Moderni poslodavci od svojih zaposlenika traže nadprosječno znanje o digitalnim vještinama. Stotine agencija nude tečajeve za Facebook, Pinterest, Instagram i ostale, a američka sveučilišta kao poseban predmet uvode društvene mreže
Ono za što smo mislili da se neće nikada dogoditi na mala vrata ulazi u svijet biznisa. Dok poslodavci koji nemaju sluha za društvene mreže propuštaju puno prilika i zabranjuju njihovo korištenje na radnim mjestima, ostali od svojih zaposlenika traže čak i nadprosječno znanje o društvenim mrežama. Kako koristiti Twitter, chekirati se na Foursquareu, uploadati slike preko Instagrama, updejtati Timeline na Facebooku ili se 'pinati' na Pinterestu samo su neke od digitalnih vještina koje moderni poslodavci traže od sadašnjih, ali i potencijalnih zaposlenika.
U Americi trenutno punom parom radi na stotine agencija čija su glavna ponuda tečajevi za korištenje društvenih mreža. Jedan do popularnijih je onaj koji organizira Media Bistro. Tečaj se organizira online i traje osam tjedana, a većina polaznika dolazi iz medija, modne industrije te menadžeri raznih profila.
Samo prošle organizirali su čak 190 tečajeva, od kojih je 32 bilo namijenjeno isključivo Twitteru i Facebooku. Carmen Schneidel, direktorica Media Bistroa, izjavila je nedavno za New York Times da su na svojim stranicama od prošle godine otvorili i kategoriju u kojoj poslodavci mogu oglašavati slobodna radna mjesta u svojim kompanija. Kako su povećavali broj tečajeva, tako je rastao i broj oglasa kojima su se tražili zaposlenici, a u godinu dana brojka se povećala za preko pedeset posto.
Online tečajevi organiziraju se i preko agencija Ed2go, zatim Lynda.com, CAEL te niza drugih koji 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu nude desetine različitih internetskih i kompjuterskih tečajeva pomoću kojih zaposlenici stječu znanja nužna kako bi zadržali ili pronašli posao.
Ovaj trend prepoznala su i neka vodeća američka sveučilišta koja su već uvela certificirane programe za studente i studije za društvene mreže. Naime, mnogim gospodarskim granama online komunikacija najvažnija je u stjecanju većeg broja novih klijenata, ali ona mora biti besprijekorno odrađena kako bi se kompanije kvalitetnije i bolje predstavile javnosti. Upravo zato se zaposlenici educiraju kod profesionalaca. Sveučilišta u San Franciscu i New Yorku, Harvard i Columbia su prije godinu i pol dana u nastavni program uveli društvene mreže, a studenti koji prođu tu edukaciju dobivaju i posebne diplome.
Sree Sreenivasan, profesor na Columbiji koji predaje društvene medije, također je za New York Times istaknuo važnost ovakvih edukativnih programa. 'O društvenim medijima mora se razmišljati strateški. To više nije stvar koju možemo ignorirati. Društvene mreže nisu samo mjesto gdje ćete prijateljima poželjeti sretan rođendan. To je mjesto na kojem se posluje. To je mjesto na kojem vaša karijera može napredovati ili propasti.'
Razlog za ovaj trend je što se korisnicima svaki dan nude nove društvene mreže i sve više se informiraju upravo preko njih. Na društvenim mrežama svakodnevno se logiraju milijarde ljudi. To je prevelika brojka koju nijedna ozbiljna kompanija ne može ignorirati.