U zagrebačke gradske vrtiće nakon prvih rezultata, upisano je 5768 djece, dok 1770 djece koja imaju uvjete nije upisano. Zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec rekla je da se u Zagrebu planira do kraja godine povećati kapacitet za 800 mjesta
Dječji vrtići su za pedagošku 2022./2023. godinu primili ukupno 9567 zahtjeva za upis, 857 više nego lani, od čega je 7538 bilo pravovaljanih, a preostali zahtjevi su oni za djecu koja 31. kolovoza ove godine neće napuniti godinu dana.
Prema prvim rezultatima upisa, mjesta u vrtićima ima za 5768 djece, a 1770 djece koja imaju uvjete nisu upisana. Dolenec je na konferenciji za medije rekla da je među njima i 823 djece koja već imaju osigurano mjesto u privatnom, vjerskom vrtiću ili obrtu dadilje, navodi Hina.
Upisanih je manje jer su gradski vrtići primili 857 zahtjeva više nego lani, ali je i primljen značajno veći broj zahtjeva za jaslice, 790 više nego lani, što ima efekt na rezultate upisa jer su jasličke skupine prema Državnom pedagoškom standardu manje od vrtićkih, tumači Dolenec.
Endži Vrdoljak Skelin, koordinatorica upravno pravnog tima udruge SIDRO, rekla je za RTL da nije iznenađena takvim ishodom.
'Očekivali smo tako velik broj neupisane djece prvenstveno zbog toga što u proteklih godinu dana nije izgrađeno novih vrtića ili prenamijenjenih prostora. Podržavamo namjere koje Grada Zagreb ima, ili drugi osnivači. Znamo da se stvari ne mogu mijenjati preko noći, očekujemo da imaju neku strategiju i da će kroz koju godinu 100 posto biti upisane djece u vrtiće', rekla je Vrdoljak Skelin i dodala da je riječ o problemu koji traje godinama.
Roditeljima jedino preostaje žaliti.
'Roditelji su u velikom problemu, neki od njih moraju dati otkaze, neki ne mogu aplicirati na poslove i u nezavidnoj su situaciji', kazala je.
Kako se pedagoški standardi u mnogim vrtićima ne poštuju, Vrdoljak Skelin, koja je i sama odgajateljica, opisala je za RTL kako izgleda situacija u vrtićima.
'Izgleda tako da nekakve osnovne potrebe djeteta ne možemo zadovoljiti uz sve napore. Nekad je to vrlo teško izvesti, a još je dodatno teško provoditi odgoj i obrazovanje koje moramo provoditi jer je vrtić odgojno-obrazovna ustanova, mi smo odgojno-obrazovni djelatnici', pojasnila je te dodala da bi trebalo uključiti svu djecu u vrtiće jer znanstvena istraživanja dokazuju da je to korisno za dijete u budućnosti.