Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik, otkrio je naknadnu pamet! Do tog zaključka može se doći jer je u proceduru za sljedeću sjednicu Gradske skupštine poslao izmjenu Odluke o komunalnom redu prema kojoj se zabranjuje postavljanje reklama po krovovima na Trgu bana Jelačića i Cvjetnom trgu. Prema prijedlogu, sve reklame se moraju ukloniti do 1. ožujka sljedeće godine
U obrazloženju odluke stoji kako: 'U gradu Zagrebu godinama su se u užem centru grada, reklame i reklamni panoi svih tipova i veličina postavljali na krovne površine, balkone, pročelja zgrada, fasadne skele za vrijeme sanacije pročelja i krovnih površina zgrada, što je dovelo do narušavanja izgleda stare gradske jezgre, a poglavito Trga bana Josipa Jelačića i Trga Petra Preradovića.'
Iako su brojni arhitekti, povjesničari umjetnosti i građani negodovali, posebno zbog skela koje su bile paravan za nepostojeće radove, a ustvari su omogućavale da netko masno zarađuje, gradonačelnik je desetak godina uporno šutio. Zašto je sada odlučio okrenuti ploču, nije poznato posebno kada se zna da su neki od vlasnika panoa u odličnim odnosima s čelnim ljudima Gradske uprave.
U obrazloženju Bandić nadalje navodi kako će se 'ovom odlukom omiljena okupljališta Zagrepčana rasteretiti od neprimjerenog komercijalnog oglašavanja, čime bi se vratio njihov identitet':
'Nastavilo bi se i uređenje grada usmjereno vraćanju vizure europske metropole, a čija najstarija jezgra su Trg bana Josipa Jelačića i Trg Petra Preradovića čiji izgled je danas narušen reklamama i reklamnim panoima koji imaju suprotan učinak od željenog.'
Valja podsjetiti da je prije šest/sedam godina Bandić donio odluku prema kojoj je bilo zabranjeno oglašavanje na željezničkim nadvožnjacima 'jer je ono narušavalo vizuru grada'. Međutim, u ljeto 2012. godine Odluka o komunalnom redu je mijenjana i preko noći je 22 nadvožnjaka dobila tvrtka Frka plus o čemu je tportal.hr već iscrpno pisao.
Stoga ne bi bilo čudno kada bi mogućnost za postavljanje reklama na pročelja zgrada pred izbore 2017. godine ponovno dobila jedna takva tvrtka.
Prema novom prijedlogu, reklame se na Jelačić placu i Cvjetnom trgu mogu postavljati samo u prizemljima zgrada gdje svoje trgovine ili uslužne djelatnosti imaju tvrtke.