USPJEH U EUROPSKOM PARLAMENTU

Borzan objasnila zašto je i Hrvatska kriva za sporu borbu protiv lošije kvalitete proizvoda

14.09.2018 u 12:09

Bionic
Reading

Zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan u petak je u zagrebačkoj Kući Europe održala konferenciju za medije na kojoj je predstavila najnovija postignuća u borbi za izjednačavanje kvalitete proizvoda u cijeloj Uniji

Nakon što je Borzan prošle godine u svome istraživanju s Hrvatskom agencijom za hranu dokazala da je čak trećina ispitanih proizvoda u Hrvatskoj bila lošije kvalitete, a gotovo svi skuplji na našem tržištu nego na njemačkom, ovaj tjedan je izglasana i prva službena pozicija Europskog parlamenta o ovom pitanju.

‘Izvješće je prošlo kroz tri parlamentarna odbora, ali svejedno je na konačnom izglasavanju na plenarnoj sjednici prijetila opasnost da se razvodni. Moje kolege koje su najviše radili na izvješću i ja maksimalno smo se angažirali, sastančili i objašnjavali što smo napravili, što to znači za tržište i naše građane i na kraju je najvažniji dio izvješća prošao tankom većinom, za 26 glasova’, kazala je Borzan.

Priznala je da je bila jako nervozna jer je znala da će biti tijesno i jer je druga strana bila također maksimalno angažirana. Izvješće poziva na promjenu Direktive o nepoštenoj poslovnoj praksi, koja je u zadnjoj fazi pregovora. Usvojeno je, prema mišljenju Borzan, najambicioznije rješenje.

>>> Tko je Biljana Borzan? Htjela je raditi na traci, a sada je žele za šeficu SDP-a

‘Nakon pet godina nisam željela kozmetičko rješenje. I predsjednik Europske komisije Jean-Claude Juncker rekao je da prije novih izbora moramo pokazati jedinstvo EU-a. Usvojili smo izmjenu aneksa te direktive koja će uistinu na terenu značiti jednaku kvalitetu za sve građane EU-a’, kazala je Borzan.

Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
    +5
Biljana Borzan o različitoj kvaliteti proizvoda u Uniji Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL

Također je usvojeno da industrija mora biti transparentnija i jasno oglašavati promjene recepture pri reklamiranju i na pakiranju. Potrošačkim organizacijama treba pomoći u radu na terenu, a najoštrije se odbija argument kako potrošači s istoka EU-a kupuju proizvode po nižoj cijeni, stoga su oni niže kvalitete.

‘Paralelno s ovim procesom jučer je održan sastanak u Europskoj komisiji o europskom istraživanju kvalitete proizvoda. Proces ide sporo jer je metodologija koju su napravili dosta loša. Trebali su koristiti metodologiju koju je razvila Hrvatska agencija za hranu i koja nikad nije bila opovrgnuta, ali kao što znate, naša ministarstva se nisu prijavila za sudjelovanje. Prema mojim informacijama, u kolovozu se i Hrvatska uključila bar u testiranju, a nadam se da će biti maksimalno angažirani’, rekla je Borzan.