijedi 100 milijuna eura, a stižu dvije nove za još dva projekta za europske proizvođače koje još nismo najavili. Već 400 ljudi radi u kampusu, a radit će i više tisuća kad sve završimo', najavio je Rimac.
Ostatak proizvodnje Rimac Technologyja, uključujući proizvodnju komponenti električnih pogona, ožičenja i drugih baterijskih sustava, ostaje smješten u ranijim pogonima na Jankomiru.
Bugatti rasprodan do 2030.
Nedavno je u Kaliforniji predstavljena Nevera R, osmišljena kao agresivni alter ego Nevere, a predstavlja prijelaz s hiperGT automobila u hipersportski automobil. Cijena Nevere R je 2,3 milijuna eura.
Krajem lipnja predstavljen je Bugatti Tourbillon, luksuzni automobil koji je rasprodan u 250 primjeraka, a čija isporuka kreće 2026. godine. Riječ je o prvom Bugattijevu modelu koji je u cijelosti dizajniran i razvijen u Hrvatskoj, u Kerestincu. U Hrvatskoj se, dakle, radi dizajn Bugattija, osim podružnice u Berlinu, kao i kompletni R&D i proizvodnja komponenti i prototipova, a sklapanje automobila odvija se u 'rodnom mjestu' Bugattija - u Molsheimu u Francuskoj.
'S Neverom smo skinuli 27 svjetskih rekorda, no odlučili smo postaviti ljestvicu više te s Neverom R i 2100 konjskih snaga opet imamo najsnažniji automobil na svijetu. Nevera i Nevera R nastavljaju se proizvoditi u kampusu. U budućnosti stiže i novi automobil pod brendom Rimac', rekao je Rimac, ne otkrivajući detalje.
Ukupno će se proizvesti 40 Nevera R, prodana je već prva, a do sada je proizvedeno 39 'običnih' Nevera, no nisu sve prodane. 'Ne skrivamo to da Nevere nisu rasprodane dok je s druge strane Bugatti rasprodan, i to do 2030., dakle ne može se kupiti', otkrio je Rimac.
Više od 2000 zaposlenika iz preko 40 zemalja svijeta
Rimac Grupa obuhvaća tvrtke Bugatti Rimac, specijaliziranu za dizajn, razvoj i proizvodnju luksuznih hiperautomobila, te Rimac Technology, koja razvija i proizvodi sustave električnih pogona te baterijske sustave za automobile i pohranu energije Rimac Energy. Grupa ima i manjinski udio u kompaniji Verne, usmjerenoj na robotaksije.
Danas imaju više od 2000 zaposlenika iz preko 40 zemalja svijeta, od kojih je više od 1000 inženjera. U prošloj godini (2023.) ostvarili su 400 milijuna eura prihoda, do sada su prikupili preko 800 milijuna eura investicija te posluju u četiri zemlje u Europi, i to na 12 lokacija: Zagreb Jankomir, Buzin, Sveta Nedelja, Rimac Kampus, Split, Osijek, Berlin, Warwick, Oxfordshire, Bologna i Molsheim. Više od 70 posto svih zaposlenika bazirano je u Hrvatskoj.
'I dalje sam najveći vlasnik s 24 posto udjela. Imamo preko 800 milijuna eura stranih investicija u firmu, ali i dalje sam najveći vlasnik, a osim mene su tu Porsche i SoftBank', naveo je Rimac.