Unfollow by Jasno i Glasno

Društvene mreže i obrazovanje

06.11.2012 u 22:24

Bionic
Reading

Online community menadžment relativno je mlado područje, a kako Hrvatska prati svjetske trendove, ovo je zanimanje sve poznatije i popularnije

U ovoj su se branši našli ljudi iz raznih područja: novinari, komunikacijski i marketinški menadžeri te sve češće i studenti koje je privukla dinamičnost i kreativnost ovog posla.

Kako je riječ o zanimanju koje je sve potrebnije i traženije, potrebna je i kvalitetna edukacija. Radi se o zanimanju koje uključuje mnoga područja: od poznavanja društvenih znanosti do tehničkih znanja. Stoga smo napravili malu analizu učilišta i škola, ali i online tečajeva, koji prenose znanje o ovom području.

Fakultet političkih znanosti (Zagreb) ove je godine upisao treću generaciju studenata najnovijeg smjera na tom fakultetu – smjer novih medija. Voditelji su Domagoj Bebić i Nenad Prelog koji studentima osim teorije nude i stručno usavršavanje na području društvenih medija.

Kroz mnogobrojne projekte, ali i suradnju s drugim institucijama studenti usavršavaju vještine i dobre prakse s ovog područja. Cijeli proces je usmjeren prema novim znanjima koja su tražena na tržištu rada, pa su studentske prakse na ovom smjeru uobičajena stvar. U planu je pokretanje diplomskog studija Društvenih medija kakav postoji na Sveučilištima u Europi.

Popularnost društvenih mreža sve više raste, a o tome svjedoči i podatak da je prve godine bilo upisano 24 studenata, a ove godine 78. Nakon odslušanih kolegija i odrađene prakse studenti su osposobljeni za rad u društvenim medijima, za pisanje projekata, izradu komunikacijske strategije te mjerenje rezultata i njihovo predstavljanje.

Fakultet organizacije i informatike (Varaždin)  u sklopu diplomskog studija Ekonomskog poduzetništva sadrži kolegij Internet marketing koji studente upoznaje s marketinškim praksama i znanjima na online platformama, kao što su i društvene mreže.

Birmingham City University  koji okuplja studente iz 80 različitih zemalja nudi poslijediplomski studij iz područja društvenih medija. Program istražuje tehnike društvenih medija, uzimajući u obzir razvoj ovog područja u smjeru kreativne industrije i doprinosi novim znanjima iz ovog područja.

Neka američka učilišta također imaju program za educiranje i ospobljavanje stručnjaka za nove medija: Excelsior College, The Business School at Rutgers, New England Collage, Georgetown University ili Southern New Hampshire University (Manchester).

Također, na internetu se mogu naći tečajevi uz plaćanje ili čak i besplatni.

ALISON  je besplatan online program za učenje, a pokriva razna područja te svojim polaznicima nudi certifikate i diplome. Ovdje ćete naći besplatan online tečaj marketinga na društvenim mrežama koji uključuje teme o društveno-mrežnim alatima, mikrobloganju, Wordpressu, marketingu na Facebooku te podcastu.

Social Media University – SMUG je besplatna online institucija za učenje o društvenim mrežama i ima nešto drugačiji pristup: uključiti se možete putem Facebook grupe, Twittera ili RSS feeda, a na sva tri kanala stižu korisne informacije.

Sedmodnevni tečaj iz marketinga na društvenim mrežama odvija se putem emaila na koji ćete sedam dana primati lekcije o razumijevanju marketinga na društvenim mrežama, o metodama i koje su najbolje za vaš biznis.

IMARK nudi seriju korisnih i besplatnih modula na CD-u ili online vezanih uz informacijski menadžment. Na popisu modula nalazi se i jedan vezan uz društvene mreže koji opisuje na koje sve načine je moguće iskoristiti mogućnosti društvenih mreža za efektivno povezivanje i razmjenu znanja.

Social quick starter idealan je za one koji se još nisu upoznali s društvenim mrežama ili su tek na početku. Ovdje ćete naći kratke lekcije o popularnim društvenim mrežama, bloganju ili QR kodovima.