NEETIČNA EKSPLOATACIJA

Amnesty International kritizira industriju električnih automobila, a evo i zašto

21.03.2019 u 21:55

Bionic
Reading

Organizacija Amnesty International kritizirala je u četvrtak industriju električnih automobila navodeći kako te vrste vozila, iako prihvatljive za okolinu, koriste baterije proizvedene upotrebom fosilnih goriva i minerala, do kojih se dolazi na neetičan način

Amnesty International u svojem priopćenju ističe kako se tijekom proizvodnje baterija oslobađa velika količina ugljika, dok se eksploatacija minerala dovodi u vezu s kršenjem ljudskih prava, poput dječjeg rada.

'Električna vozila su ključ za udaljavanje automobilske industrije od fosilnih goriva, ali ona trenutno nisu toliko etična koliko bi prodavači željeli da vjerujemo da jesu', dodaje se u priopćenju objavljenom povodom Nordijskog samita o električnim vozilima u Oslu.

Za proizvodnju litij-ionskih baterija potrebno je mnogo energije, a tvornice su koncentrirane u Kini, Južnoj Koreji i Japanu te ovise o ugljenu i ostalim fosilnim gorivima, napominje organizacija.

Organizacija je, također, započela s dokumentiranjem kršenja ljudskih prava domorodačkog stanovništva koje živi u blizini rudnika litija u Argentini. Amnesty International, naime, tvrdi kako domorodačke zajednice nisu pravilno konzultirane o eksploataciji litija na njihovoj zemlji te su im uskraćene informacije vezane za moguće posljedice eksploatacije na izvore vode.

  • +4
Električni automobili na Frankfurt Motor Showu 2017. Izvor: Reuters / Autor: Reuters/Kai Pfaffenbach

Bez zaštite ljudskih prava, šteta za starosjedilačke zajednice mogla bi se povećati porastom potražnje za litijem, ističe organizacija.

Globalni proizvođači automobila ulažu milijarde dolara u povećanje proizvodnje električnih vozila. Njemački automobilski div Volkswagen planira povećati godišnju proizvodnju električnih automobila s 40.000 primjeraka, koliko ih se proizvelo prošle godine, na tri milijuna primjeraka do 2025. godine.

Amnesty International je zatražio da industrija električnih vozila osmisli etičnu i čistu bateriju u roku od pet godina te da u međuvremenu objavi podatke o emisijama ugljika i porijeklu minerala iz lanca za nabavu, javlja agencija Reuters.