otvoreno o turizmu

Brnjac: Pripremali smo se, no nitko nije očekivao ovako dobre turističke rezultate

30.09.2021 u 23:07

Bionic
Reading

Nakon glavne turističke sezone koja je prošla iznad očekivanja zanimanje turista za Hrvatsku ne jenjava ni u rujnu. U prvim danima jeseni ostvaren je promet gotovo na razini rekordne 2019. Vraća li se turizam redovitom poslovanju? Hoće li dizanje cijena na Jadranu imati negativnog odjeka? Kako riješiti gorući problem nedostatka radne snage?

O navedenim pitanjima u emisiji HTV-a Otvoreno urednice i voditeljice Zrinke Grancarić raspravljali su Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta; Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija; Domagoj Tomasović, privatni hotelijer; Luka Šangulin, zamjenik predsjednika Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima - charter HGK i Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK.

'Pripremali smo se, no nitko nije očekivao ovako dobre turističke rezultate, uoči sezone okupili smo sva udruženja, bilo nam je prvenstveno važno očuvati radna mjesta u turističkom sektoru, tako da se on može stabilno početi pripremati za ovu turističku godinu', rekla je ministrica Brnjac te naglasila da su na vrijeme definirani protokoli od ulaska turista u Hrvatsku te prioritetno cijepljenje radnika u turističkom sektoru.

Navela je sve mjere koje su poduzete, uključivo i projekt "Safe stay in Croatia" koji je definirao sve epidemiološke standarde kako bi spremni dočekali turističku sezonu.

'Krenuli smo u izradu strategije održivog razvoja turizma te smo u sklopu toga anketirali sve jedinice lokalne samouprave uključene u projekt da vidimo što za njih znači turizam i u kojem aspektu. Odgovorili su da je turizam pozitivan i smislu demografije i zapošljavanja mladih, ekološkom i gospodarskom smislu', kaže Brnjac. Međutim znamo i koje su boljke našeg turizma: oslanjanje na proizvod "sunca i mora" odnosno sezonalnost i u određenim dijelovima na obali masovni turizam, upravo te stvari trebaju biti ciljano riješene kroz izradu određenih mjera i strategija, dodala je.

'Imali smo veliku prednost koju smo iskoristili, išlo nam je na ruku što su Španjolska, Grčka i Turska imale lošiju epidemiološku situaciju nego mi, zatim su uslijedili problemi s požarima u Italiji, Grčkoj i Turskoj, a iskoristili smo i to što smo najbliža autodestinacija Austrijancima i Nijemcima, te smo povećali broj noćenja tijekom kolovoza u svim segmentima turizma', rekao je Domagoj Tomasović, privatni hotelijer.

Otvoreno o turizmu Izvor: Screenshot / Autor: HRT

Smatra kako u budućnosti treba raditi na poboljšanju infrastrukturne mreže i poboljšanju cestovnog prometa kroz jadranske gradove, no naglasio je kako je sezona dobro i na vrijeme bila pripremljena.

Jesmo li pretjerali s cijenama?

Komentirajući činjenicu da je u ovoj turističkoj sezoni ostvareno 78 posto noćenja u odnosu na 2019., a procjene su da je ostvareno 90 posto prihoda u odnosu na isto razdoblje te da li smo pretjerali s cijenama, Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija rekao je kako uvijek treba gledati "vrijednost za novac" te ako su gosti to prihvatili i ostali zadovoljni nakon boravka, tada nismo preskupi.

- Svaka usluga ima svoga kupca i time se treba voditi, kaže Fain. Najvažnije je da gosti iz Hrvatske odu zadovoljni, a u današnje digitalno vrijeme lako se može saznati ponuda, sve je javno i transparentno, kaže.

I ovoga ljeta najveći broj noćenja ostvaren je u obiteljskim smještajnim kapacitetima, tražila se soba više, međutim tijekom sezone sporadično se dešavalo da je netko tko je rezervirao svoj krevet, ostao bez smještaja jer je netko drugi bio spreman platiti više. Komentirajući tu situaciju i način kako spriječiti da se gosti osjećaju pomalo prevarenima Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK rekla je kako je pokrenuta inicijativa pri Ministarstvu turizma kako bi pružila mogućnost ostavljanja prigovora od strane gostiju koji se osjećaju prevarenima.

Smatra da se radi o malom broju slučajeva, ali da mediji pokrenu bujicu od jedne mrvice te da većina iznajmljivača pošteno i profesionalno posluje, a to potvrđuju i ocjene od najboljih svjetskih platformi.

Naglasila je i da treba zaštiti iznajmljivače od strane gostiju koji otkazuju u posljednjem trenutku ili tijekom boravka oštete opremu. Vlasnicima smještaja savjetuje da u svojim pravilima reguliraju i pravilo otkazivanja od strane vlasnika i to naglase u svom oglasu kako bi se gost osjećao sigurnije.

'Vraćamo se normalnom turističkom poslovanju, rezultat je to dobre komunikacije Ministarstva, Hrvatske turističke zajednice, a tome je pridonijela i malo bolja epidemiološka slika nego kod naših konkurenata', rekao je Luka Šangulin, zamjenik predsjednika Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima - charter HGK.

Cijelu emisiju možete pogledati ovdje.