'Umjetnička sloboda' performera Enija Meštrovića, upriličena na ovogodišnjem zadarskom karnevalu na plakatu kojom je prikazana fotomontaža eksplicitnih scena seksualnog čina u kojoj su 'glavne uloge' povjerene ministru Željku Jovanoviću i novinarima Anti Tomiću i Borisu Dežuloviću, ipak bi trebala imati određene granice, smatraju tportalovi sugovornici
Kao i svake godine, performer Enio Meštrović i KUD Bleke i Konji šokirali su Zadrane, no ove su godine dodatno pomaknuli granice i svojim plakatom na kojem je prikazan muški grupni seks izazvali prije svega zgražanje, ali i odobravanje dijela građana koji su došli pogledati karnevalsku povorku.
Negodovali su, prije svih, roditelji koji su na karneval vodili svoju djecu, a oduševili se oni koji su prepoznali poruku autora – protivljenje priči o podučavanju o spolnosti u okviru zdravstvenog odgoja kojom se Hrvatska zabavlja posljednjih mjeseci.
Gradonačelnik Zadra Zvonimir Vrančić u kratkom je telefonskom razgovoru priznao kako nije bio na karnevalu, niti je vidio sporni plakat, no iznenadile su ga naslovnice medija koje su donijele plakat s eksplicitnim scenama. 'Samo bih rekao: prostački komentar na neke neprimjerene stavove', prokomentirao je Vrančić.
I poruka koju je, osvrćući se na sporni plakat, dao Marko Jurčić, koordinator Zagreb Pridea, vrlo je zanimljiva. Podsjećajući kako je rođen i većinu života proveo u Rijeci, gradu koji je međunarodno poznat po jednom od najznačajnijih karnevala, navodi kako 's punim pravom može reći kako su mu karnevalska tradicija i satira dobro poznati'.
'Za poslati duhovitu političku poruku ili komentar kroz karnevalsku povorku potrebno je bar malo duhovitosti, sarkazma, ponešto političkog integriteta i zrno zdrave pameti. Nekoliko spomenutih zadarskih maškara nemaju ništa od toga, ali su se barem sjajno zabavili zajednički provodeći vrijeme gledajući gej porno filmove', ironičan je Jurčić.
Dok kolumnist Ante Tomić nije želio komentirati performans, njegov kolega Boris Dežulović za Radio Zadar je rekao kako su 'karnevalski dani i neka se ljudi vesele, a ako je to mjera smijeha, neka se smiju'.
'Zaista nemam ništa protiv smijeha ni na svoj račun. Svatko ima pravo na svoje mišljenje. Ako oni tako šire govor ljubavi – sve OK! Da se ljutim, ne ljutim se, no da mi je malo žao što su Zadrani i Dalmatinci pokazali prizemnu duhovitost, malo mi je žao. Ali ako je to njima smiješno, zaista nemam ništa protiv', rekao je Dežulović.
Samom Eniju Meštroviću nije ništa sporno u prikazanome, pa navodi kako je 'okvir svega plakat u Gavelli, na što su naslonjena dva kolumnista Slobodne Dalmacije koji imaju totalnu slobodu svog izričaja'. Tvrdi i kako dvojac Tomić – Dežulović 'u svim svojim kolumnama već godinu dana govori jezikom mržnje'.
'Poruka je umjetnička sloboda, jer nitko ne bi trebao umjetnicima ništa ograničavati. Nije tu samo zdravstveni odgoj, nego i ministar Jovanović koji nije našao za svrhu staviti na javnu raspravu nešto što je itekako od važnosti za roditelje i za njihovu djecu. Dva kolumnista koja su tu prikazana su ljudi koje nitko ne može cenzurirati', objasnio je Enio Meštrović za Radio Zadar.
Bez obzira na umjetničku slobodu koju su imali prilike predstaviti na Narodnom trgu u Zadru i neograničenim mogućnostima izražavanja u vrijeme karnevala, plakat je doista šokantan. O tome je li i kažnjiv, odnosno postoji li zakonska odredba koja ograničava takav izričaj moglo bi se, kako to konstatiraju i kolege iz zadarskih redakcija, doznati i nakon nekog obavijesnog razgovora.