IVO USMIANI:

'Biznis je kao sport, pobjeđuju najbolji timovi'

16.05.2014 u 13:06

Bionic
Reading

Koje su glavne osobine lidera, što oni rade drugačije i kako uspijevaju pokrenuti gospodarske procese, neke su od tema o kojima su hrvatski i regionalni lideri iz područja međunarodnog poslovanja, financija, proizvodnje i obrazovanja te turizma, enogastronomije, sporta i umjetnosti raspravljali na regionalnoj konferenciji 'Lideri za lidere' u Zagrebu

Autorica knjige '100 hrvatskih lidera' Jasminka Samardžija u uvodnom je izlaganju istaknula glavne osobine lidera. Izdvojila je strast prema poslu, vjeru u pozitivan ishod i ravnotežu u obitelji kao glavne elemente za uspjeh u liderstvu.

U prvom panelu pet istaknutih lidera govorilo je o svojim iskustvima razvijanja strategije za izlazak na nova tržišta.

'Biznis je kao sport, pobjeđuju najbolji timovi', rekao je Ivo Usmiani, prvi čovjek Jadranskog galenskog laboratorija naglasivši da su ljudi glavni izvor konkurentske prednosti. U razvoju poslovanja Usmiani se vodi jasnom vizijom koja je JGL dovela do pozicije druge po veličini farmaceutske tvrtke u Hrvatskoj. 'Koristili smo niše koje su se otvarale. U sjeni velikih rasli smo u malim tržišnim nišama', opisao je Usmiani put brzog rasta JGL-a.

Usmiani je naglasio da je bitno na najbolji način kapitalizirati imovinu tako da se na pravi način balansira između rasta i profitabilnosti. Kada je riječ o osvajanju stranih tržišta, JGL je ponekad išao sam, a ponekad u suradnji s lokalnim partnerima. Za velik rast ključan je bio ulazak na tržište Rusije i ostalih istočnih zemalja. Danas se JGL širi na tržišta Europske unije na način da partnerima prodaje licence, a zadržava proizvodnju u Hrvatskoj.

Znanstvenik Ivan Đikić, direktor Instituta za biokemiju na Goethovom sveučilištu, naglasio je da je izbor pojedinaca s različitim znanjima i talentima najvažniji za uspjeh u vođenju tima.


Dubravko Hoić
, direktor Calzedonie za Hrvatsku, govorio je o konceptu razvoja te talijanske tvrtke koji se razlikuje od onog klasičnih tekstilnih tvrtki. Calzedonia je najprije počela s maloprodajom, a tek kad su otvorili velik broj prodavaonica, okrenuli su se proizvodnji.

Donald Hudspeth, dekan Američke visoke škole za menadžment i tehnologiju, govorio je o iskustvima pokretanja i razvoja jedinog američkog studija u Hrvatskoj koji djeluje u Dubrovniku i Zagrebu.

Branimir Muidža, direktor Tvornice cementa Kakanj u vlasništvu Heidelberg Cementa, opisao je kako je cementaru pretvorio od najvećeg gubitaša u BiH u jednu od najuspješnijih kompanija. 'U Heidelbergu su ključ za uspjeh razmjena znanja i iskustva, nalaženje najbolje prakse i transfer u druge dijelove kompanije', naglasio je Muidža.