Predstavljanje publikacije 'Što donosi članstvo u Europskoj uniji' u Ministarstvu vanjskih poslova i europskih integracija (MVPEI) poslužilo je novinarima da ispitaju držanog tajnika Andreja Plenkovića o cijelom nizu aktualnih pitanja vezanih uz odnose Hrvatske s Europskom unijom, od uvođenja eura preko troškova promidžbene kampanje do euroskepticizma
Zasad je u MVEPI-ju potrošeno oko 7,5 milijuna kuna u sklopu svih promotivno-informativnih aktivnosti kampanje o Europskoj uniji. Državni tajnik Andrej Plenković objasnio je da su sve zemlje koje su ulazile u EU imale takvu kampanju i da je to uobičajene u pristupnom procesu te da je to, dapače, njihova obaveza. Dio vezan uz uvođenje eura u publikaciji je predstavljen vrlo pozitivno, pa je novinare zanimalo ima li brošura problema s vjerodostojnošću s obzirom na situaciju u eurozoni.
Andrej Plenković je odgovorio da je eurozona jedna od užih oblika eurointegracija poput Schengenskog prostora i njoj se ne pristupa istovremeno nakon ulaska u Europsku uniju.
'Kada nova članica ulazi u Europsku uniju, ona ne ulazi tamo a la carte, već pristupa pravnoj stečevini Europske unije i ostalim politikama u cijelosti', rekao je državni tajnik za europske integracije. Plenković vjeruje da će u vremenu kada Hrvatska bude ulazila u eurozonu ona do tada već stabilizirati kroz usvajanjem efikasne politike nadnacionalne kontrole proračunskih manjkova u zemljama članicama. U okviru pregovora o članstvu razgovaralo se i o očekivanom datumu kada bi se Hrvatska trebala pridružiti eurozoni. 'Razgovaralo se o tome da to bude kroz tri godine od pristupanja, po prilici pet godina od sada, ali s obzirom na okolnosti teško je o tome davati decidirane stavove', poručio je Plenković.
Plenković se nije složio ni s novinarskom primjedbom da nema dovoljno artikuliranih stavova u javnosti o eventualnim negativnim aspektima članstva u EU-u. 'Svakodnevno sam na skupovima koji se bave europskim temama i na njima sudjeluju predstavnici stranaka i udruga koje smatraju da imaju argumente kontra članstva Hrvatske u Europskoj uniji', rekao je državni tajnik dodajući da postoji i jedna parlamentarna stranka koja se protivi članstvu.
Ravnatelj Uprave za potporu procesu pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji, Zvonimir Frka-Petešić, rekao je i da su spotovi koji su rađeni u sklopu promotivne kampanje davali prostor euroskeptičnim temama jer su otvarali pitanja koja izazivaju skepsu i na koja su onda davali odgovor. Tu su pokušali dati prostor i takvom gledištu, objašnjava, i nisu željeli postavljati samo pozitivna pitanja.
Inače publikacija 'Što donosi članstvo u Europskoj uniji' tiskana je u 14 tisuća primjeraka i stajala je državni proračun 68 tisuća kuna.
'Namjena ove publikacije, koja je dostupna i na internetskim stranicama, jest da na sažet način uoči referenduma prikaže sve bitne aspekte svih 35 poglavlja u kojima su se vodili pregovori bitne aspekte o ugovoru o pristupanju i ključne aspekte o financijskoj omotnici koja je dogovorena i okviru pristupnog procesa Hrvatske u Europsku uniju', rekao je Plenković. Riječ je o još jednom sredstvu za informiranje naših građana o Europskoj uniji. Bit će distribuirana putem županija, gradova i općina. Kako će građani odlučiti na referendumu, vidjet ćemo nakon izbora, a po istraživanjima koje je naručio MVPEI, potporu članstvu daje oko 58 posto građana.