PANDEMIJA U ŠKOLAMA

Boris Jokić otkrio u čemu Ministarstvo posebno zakazuje: 'Diže mi se kosa na glavi kad to čujem...'

23.08.2020 u 18:28

Bionic
Reading

Pedagog i sociolog, bivši voditelj Cjelovite kurikularne reforme obrazovanja, Boris Jokić, komentirao je situaciju vezanu za početak nove školske godine u doba pandemije koronavirusa.

Prema Jokiću, hrvatske obrazovne vlasti kasne kad je u pitanju jasnoća i pravovremenost komuniciranja.

'Slijedom epidemije, neizvjesnost vezana uz početak školske godine očekivana je i vrijedi jednako za Hrvatsku kao i za Norvešku, Italiju ili Švicarsku. Ono što je izrazito drugačije u odnosu na druge razvijene zemlje su jasnoća i pravovremenost komuniciranja hrvatskih obrazovnih vlasti, stručnost u upravljanju situacijom te posebice razina planiranja i pripremljenosti u sustavu za različite javnozdravstvene i obrazovne scenarije. Tu ozbiljno kasnimo što će se odraziti na učenike, roditelje i odgojno obrazovne radnike.

Osobno mi se diže kosa na glavi kada čujem 'to će se rješavati u hodu', a imali smo mjesece u kojima se moglo umanjiti negativne i povećati pozitivne učinke u različitim scenarijima', rekao je Jokić za Večernji list.

Objasnio je i što bi po njemu trebao biti hrvatski model.

'Taj model ima dvije jednako važne komponente - javnozdravstvenu i odgojno-obrazovnu. U prvoj glavnu riječ trebaju imati epidemiolozi, što ja nisam. Tu je nužno odustati od ideje jednog univerzalnog rješenja za sve razine i vrste obrazovanja. Upravo zato je trebalo prije početi planirati i to u suradnji s lokalnim zajednicama i samim školama. Potrebno je izraditi planove za škole u dvije i tri smjene, koje su vrlo rijetke u zapadnom svijetu, te učenike u različitim strukovnim programima čija se nastava djelomice zasniva na praksi', rekao je Jokić dodajući kako nije dovoljno naglašeno pitanje škola u Zagrebu koje su nastradale u potresu, a čiji su učenici premješteni u druge škole.

  • +10
Škole stradale u potresu Izvor: Pixsell / Autor: Tomislav Miletic/PIXSELL

'Mi smo se u potpunosti posvetili pitanju maski, prostora, hodanja po hodnicima, a kao da smo zaboravili da je ključno pitanje kvalitete odgoja i obrazovanja. Tu ministarstvo posebno zakazuje. Odgojno-obrazovnu komponentu moraju voditi odgojno-obrazovni radnici i znanstvenici iz područja obrazovanja. Već davno je trebalo imati plan kako nadoknaditi propušteno iz prošle školske godine zbog korone i štrajka. Sada je jedini trenutak da se to adresira. Moguće je još uvijek izdvojiti ona znanja i vještine koje je nužno usvojiti u nadolazećoj školskoj godini u različitim scenarijima i to za cijelu godinu', rekao je Jokić.

Vjeruje i da se apsolutno usporedno trebalo pripremati i za online nastavu o kojoj se, upozorio je, u javnom prostoru provlači jedna 'velika neistina' potaknuta od politike.

'To je da svi učenici i nastavnici imaju tablete, računala i brzi internet. To je laž i ovo razdoblje treba iskoristiti da se ti uvjeti ujednače kako online nastava ne bi izazvala dodatno društveno raslojavanje među mladima', zaključuje Jokić.

  • +12
Online nastava Izvor: Pixsell / Autor: Marin Tironi/PIXSELL