IMOTSKA KRAJINA NA NOGAMA

'20 kuna to je puno brate, 'oće sada tunel da naplate, eeej!'

04.04.2013 u 17:23

Bionic
Reading

Vlada je donijela odluku o uvođenju naplate cestarine za tunel Sveti Ilija, koji će biti pušten u promet 1. svibnja, a cestarina će iznositi 20 kuna

Prema riječima zamjenika ministra pomorstva, prometa i veza Zdenka Antešića, cestarina za prvu skupinu vozila mogla bi iznositi 16 kuna plus PDV, odnosno 20 kuna, a prihod bi trebao pokriti izvanredne i redovne troškove održavanja tunela. Podsjetio je da investicija u izgradnju tunela Sveti Ilija, u dužini četiri kilometra, i spojnu cestu Zagvozd - Baška Voda, u dužini šest kilometara, ukupno vrijedi 576 milijuna kuna.

Prema studijama, veći dio prometa tim područjem preusmjerit će se na tunel, pa se predviđa prosječni godišnji dnevni promet od 4200 vozila, te prosječni ljetni dnevni promet od 8600 vozila.

Budući da postoje alternativne mogućnosti korištenja cesta bez naplate, Vlada ima pravo donijeti odluku o naplati cestarine, napomenuo je Antešić.

S naplatom tunelarine nikako se ne mire stanovnici Zabiokovlja i Makarskog primorja, koje je tunel Sveti Ilija trebao povezivati i donijeti im mogućnost razvoja. Svoje nezadovoljstvo iskazali su ispred sjevernog ulaza u tunel

Već je tunel ušao i u narodnu pjesmu. 20 kuna to je puno brate, oće sada tunel da naplate, eeeeeeeej!, odgangali su nezadovoljnici naplatom.

Stvarnost je trebala biti drugačija - veselija. Ne samo da ovako Zabiokovlje neće biti brzo i jeftino povezano s Makarskim primorjem nego, tvrde, u vodu padaju i planovi o dolascima turista i o investicijama u Imotskoj krajini

Prosvjednicima se pridružio i načelnik općine Zagvozda Miroslav Gaće, koji je u izjavi novinarima istaknuo kako je naplata cestarine kroz tunel Sv. Ilija veliki udarac za pučanstvo koje živi na tom području.

'Tražili smo da makar lokalno pučanstvo bude oslobođeno plaćanja tunelarine, ali nismo dobili odgovor', istaknuo je Gaće. Po njegovim riječima, ako se s vladom ne postigne dogovor u vezi s naplatom tunelarine kroz taj tunel, ne treba isključiti građanski neposluh, prosvjede, čak i blokadu prometnice koja prolazi kroz tunel.

'Mogu reći da na razini države ima i skupljih investicija nego što je tunel Sv. Ilija pa se za njih ne plaća, a imam osjećaj kao da se nad nama hoće trenirati strogoća', istaknuo je Gaće.

Izvijestio je kako je u jedinicama lokalne samouprave na imotskome području te u susjednim općinama Makarskog primorja počela akcija potpisivanja peticije protiv naplate prolaska kroz tunel Sv. Ilija.