Prije nekoliko dana Facebook je predstavio poslovnu platformu The Social Jobs Partnership kojom nastoji spojiti poslodavce i posloprimce te tako na još jedan način želi proširiti mogućnosti koje nudi svojim korisnicima
Na nekim inozemnim portalima odmah se pojavilo neizbježno pitanje: 'Što to znači za LinkedIn i hoće li Facebook oteti njegovu dominaciju u poslovnom svijetu?'
Aplikacija The Social Jobs Partnership nastala je spajanjem Facebooka s već postojećim mrežama za pronalazak posla: BranchOut, DirectEmployers, Work4Labs, Jobvite i Monster.com. Na taj je način kreirana besplatna poslovna platforma koja u ovom trenutku sadrži više od 1,7 milijuna poslovnih oglasa, a korisnicima omogućuje da ih pronalaze prema ključnim riječima, lokaciji i kategoriji zanimanja.
Trenutno je ova platforma najzastupljenija na američkom području, no poslovi se mogu pronaći i u nekim europskim zemljama i samo je pitanje vremena kada će se proširiti na ostatak svjetske Facebook populacije.
Glavni razlog zašto se Facebook odlučio na ovaj korak je rastući trend okupljanja raznih talenata na društvenim mrežama, a prema NACE studiji upravo se Facebook pokazao kao važan faktor u njihovom povezivanju. Osim toga, rezultati istraživanja pokazali su da 50 posto poslodavaca koristi Facebook pri zapošljavanju, a predviđa se da će taj postotak s vremenom rasti.
Može li Facebook kao primarno društvena mreža za prijatelje i zabavu konkurirati LinkedInu koji je okrenut isključivo stvaranju poslovnih mreža među svojim korisnicima čiji broj premašuje 187 milijuna?
Al Campa, CEO poslovne aplikacije Reachable, u svom je komentaru dao mišljenje o zadiranju Facebooka u područje koje je LinkedIn među prvima kreirao. On smatra da je ovaj korak u Facebooku neizbježan trend jer je ta društvena mreža ionako postala centar online prisutnosti mnogih korisnika i njihova primarna komunikacijska platforma. Statistike pokazuju da ljudi provode sate na Facebooku dok za LinkedIn odvajaju tek nekoliko minuta, i to čak ne na dnevnoj razini.
Social Jobs Partnership aplikacija uključuje poznate mogućnosti koje pruža Facebook kao što su like i share te tako svojim korisnicima daje mogućnost da neki oglas prenesu u svoju mrežu i pojačaju vidljivost otvorenog radnog mjesta ili svog poslovnog profila.
No, možda je ipak prerano, a možda čak i besmisleno, prognozirati tko će na kraju izaći jači s obzirom na to da se radi o dvije različite društvene mreže. Dvije značajne razlike između Facebooka i LinkedIna su svrha i targetiranje. Facebook je primarno društvena mreža koja spaja prijatelje i poznanike te uglavnom služi za zabavu, dok je LinkedIn od samog početka okrenut poslovnom svijetu i okupljanju isključivo takvog profila korisnika.
Mnogi od njih radije odvajaju Facebook profil od onog poslovnog koji služi za prezentaciju potencijalnim poslodavcima, kolegama ili suradnicima. Neki čak ni nemaju Facebook profil pa je mala vjerojatnost da će ga zbog nove poslovne platforme kreirati. Stoga se može očekivati da će Facebookova nova aplikacija više privući mlađu populaciju.
LinkedIn je godinama razvijao svoju mrežu te, iako je pomalo hladan u odnosu na Facebook, nudi konkretne mogućnosti za korisnike: također posjeduje newsfeed s novostima koje su vezane za područje zanimanja korisnika, a posebnost su forumi i razne tematske grupe za raspravu. Ova mreža, čija je jedina svrha poslovno povezivanje, svojim korisnicima nudi potpun proizvod na ovom području kojeg neprestano dorađuje.
Facebook je za sada u ovo područje zakoračio hvaleći se isključivo brojkama no u ovom trenutku to nikako nije dovoljno za značajniji uspjeh. Dok se Facebook trudi biti sve svojim korisnicima i zadire u različite sfere, LinkedIn je fokusiran na poslovne niše. Ako mu je plan zaista prestići LinkedIn bit će potrebna veća ulaganja i razvijanja, no čak je i tada mala vjerojatnost da će ga dostići.
Facebook ima svojih prednosti, a jedna od njih je i bolje povezivanje brandova i kompanija s korisnicima, no LinkedIn je s godinama stekao cijenjenu reputaciju i mnogim korisnicima služi kao virtualni CV i posjetnica koju rado dijele s ostalima, dok većina korisnika Facebook promatra kao platformu za slobodno vrijeme i zabavu i nerado svoj osobni život dijeli s poslovnom mrežom.