Američki 'kralj jogurta' Hamdi Ulukaya, čija se imovina procjenjuje na 1,5 milijarda dolara, namjerava za sirijske i druge izbjeglice u svijetu namijeniti 700 milijuna dolara preko svoje zaklade 'Tent' (Šator), prisjećajući se da je i sam počeo kao migrant u New Yorku, gdje je 1994. došao na studij engleskog jezika iz siromašnog kurdskog sela na obalama Eufrata u istočnoj Turskoj. Naime, sve je počelo upravo u kurdskom šatoru i s dobrim srcem Ulukayine majke koja je muzla svoje koze, ali je dijelila i drugima koji nisu imali mlijeka
'Uvijek sam imao plan kako ću podijeliti većinu svoje zarade, gledajući u djetinjstvu svoju mamu kako daje onima koji su najviše trebali pomoć, a to je dolazilo iz najkrasnijeg dijela njena srca', kaže 44-godišnji biznismen koji se pridružio kampanji najbogatijih Amerikanaca poput Billa Gatesa i Warrena Buffeta koji namjeravaju polovicu svog imutka podijeliti za razne humanitarne i zdravstvene programe potrebitima u svijetu.
Ulukaya od svog poslovnog početka 10 posto čiste dobiti dijeli u humanitarne svrhe, pa je već donirao i za gladne u Somaliji i za beskućnike u New Yorku, a u svojim tvornicama jogurta i sira u New Yorku i Idahu stalno zapošljava migrante iz Afrike, Azije i s Bliskog istoka.
'Došao sam do zaključka da je stvarna snaga poduzetništva u njegovu utjecaju na zajednicu u kojoj živi', kaže najpoznatiji kurdski poduzetnik u SAD-a koji se rodio u pastirskoj polunomadskoj obitelji koja je većinom živjela u šatoru i bavila se proizvodnjom mlijeka, sira i jogurta od svojih koza i krava.
Priča o njegovu poslovnom uspjehu živo svjedoči o 'američkom snu', koji snivaju svi migranti i izbjeglice koji dođu u tu državu iako je malo njih kojima se snovi i ostvare.
Kad ga je 90-ih godina prošlog stoljeća u New Yorku gdje je došao studirati engleski posjetio otac, čuo je mnogo primjedaba na račun kvalitete i okusa vodnjikavih američkih jogurta i sireva.
Otac ga je uvjerio da se počne baviti uvozom tih proizvoda iz Turske i plasmanom jogurta po staroj obiteljskoj recepturi.
Kasnije je Hamdi kreditom banke do kojega je teško došao kupio bankrotiranu tvornicu jogurta, a onda iz domovine doveo majstora za jogurt Mustafu Dogana
Nakon stotinjak isprobanih kombinacija s različitim bakterijskim kulturama, vremenom dozrijevanja, različitim teksturama i okusima, Hamdi i Mustafa došli su do 'idealnog' recepta kojim su osvojili američko tržište.
Jogurt 'Chobani' istoimene Ulukayine tvrtke u samo je četiri godine postao vodeća marka tvrdih jogurta u SAD-u, a revija Forbes danas procjenjuje njenu vrijednost na 1,4 milijarde dolara.
Ulukaya posjeduje najveću tvornicu jogurta na svijetu, a nedavno je poslovanje i proizvodnju počeo širiti na Australiju i na azijsko tržište.
U SAD-u je Ulukaya već bio proglašen poduzetnikom godine.
A sve je počelo u kurdskom šatoru u istočnoj Turskoj i s dobrim srcem Ulukayine majke koja je muzla svoje koze, ali je dijelila i drugima koji nisu imali mlijeka.