Remont dvokolosječne pruge Dugo Selo–Borongaj, na koridoru Ljubljana–Zagreb–Beograd, koji je upravo u tijeku, jedna je od kapitalnih investicija HŽ-a, teška 250 milijuna kuna, ali zanimljivija je zbog tehnologije koja se u remontu postavlja pod prugu. Omogućit će brzinu od, za današnje prilike u željezničkom prometu u Hrvatskoj, supersoničnih 150 do 200 km/h! Puštanje dionice u promet očekuje se već do ljeta 2014.
O kakvoj tehnologiji se zapravo radi, objasnio je varaždinski poduzetnik Anđelko Jagečić čija tvrtka Kotonteks već šest godina zastupa englesko-američku tvrtku Tensar International. 'Možda je najbolja referencija za našu tehnologiju Kobe u Japanu, koji je pogodio potres od više od osam stupnjeva po Richterovoj ljestvici.
Zid napravljen tehnologijom Tensar preživio je jedan od najrazornijih potresa u povijesti čovječanstva. Imao je samo minimalna oštećenja koja nisu uopće narušila konstrukciju autoceste. Zid u Kobeu potvrda je da Tensar geomreže u podlogama poput puteva i pruga, tlo stabiliziraju tako da sa njim žive', pojasnio je Jagečić dodavši da se u remontu rečene dionice već počelo s postavljanjem TriAx, troosne mreže koja će i omogućiti ovakve brzine, ali i prištedjeti HŽ-u gomilu novca.
HŽ je prema Jagečiću koji ih stavlja među vrh svojih poslovnih partnera na čijim je gradilištima prisutan već niz godina, do sada pokazao najveći interes. Naime, njihovi inženjeri žele novu tehnologiju jer su na konkretnim primjerima vidjeli da su takve pruge stabilnije i da puno kasnije idu u remont. Tri do četiri puta kasnije.
Koliko je to ušteđenog novca, dovoljno govori podatak da je vrijednost jednog remonta pruge, polovica troška izgradnje nove!
Radove izvodi tvrtka Swietelsky, a vrijednost iznosi 250 milijuna kuna. Prema informacijama iz projektantskih krugova, kao i investitora, ovo je prvi put da se u Hrvatskoj ugrađuje u podlogu pruge troosna mreža velikog okna engleskog proizvođača 'Tensar International' za uklještenje balasnog sloja, kao revolucionarna tehnologija 21. stoljeća.
Ove godine dovršen je remont pruge Glavni kolodvor–Klara, a u tijeku su još remonti Zdenčina-Jastrebarsko i Velika Gorica–Turopolje. Javni natječaj za spomenutu, 220 milijuna eura vrijednu dvokolosiječnu prugu na dionici Dugo Selo–Križevci, kao prvi projekt Hrvatskih željeznica koji je će se financirati iz sredstava kohezivnih fondova Europske unije, već je raspisan. Kako stvari stoje, neće se dugo čekati na izvođače koji takvim tehnologijama štede i građanima vrijeme, kroz brže i sigurnije međugradske komutacije, ali i novac HŽ-a.