POSRAMLJEN

Dishonored

08.05.2012 u 15:10

Bionic
Reading

Dishonored je akcijska stealth igra iz prvog lica kao stvorena za pacifistički nastrojene igrače koji se kriju među vama

Još jedan akcijski stealth serijal u kojem si praktički mogao završiti cijelu igru a da nisi ubio niti jednog protivnika, polako odlazi u povijest. Naravno, riječ je o serijalu Metal Gear Solid i njegovom dugo očekivanom nastavku Metal Gear Solid Rising, koji je po svemu sudeći mnogo brutalniji od svojih prethodnika. Nasreću, najnoviji projekt programerskog studija Arkane Studio's je igra Dishonored, koji bi tu novonastalu prazninu mogao ispuniti. Igrini programeri tvrde da naporno rade kako bi napravili igru u kojoj će se svaki sukob moći riješiti na nenasilan i miroljubiv način ako igrač tako odluči.

Tu otprilike sve usporedbe sa serijalom Metal Gear Solid prestaju. Dishonored bi prije mogli usporediti s naslovima kao što su BioShock, Half-Life ili Deus Ex. Baš kao i BioShock, Dishonored je akcijska igra iz prvog lica u kojoj protagonist na raspolaganju ima poveći arsenal oružja te nadnaravne moći. Štoviše, programerski studio Arcane svojedobno je pozvan da sudjeluje u izradi naslova BioShocka 2, pa je za očekivati kako su pokupili nekoliko ideja iz tog projekta. Onaj tko je igrao BioShock vjerojatno je ostao ugodno zatečen originalnošću podvodnog grada Rapturea koji će Dishonored teško moći ponoviti. Ipak, prema dosad viđenom, grad Dunvall posjeduje atmosferu i unikatnost Rapturea uobličenu na samo sebi svojstven način.

Grad Dunvall bi mogli usporediti, bar što se njegove vizualne estetike tiče, s igrom Half-Life 2 jer je osoba zadužena za dizajn radila na obje igre. To postaje očito na primjeru automobila, brodova i ostalih prijevoznih sredstava dostupnih u igri. Ipak, sam grad dosta podsjeća na London iz 19. stoljeća s ponekim futurističkim elementima.

Jedan od ključnih igrinih elemenata je mogućnost da igrač oblikuje igrin scenarij kako želi i kako mu najbolje odgovara. Tu dolazimo do usporedbe s igrom Deus Ex jer ćete ovdje također moći birati između nekoliko različitih opcija kako bi riješili određenu situaciju te kako sam napomenuo ranije, neke od opcija će u potpunosti biti nenasilnog karaktera. Kako ćete napredovati kroz igru tako ćete svom liku moći nadograđivati nove skillove i specijalne sposobnosti. Zanimljivo je što progresija nije linearna što znači da će svaki igrač moći sam odlučiti koji segment svog lika unaprijediti a koji ne.         

Tu dolazimo do igrinog koncepta koji pomalo vuče na sandobx s time da postoji nekoliko različitih načina na koje sve igrač može završiti misiju. Manipuliranje s vremenom je samo jedna od vaših moći a s njom ćete imati mogućnost zamrznuti vrijeme kako bi mogli preciznije nanišaniti ili eliminirati grupu protivnika odjedanput. Još jedna od vaših mnogobrojnih sposobnosti je i zaposjesti drugo živo biće, poput štakora ili drugog čovjeka,  kako bi pomoću njih došli do vama nedostupnih lokacija. Posebno raduje širok spektar mogućnosti upotrebe i kombinacije specijalnih moći i oružja koju su nam igrini programeri tako velikodušno ponudili za kombiniranje i istraživanje. Upravo ta činjenica ukazuje kako igra ima visok faktor ponovnog odigravanja.

Što se igrine radnje tiče ona priča priču o muškarcu imena Corvo, osobnom čuvaru vladarice kojeg optuže za urotu. Umjesto da pobjegne od spore ali dostižne ruke pravde, on navlači mehaničku masku te postaje hladnokrvni ubojica, tražeći osvetu nad izvjesnim Lordom Regentom koji mu je sve smjestio.

Dishonored može povući paralele s nekoliko etabliranih igara što ne mora nužno biti loša stvar. Dapače. Ako se razni faktori i elementi pravilno poslože, uključujući i igrinu intrigantnu priču, Dishonored bi mogao biti vrlo ugodno iznenađenje. To je otprilike sve što se o ovom naslovu za sada može saznati ali budite sigurni kako ćete o ovoj igri još mnogo toga čuti u narednim mjesecima kada bi se trebao objaviti i njezin datum izlaska.