Nakon propalih pregovora o novom kolektivnom ugovoru u Croatia Airlinesu, koji je potpisao dio sindikata, tri preostala - sindikat pilota, kabinskog i zemaljskog osoblja, u utorak kreću u štrajk. Uprava čini se ne namjerava popustiti, dok premijer Milanović poručuje - ovako dalje ne može
'Kompanija, koja služi punjenju zračnih luka, subvencionirana je već 20 godina, a cijelo vrijeme radi gubitke. Mađarska više nema svoju nacionalnu kompaniju. Ako se ne budemo mijenjali, nažalost, to je alternativa i naše kompanije', poručio je Zoran Milanović na najavu organizirane sindikalne akcije u Croatia Airlinesu za sljedeći tjedan.
'Dakle, ne možemo više tako. Ako ne zbog sebe, Europa nam to neće dati. Apeliram, shvatite ljudi. Dakle, stjuardese i piloti shvatite da je alternativa jednako nula. A ako se malo promijenimo, imamo velike šanse. To inače vrijedi za cijelu Hrvatsku, ali ovo je dobar primjer. Male promjene su potrebne da bi se sutra imalo više nego što se ima sada. Al' ovo što se sada prima, nije zarađeno. Nije zarađeno', rekao je premijer.
U sindikatu pilota i kabinskog osoblja ne misle tako. Odlučni su štrajkati do ispunjenja zahtjeva, poručuje Zoran Bilić. Ivana Lojo napominje kako je novi kolektivni, a ne najava otkaza zbog masovnog bolovanja, predmet štrajka.
'Zahtjevi Hrvatskog sindikata prometnih pilota prema Upravi su zadržavanje prava iz Kolektivnog ugovora koji je vrijedio do travnja ove godine, dakle Kolektivnog ugovora iz 2012. godine. Ništa više od toga', kaže čelnik Sindikata pilota Zoran Bilić poručuje da će štrajkati do ispunjenja zahtjeva, zajedno s kolegama iz kabinskog osoblja.
'Nažalost, jedino kategorija domaćica zrakoplova je već unaprijed zakinuta. Jučer smo dobili plaću po bodovima koje nam je poslodavac svojevoljno odredio, iako nam je kolektivnim ugovorom bilo zagarantirano druga primanja. Ova primanja koja smo dobili definitivno nisu u toj kategoriji prosječnih plaća 9 tisuća kuna", odgovorila je Lojo na prozivke uprave.
Za Upravu, pak, sve veća potpora sindikalne scene, ali i civilnih udruga kabinskom osoblju nije iznenađenje.
'O kojem se to zatiranju radničkih prava radi, kad govorimo o prosječnoj plaći od 9.300 kn za radno mjesto za koje je potrebna srednja stručna sprema, u kompaniji u kojoj su najveći inači prosjek plaća, gdje je ona bila redovita. Postavio bih i pitanje, nažalost, ovoj vojsci nezaposlenih gotovo 400 tisuća ljudi. Što oni misle o tome i što misle o takvom načinu zloupotrebe instituta bolovanja', odlučno poručuje član uprave Zlatko Širac. Jedno je sigurno. Rasplet oko bolovanja koja je opravdao HZZO u Croatia Airlinesu još nije na vidiku. Za razliku od štrajka koji kreće za tri dana.