PROJEKT PROMETNOG REDARSTVA

Bandić i Kraljević ne znaju cijenu redara

23.10.2009 u 16:32

Bionic
Reading

Dvadeset i pet prometnih redara oboružanih najnovijom tehnologijom radit će reda na zagrebačkim cestama. Na licu mjesta kažnjavat će nepropisno parkirane te sami zvati pauk službu. Obavijest o počinjenom prekršaju stavljat će na vjetrobransko staklo automobila, a prekršajni nalog poštom će biti dostavljen vlasniku nepropisno parkiranog vozila.

Svi oni koji su mislili da su djelatnici Zagreb Parkinga strogi, a da se pauk stvori kod nepropisno parkiranog automobila u sekundi, bili su u krivu. Naime, gradski oci u uvjerenju su da dosadašnji sustav kažnjavanja parkirališnih prijestupnika nije bio dovoljno učinkovit, pa su osnovali prometno redarstvo.

'Ja bih bio najsretniji kada bismo odjel kazni ukinuli već sutra i pauke stavili u garaže, no to je fikcija', pojašnjava gradonačelnik Bandić te naglašava kako cilj ovog projekta nije kažnjavanje već prevencija.

Dvadeset i pet prometnih redara prošlo je 60 sati stručne obuke na Policijskoj akademiji. Po zagrebačkim cestama ordinirat će odšest do 22 sata. Odjeveni su u posebne uniforme, koje je, pohvalno,šivao URIHO.


Priznao je tako gradonačelnik da je u deset godina počinio četiri prometna prekršaja. No Bandić nije priznao koliko ambiciozni projekt prometnog redarstava, koji je prije Zagreba uvela jedino Rijeka, zapravo košta. Na to pitanje najprije je upitno pogledao direktora Zagreb parkinga Matu Kraljevića, koji također nije znao odgovor. Kaže Bandić da moraju izračunati jer ne znaju točnu cifru budući da je projekt rađen u fazama.

Svota zasigurno ne može biti mala s obzirom da je osim navedenih uređaja koje će redari koristiti kupljeno 225 nadzornih kamera koje će biti postavljene na 75 lokacija po gradu i koje će poput Velikog Brata u dispečerski centar slati podatke o prekršiteljima.

Valjda će Bandić do 29. listopada saznati koliko koštaju pojedini projekti s obzirom da tada Gradska skupština raspravlja o rebalansu proračuna. A da situacija nije bajna, pokazuje i podatak da su gradski prihodi na godišnjoj razini smanjeni za deset posto.

Na pitanje je li uvođenje prometnog redarstva pokušaj punjenja gradske blagajne, Bandić je rezolutno odbacio takve insinuacije, istaknuvši da su to novinarske izmišljotine. 'Građani znaju kako je proširenje parking zona i uvođenje prometnog redarstva za njihovu dobrobit. Da nije tako, ne bi me opet izabrali za gradonačelnika', kazao je Bandić.