LIKVIDACIJA ILI NESREĆA?

BiH i Makedonija pokreću novu istragu o pogibiji Trajkovskog

22.07.2012 u 16:30

Bionic
Reading

Vlasti BiH i Makedonije najavile su u nedjelju da će ponovno pokrenuti istragu o okolnostima pogibije makedonskog predsjednika Borisa Trajkovskog u zrakoplovnoj nesreći prije osam i pol godina nedaleko od Mostara, nakon novih saznanja o toj nesreći

Kako je priopćeno iz Vijeća ministara BiH, ministar prometa i veza Makedonije Mile Janakieski predstavio je u nedjelju u Sarajevu bosanskoghercegovačkom kolegi Damiru Hadžiću dokument koji sadrži nova saznanja o nesreći zrakoplova Beechcraft Super King Air 200 koja se dogodila 2004. kod Rotimlja, u blizini Mostara, u kojoj je poginuo makedonski predsjednik Boris Trajkovski sa suradnicima.

Prema priopćenju, Jankieski je uputio Hadžiću i službeni prijedlog o ponovnom otvaranju istrage i predložio uspostavu mješovite radne skupine koja bi preispitala sve okolnosti nesreće.

Hadžić je istaknuo da je u interesu Bosne i Hercegovine da se okonča istraga, da prestanu špekulacije o uzrocima nesreće i da je suglasan s ponovnim otvaranjem istrage. Dogovoreno je da se uspostavi zajednička radna skupina bosanskohercegovačkih i makedonskih stručnjaka koja bi do kraja rujna trebala napraviti izvještaj o okolnostima pada makedonskog predsjedničkog zrakoplova.


Predsjednik povjerenstva za istragu nesreće u Makedoniji Sotir Kostov rekao je nedavno za televizijski program Al Džazire Balkan da njegova zemlja posjeduje četiri nova dokaza koja mogu pomoći u rasvjetljivanju okolnosti te nesreće.

Zrakoplov makedonske vlade u kojem su uz Trajkovskog bili savjetnici iz njegovog ureda Dimka Ilkova-Bošković, Risto Blaževski i Anita Lozanovska, Mile Krstevski, zaposlen u makedonskom ministarstvu vanjskih poslova, Boris Velinov i Ace Velinovski, zaduženi za osiguranje, te piloti Marko Markovski i Branko Ivanovski, pao je 26. veljače 2004. godine kod sela Rotimlja blizu Mostara.

Vlasti BiH su u istrazi nakon nesreće utvrdile kako su vremenski uvjeti i i pogrešna procjena pilota rezultirali padom makedonskog zrakoplova, dok su mediji u BiH krivnju za nesreću pripisivali i mirovnim snagama (SFOR) iz francuskog kontigenta, čiji su pripadnici davali upute s Kontrolnog tornja Zračne luke u Mostaru.