INTERVJU

Tvorci Uncanny Valleyja vjeruju u budućnost žanra horora

20.12.2014 u 07:51

Bionic
Reading

Renesansa indie horora traje već neko vrijeme, a što o njemu misle tvorci impresivnog indie naslova Uncanny Valley, saznajte u našem intervjuu

Cowardly Creations, petočlani međunarodni tim entuzijastičnih indie developera na ovogodišnjem Infogameru predstavio je svoju nadolazeću horor igru Uncanny Valley. Budući da sam fan horora i pixel arta, nije mi trebalo dugo da završim na štandu tima i isprobam demo igre. Nakon pet prilično dezorijentirajućih minuta ispunjenih neobjašnjenim i uznemirujućim pojavama i kreaturama, ostao sam zapanjen. Napraviti pixel art igru koja je doista jeziva nije lak posao, a Cowardlyju je to pošlo za rukom.

Upravo zbog toga, uhvatili smo priliku i porazgovarali s Tadejem Kupčićem, dizajnerom igre, programerom i upraviteljem projekta.



Uncanny Valley izgleda kao jako različita vrsta grafičke avanture. Odakle Vam inspiracija?
Iskreno, radili smo na jednostavnoj platformskoj igri, više radi vježbe. Naš grafičar Adam napravio je sprajt zaštitara koji mi se jako dopao. Uglavnom, počeo sam razmišljati o igri u kojoj je upravo on glavni lik i naravno da se moralo raditi o hororu. Oduvijek sam htio raditi na horor igri te iskreno - volim žanr horora. Što se inspiracija tiče, rekao bih da su glavne inspiracije Silent Hill i Alone in The Dark.

Retro grafika stvarno igri daje određenu dozu šarma. Mislite li da to postaje trend kod indie developera? Ili je to uglavnom isprika zašto ne idu za 'visokobudžetnom' 3D grafikom?

To definitivno ne bih nazvao isprikom. Visokobudžetna grafika zahtijeva upravo to - velik budžet, a to je nešto što mali razvojni timovi često nemaju. Za takvo što treba vam tim animatora, 3D modelera i jako iskusnih programera, a takve ljude jednostavno ne možete navući da za vas rade besplatno. Dodate li tome cijene svih licenci, motion capture, vrijeme potrebno za takav development... to jednostavno nije lak posao, čak i ako imate iskustva. Rekao bih da ako indie developer pokuša napraviti 3D igru, vjerojatno bi izgledala 'škripavo' zato što si ne bi mogli priuštiti razinu poliranja kakvu većina AAA naslova zapravo ima. Mi smo se, recimo, odlučili za pixel art zato što smo tim koji doslovno nema budžet. Također nam omogućuje da stvorimo daleko više sadržaja s obzirom na to da se priča u principu grana.


Koliko dugo radite na Uncanny Valleyju?
Počeli smo s pretprodukcijom prije otprilike godinu dana, a na konkretnoj igri radimo negdje od ožujka/travnja, što znači oko osam, devet mjeseci.

Koji je dio razvoja igre, po Vama, bio najveći izazov?
Početak je uvijek najteži. Meni je osobno to bio rad na temeljnim elementima poput osnovne fizike, enginea za 2D osvjetljenje, sklapanje svijeta igre u cjelinu, sustava za inventar i tako dalje. Sada, nakon što smo sve konačno sklopili u funkcionalni paket, stvari su krenule prema naprijed. O, da - napomenuo bih još kako poliranje igre traži puno vremena. Ponekad naiđeš na neki čudan bug koji nikako ne možeš riješiti, a rješenje ti padne na pamet kada se, recimo, tuširaš.

Razmišljate li o izdavanju igre na mobilnim platformama? Ili mislite da će joj to donekle ubiti atmosferu?
Iskreno, Uncanny Valley želimo izdati na svim platformama na kojima možemo, što uključuje i one mobilne. Za potonje bismo trebali odraditi malo testiranja, doduše - vidjeti kako funkcioniraju kontrole i slično. Ako sve radi kako spada i igra nije klimava, super. Ako ne, ništa od mobilne verzije.

Uncanny Valley trailer


Što je najveća prednost igre?
Mislim da je sustav posljedica nešto što doista nitko ne očekuje od indie naslova. To bi doista ljude moglo iznenaditi. Također sam ponosan što smo igru uspjeli učiniti strašnom makar se radi o pixel artu. To doista nije lak posao.

Što mislite o budućnosti žanra horora?

Stvari se čine jako dobrima. Alien Isolation je fantastičan te, iskreno - ako ćemo vidjeti još takvih igara, neću prigovoriti. Plus, novi Silent Hill je kolaboracija Kojime i Guilermo Del Toroa - što zvuči nevjerojatno. Izgleda zbilja dobro. Imao sam privilegiju isprobati Oculus Rift. S obzirom na viđeno i momentalna događanja, budućnost žanra čini mi se svijetlom i optimističnom.

Gdje i kada možemo očekivati Uncanny Valley?
Početak iduće godine na PC-u. Igru će se moći kupiti na Steamu i Humble Storeu.