Školarci u Gradu Zagrebu i Istarskoj županiji u ponedjeljak su se vratili u školske klupe iako se gotovo ništa nije promijenilo u ukupnom broju novozaraženih u Hrvatskoj u tih pet dana, koliko je trajala online nastava nakon proljetnih praznika
Stožer civilne zaštite Grada Zagreba odlučio je da će se nastava u osnovnim školama na području Zagreba u tjednu od 19. do 23. travnja 2021. organizirati prema modelu A, odnosno u školskim klupama, kao i za učenike završnih razreda gimnazija i strukovnih škola. Za učenike preostalih razreda srednjih škola nastava se organizira prema modelu C, odnosno na daljinu.
Zagrebački stožer donio je takvu odluku jer je koronavirusom zaraženo samo 189 školaraca, za razliku od 241 učenika kada je uvedena ta mjera. Privremena gradonačelnica Jelena Pavičić Vukičević objasnila je da izvan nastavnog procesa ostaju učenici od prvog do trećeg razreda srednje škole jer oni koriste javni prijevoz.
'Svjesni smo toga da je opasnost širenja virusa veća u javnom prijevozu i želimo zaštititi svoje sugrađane. Osnovnoškolci idu u škole u svojim kvartovima i molim srednjoškolce da se strpe još tjedan dana', kazala je Pavičić Vukičević prije koji dan.
Međutim nejasno je zašto se mjera online nastave uopće uvodila ako školarci ne predstavljaju prijetnju, kao ni zašto se vraća učenike u školske klupe jer se situacija s pandemijom u Zagrebu i Hrvatskoj nije značajno popravila od uvođenja mjere. Dana 8. travnja, kada je objavljeno da će Grad Zagreb uvesti tu mjeru, glavni hrvatski grad brojao je 678 novih slučajeva zaraze koronavirusom. Tjedan kasnije, kada je objavljeno da se ona ukida za osnovnoškolce, Zagreb je bilježio 619 novih slučajeva zaraze koronavirusom.
U Istarskoj županiji, koja ima jednu od najboljih incidencija zaraze u državi, prošlog tjedna sva se nastava odvijala po modelu C, odnosno online. Sada je taj sustav malo olakšan pa učenici od prvog do četvrtog razreda idu u škole, a svi ostali, uključujući maturante, ostaju online.
Govoreći o povratku u školske klupe učenika u nekim županijama, ministar obrazovanja Radovan Fuchs kazao je da se lako ponovno prebaciti na online nastavu ako to bude potrebno.
'Djeca mogu biti širitelji, ali ne superširitelji. Po našim pokazateljima iz drugog vala, studija u Splitu pokazala je da od 1000 testirane djece, brzim antigenim testom, niti jedno nije bilo asimptomatski pozitivno', rekao je Fuchs.
Pandemija i ovakav oblik nastave nepovoljno utječu na djecu, poručio je ministar, naglasivši da to 'utječe na psihofizički razvoj, na njihov socijalni razvoj i niz okolnosti', zbog čega mnogi favoriziraju nastavu uživo bez obzira na moguću opasnost koja iz toga izvire za zdravlje učenika i njihovih obitelji.