SPORNA ODLUKA VLASTI

Crikvenica tjera ugostitelje na reklamiranje Ožujskog!

19.06.2012 u 07:00

Bionic
Reading

Crikvenica, stara turistička meka na Kvarneru, ove godine proslavlja 600. obljetnicu grada. Ipak, gradski oci odlučili su javni prostor na terasama na glavnom gradskom trgu prepustiti jednoj pivovari čiji glavni brend slavi 120 godina

Pravilnik: Na suncobranu samo ime lokala

U Pravilniku o izgledu terasa za 2012. godinu piše kako će u centru Crikvenice ukloniti sve fiksne tende na terasama te umjesto njih postaviti suncobrane koje će dodijeliti grad Crikvenica. U Pravilniku također piše kako na tendi ili suncobranu smije pisati samo ime lokala.

Grad bi za okruglu godišnjicu trebao dobiti obnovljeni gradski trg, a investicija se procjenjuje na 25 milijuna kuna. Unificirani izgled ugostiteljskih objekata gradonačelnik je riješio suncobranima koje je dobio od Zagrebačke pivovare. Na jednoj strani suncobrana piše '600 godine Crikvenice', a na drugoj '120 godina Žuje'. 80 suncobrana vrijedno je između 100 i 150 tisuća kuna. Posao ekskluzivnog reklamiranja u centru grada u žiži turističke sezone kada Crikvenicom prođu deseci tisuća turista je sklopljen bez natječaja.

Gradonačelnik zahvalan

'Oni su nama izašli ususret i ja im se zahvaljujem. Svatko tko želi sponzorirati je dobrodošao', kratko nam je rekao gradonačelnik Damir Rukavina.

Njegov zamjenik Veselko Mutavgjić kaže kako sa Zagrebačkom pivovarom nisu potpisali nikakav ugovor. 'Na naš upit da se na neki način uključe u našu proslavu, oni su dali 80 suncobrana u bojama grada o svom trošku. Na jednoj strani je natpis '600 godina Crikvenice', na drugoj '120 godina Žuje',, kaže nam Mutavgjić.

Slastičari će okrenuti suncobran

Sretan je što je grad uspio uštedjeti i dobiti nove suncobrane bez ikakvog troška. Kaže kako nije sporno da se netko na taj način reklamira te kako za proslavu imaju stotine poduzeća. Problem sa suncobranima koje je gradska uprava sponzorirano nabavila bez natječaja nastao je i zbog činjenice da nemaju svi ugostiteljski objekti ugovor sa Zagrebačkom pivovarom, tj. neki imaju ekskluzivne ugovore s njihovom konkurencijom.

Ugovor na pet godina

Zagrebačka pivovara svima je podijelila ugovore o korištenu opreme tj. suncobrana i stalka u kojima stoji da ugovorna obveza traje pet godina te da se korisnik obavezuje držati asortiman proizvoda Zagrebačke pivovare.

Upravo zbog tih ugovora oni ne smiju stavljati reklame drugog proizvođača. Zamjenik gradonačelnika uvjerava nas kako vlasnici ugostiteljskih objekata nisu morali potpisati nikakve ugovore sa Zagrebačkom pivovarom iako su im pri podjeli suncobrana ugovori bili, kako kaže, po 'defaultu' podijeljeni. 'Ugovori su povučeni i oni nemaju ugovornu obvezu. To će trajati tri mjeseca, do 15. rujna, a tada kreću radovi na trgu, a nakon njihovog završetka imat ćemo tipizirane terase i unificirane tende', pojasnio je Mutavgjić.

Uz to, kaže da je gotovo polovica ugostiteljskih objekata slastičarskog tipa tako da oni u svojoj ponudi uopće nemaju alkoholna pića. I za njih ima rješenje. Oni će, kaže zamjenik gradonačelnika, te suncobrane jednostavno okrenuti na drugu stranu, na kojoj piše '600 godina Crikvenice'.

Reklamama nije mjesto na javnim površinama

Protiv ovakve odluke i postavljanja reklamnih suncobrana je predsjednik Mjesnog odbora Centar Luka Radilo. 'Moje mišljenje je da reklami nije mjesto na gradskoj površini, uostalom, neki ugostitelji ne koriste program te pivovare, a grad ih prisiljava na to', rekao je. Dodaje kako bi se danas trebao postaviti i ogroman natpis povodom 600. godišnjice grada koji će prekriti cijelu jednu staru zgradu koja je u vlasništvu, kaže, Agrokora. Pitanje je hoće li i taj potez biti obilježen logom i reklamom navedene tvrtke.

Kaže kako je pohvalno što se krenulo u uljepšavanje trga te kako investicija nije sporna, no gradskoj vlasti prigovara zbog netransparentnosti te manjka komunikacije s mjesnim odborima.

Ovdje možete pogledati ugovor koji su dobili vlasnici ugostiteljskih lokala i Pravilnik o izgledu terasa.