U izbornoj debati N1 televizije sudjelovali su Tomislav Tomašević, Miroslav Škoro i Jelena Pavičić Vukičević. Trebao je biti i kandidat HDZ-a Davor Filipović, ali on je poručio kako 'neće moći sudjelovati zbog ranije preuzetih obveza'
Kandidati su najprije komentirali nedolazakFilipovića, javlja N1.
TOMAŠEVIĆ: Legitimno je sve… Moguće da kolege iz HDZ-a nisu očekivali da će biti među četiri. S druge strane, ukoliko su vidjeli da im se to poklapa s rasporedom, nije u redu otkazati taj zadnji dan. Moram priznati da mi je to zanimljivo jer je upravo kolega Filipović govorio da se ja ne želim sučeliti s njim. Mislim da ovo nije korektno, to je stvar pristojnosti.
ŠKORO: Ne bih volio da se naš razgovor pretvori u debatu zašto nije došao.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Svi ćemo dobiti više prilike govoriti o našim programima.
“Rat anketama se nastavlja”
TOMAŠEVIĆ: Jedno je anketa, drugo su izbori. Poruka našim biračima da je posljedica ove nedjelje jedini krug za Skupštinu, a većina u skupštini je jedini način za provesti program. Mi se nismo opustili, ovo je povijesna prilika koje se ne propušta.
ŠKORO: Mi smo kao tim vrlo vrijedno radili da ljudima prezentiramo naš program. Troje kandidata je unutar statističke pogreške i nadam se da će ljudi shvatiti da je vrlo važno izaći na izbore.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: I ovaj ‘rat’ anketama se očito nastavlja. Ankete pokazuju moj uzlazni trend. Znam da će građani 16. svibnja izabrati ono najbolje, vidjeti tko su ljudi na listama, što su radili protekle četiri godine. Ne bih bila dramatična kao gospodin Tomašević, mislim da on time traži jedan alibi u tome ako ne uspije despotski zavladati Zagrebom.
Jeste li u tijeku kampanji izgovorili ijednu laž, jeste li angažirali botove, trolove, anonimne telefonske agitatore?
TOMAŠEVIĆ: Naravno da ne. Mi smo još prošli tjedan kad smo dobili stotine prijava da s jednog broja nekakva lažna agencija anketira građana, kad oni kažu za koga će glasati slijedi red blaćenja. Čim smo to saznali, odmah smo to prijavili DIP-u. To se nije zaustavilo, kasniej smo saznali da nismo jedina “meta”. Mislim da je to žalosno. Mi u tome nismo sudjelovali, pogledajte naše objave, imali smo pozitivnu kampanju. Ništa nismo slagali
ŠKORO: Slagao sam vlastitu suprugu, obećao sam svojoj supruzi da ću je jedan dan odvesti u kino, nisam stigao. A što se tiče ovoga, ja ne cendram. Navikao sam u zadnje dvije godine da svakodnevno stiže puno ružnih stvari na moju adresu. Danas ima teka tvrtka koja se zove Citizen GO, tamo su negdje u Španjolskoj gdje je i Podemos. Smatram da je to normalan folklor. Ja nikoga nisam angažirao, nije to moj stil. Ja sam čovjek koji govori istinu čitav život.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Nisam to učinila jer ne vidim nikakve potrebe za tim. Mi smo također DIP-u prijavili to što smo doživjeli i očekujemo da DIP to oštro osudi, a da policija napravi svoj izvid da na kraju znamo o kome se radi jer mislim da tu ima elemenata kaznenog djela.
TOMAŠEVIĆ: Čini mi se da je Škoro insinuirao da smo mi “krivi” zbog te neke španjolske agencije. Mi to ne radimo. Agencija koja je zvala, HAKOM je potvrdio da brojeve koristi agencija koju ste unajmili da radi media bind.
ŠKORO: Agencija koja radi za nas, radila je za još 250 klijenata. To je smiješno. Nijednom rječju nisam aludirao na vas. Kakve veze ima Španjolska s vama? Apsolutno se ograđujem. Ovo je sve na razini hipoteza. Ako netko ima dokaze, neka prijavi. Ono što je sigurno je da je jedna kandidatkinja koristila moju pjesmu u svojoj kampanji i na to nema pravo. Ja nisam reagirao jer sam džentlmen.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Podemos je sada svečano objavio da nisu uspjeli pa sumnjam da bi se gospodin Tomašević na to pozivao. Što se tiče svih ovih naših situacija, mislim da si moramo priznati da DIP po ovim prijavama nažalost neće učiniti ništa jer za par sati ulazimo u izbornu šutnju. Kada se nakon rezultata dođe do istine, ona neće značiti ništa.
Jeste li ikad vodili nekog od svoje djece u bolnicu u Klaićevoj, gdje ste se parkirali i koliko ste platili?
ŠKORO: Vozio sam sina. To je bilo parkiranje na sva četiri, uveli smo sina u bolnicu, poslije je supruga odvezla auto, kružila je okolo jer se tamo ne možemo parkirati. Na kraju je sve dobro završilo. To je tema koju sam ja i otvarao.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Ja sam dugi niz godina u zagrebačkoj politivi i imam najkompletniju informaciju: mi smo napravili natječajnu dokumentaciju i s njom išli pred Skupštinu, koja je planirala veliku garažu ispod igrališta nasuprot, no od SDP-a koji je imao većinu nismo dobili suglasnot. Smetalo im je što je uz garažu bio planiran i jedan shopping centar jer smo tražili jednog privatnog partnera. Vidimo da će to problem biti i dalje, zato smo s Vladom krenuli u projekt izgradnje dječje bolnice u Blatu.
TOMAŠEVIĆ: Postoji tzv. zabrana izgradnje novih javnih garaža u središtu grada, a upravo srednjoškolsko igralište je iznimka. Nitko nije bio protiv garaže tamo, upravo zbog bolnice.
ŠKORO: Ono što ja primjećujem kao čovjek koji dugo živio u Zagrebu je jedan nedostatak vizije. Izgradimo veliki projekt poput Arene, a nemamo riješen parking ‘ispod’ Arene. Smiješna je i situacija parkinga kod nove žičare, probajte tamo doći. Tko je to isprojektirao, volio bih ga upoznati?
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Projektirali su oni koje ćemo tužiti. Naručili smo studije i analize, čim dođu ja ću ih učiniti javnima. Mislim da se svi slažemo da u Zagrebu treba više parkirnih mjesta, ali treba raditi i na pješačkim zonama. Strašno je da je u Skupštini donesena odluka da se u centru ne smiju graditi garaže. To ćemo promijeniti. A gospodin Tomašević je, sjećamo se, bio protiv garaže u Varšavskoj, a koja je sad dubkom puna.
TOMAŠEVIĆ: Trend je u svim europskim gradovima da se automobili miču iz središta grada. I bio sam protiv javnih garaža koje bi dovlačile nove automobile, ne za stanovnike centra.
Koliko treba stajati karta za Sljemensku žičaru? Kada i ako dobije uporabnu dozvolu.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Vrlo brzo će dobiti sve dozvole. Bit će u sustavu javnog prijevoza i vjerujemo da ćemo naći primjerenu mjeru da ona bude dostupna. Znate da su karte u Zagrebu jako popularne.
TOMAŠEVIĆ: Meni je nevjerojatno slušati dosadašnju zamjenicu gradonačelnicu koja kaže da se svi slažemo da treba tužiti one koji su krivi za cijenu, a pokojni gradonačelnik je potpisao anekse zbog kojih je do te cijene došlo. Cijene karata će ostati takve kakve jesu i morat ćemo subvencionirati i cijenu žičare.
ŠKORO: Možemo izračunati… Moramo vidjeti koliko ima gondola, kolika je protočnost, koliko sati će raditi dnevno… Kad budem tamo, onda ću vam reći. Kada govorimo o žičari, najprije moramo osigurati automobile.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Nadam se da je gospodin Škoro dao iskaz policiji jer očito ima neka saznanja.
ŠKORO: Ja imam spoznaju, to je meni pod nosom, znam kako se zove moja susjeda kojoj je izgorio automobil i samo sam oprezan. Ja znam isto koliko i vi.
TOMAŠEVIĆ: Odabrana je najjeftinija ponuda, no aneksima koje je potpisao pokojni gradonačelnik, ona je postala je najskuplja. Nije bilo studije izvodljivosti prije nego što se počela graditi žičara.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Podastreli smo sve potrebne dokumente Skupštini, koja je to i usvojila.
ŠKORO: Nekidan sam bio na početku radova za nastavak Branimirove. Isto poduzeće koje je gradilo dobar dio žičare se sad preselilo tamo. Slikali ste se pokraj velike ploče, a pored nje je mala, a tamo su obvezni likovi – nije završila javna nabava i nisu počeli radovi. Vi tamo rušite samo tri kuće. Opet ste manipulirali javnom nabavom ne biste li ste stekli malo naklonosti birača.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Na izgradnji nove Branimirove do Varaždinske ima 98 što zemljišnih čestica, što građevinskih objekata. Izgradnja je zamišljena u tri etape, prva etapa je rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, koje smo riješili. Krenuli smo u proces rušenja objekata i to su pripremni radovi za početak gradnje.
Postoji li neki europski grad koji je po vama uzor u upravljanju?
TOMAŠEVIĆ: Postoji više gradova za različite stvari. Barcelona ima dobar model sudjelovanja građana u donošenju odluka, Budimpešta radi jako zanimljive iskorake u održivom prometu, Berlin ima dobre inovativne modele u upravljanju javnim prostorima, Beč ima čak 60 posto stanova u najmu koji su u vlasništvu grada beđa ili tzv. neprofitnih zaklada. Zagreb ih ima dva posto i zato cijene toliko divljaju.
ŠKORO: Bio bih jako loš nasljednih predaka iz Imotske krajine da ne spomene Munchen. To je grad u kojem sam imao prigodu, uz Pittsburgh, živjeti. Munchen je centripetalno postavljen i kod njih se grade garaže zadnjih godina, žele da se život odvija u centru. Pittsburgh je centrifugalan i shopping centri su središte događanja. A vidimo da mladi u Zagrebu vole doći i oko HNK, na Cvjetnom, pjevaju neke moje pjesme… Meni je vrlo bitno napomenuti da taj Munchen ima jako dobro riješen prometni sustav, S-bahn, U-bahn… To Zagrebu nedostaje, željeznica nam dijeli, umjesto da spaja grad.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Ja poput gospodina Tomaševića nisam imala priliku toliko putovati i biti konzultant u 40 zemalja kako on to tvrdi, ja sam morala raditi. No unatoč svemu tome imam neka međunarodna iskustva. Kad spominjemo već Beč i stanogradnju, zanimljivo je kako se kod stambene politike pozivamo na Beč, a kad govorimo o Jelkovcu, Svetoj Klari, imamo nešto protiv te stanogradnje. Kad je gospodin Tomašević zadnji put bio u Jelkovcu, je li vidio kako izgledaju naša dva vrtića, škola, srednja škola, bazen, knjižnica… E to je naselje po mjeri čovjeka
TOMAŠEVIĆ: Dvaput sam bio u Pittsburghu i nije to baš tako. A u Novom Jelkovcu sam zadnji put bio u nedjelju. Što je s onom dvoranom kulturnog centra koja nikad nije dovršena? Što je s onim garažama ispod bloka A koje se ne koriste? Što je s tržnicom?
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Sviđa mi se ovaj detaljistički pristup, no da nismo tamo izgradili 2800 stanova i da nismo ljudima u socijalnom potrebi s jedne strane, i onima koji nisu mogli dići visoke kredite, mi danas ne bismo mogli pričati o svim stvarima koje ćemo napraviti u drugom mandatu.
ŠKORO: Ja sam tri i pol godine živio u Pittsburghu i možemo se puno od tog grada naučiti. Nakon 17 sati u centru grada nema žive duše.
TOMAŠEVIĆ: Dobar dio američkih gradova centar ima isključivo kao poslovni centar. U europskim gradovima je nešto drugačije, ali mnogi imaju nove javne garaže na obodima centra grada, a centar i dalje živi.
ŠKORO: Mi imamo mentalitet našeg čovjeka, hoće autom u crkvu, dnevni boravak…
TOMAŠEVIĆ: Ali ne može svatko doći autom na Trg bana Jelačića, onda će auti biti sporiji.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: 60 posto prometa koji se odvija na dnevnoj bazi je onaj koji dolazi iz Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije i ostalih županija i zato grad surađuje s HŽ-om, osiguranje velikih parkirnih ploha na periferiji grada kako bi građani jednom kartom parkirali se i koristili gradski prijevoz.
Znate li koliko je plaća gradsko pročelnika za obrazovanje, a kolika prosječna plaća tete u vrtiću?
ŠKORO: Mogu samo pretpostaviti, ali znam da je taj disparitet prevelik. Što se tiče pročelnika, jednim dijelom imaju plaću negdje između 10 i 15 tisuća kuna. Vjerujem da bi trebali imati manje plaće. Moramo imati kvalitetne ljude, politika je otišla u krivom smjeru. Teti u vrtiću treba povećati plaću, a pročelniku treba dati primjerenu.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Kao zamjenica gradonačelnica sam imala 15 tisuća kuna, pročelnici imaju veću plaću, one su vezane kolektilnim ugovorm. Ne smatram to normalnim, ali to je činjenica. Naše tete u vrtiću s osobe s VSS-om, tako da, ta vam je plaća, ovisi u stažu, oko 7500 kuna. Naše su plaće u sektoru obrazovanja jedno 30-ak posto veće od onog u sustavu osnovnog i srednjeg školstva i te plaće treba dizati.
ŠKORO: Nepojmljivo je da je takav disparitet u plaćama u Gradskoj upravi. Tu je preko 3000 zaposlenih, kada se još doda Holding, govorimo o brojci od 12-13 tisuća ljudi i ima sigurno ljudi koji nakon doručka odu malo prespavati u auto jer nemaju što raditi
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Gradonačelnik i zamjenik imaju status župana i plaće su ograničene zakonom. Pročelnici nemaju ta ograničenja. Sada smo vidjeli porezne olakšice i njima su plaće rasle, zata se sada vidi taj disparitet kojeg prije nije bilo.
Koja je vaša glavna antikorupcijska mjera?
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Uključivanje građana u procese odlučivanja i da svaki ugovor bude javno dostupan.
TOMAŠEVIĆ: Ima ih puno, ali izdvojit ću Gradski kontrolni ured i Sektor za unutarnji nadzor unutar Holdinga. To su uredi koji iznutra trebaju sve kontrolirati i reagirati na sve nepravilnosti.
ŠKORO: Prvo je revizija svih postojećih ugovora, drugo je transparentnost poslovanja i treće – nema više “one man showa”. I to je cijela priča. Mora biti sve jasno i mora se razgovarati na razini stručnosti, a ne na razini članske iskaznice. To što ima člansku iskaznicu, može s tim čačkati zube.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Jedini tko je poslovao s Gradom ste Vi gospodine Škoro. Ne mislim da ste poslovali na nečastan način i nema potrebe da drugim poduzetnicima koji su se javljali na natječaj implicirati da su radili nečasno. Vi ste poslovali i tu je bilo 250 milijuna kuna prometa.
ŠKORO: Ja ne mogu nikome pomoći u objašnjavanju što znači vlasništvo, a što upravljanje. Ja i trenutno radim s Gradom jer sam dioničar, primjerice, HT-a. Tvrtka koja je radila s Gradom je tvrtka u kojoj sam ja imao pet posto. Zakon jasno kazuje što ja mogu napraviti s tih pet posto. Što se tiče mog nastupa za Zagreb, nastupali su i drugi, koštalo je 50-ak tisuća kuna s PDV-om.
TOMAŠEVIĆ: Mi smo jasno rekli da ćemo ići u reviziju. Možemo napraviti uštedu od 600 miljuna kuna kad bi javne nabave bile kompetitivnije. Da doista ohrabrujemo sve da se jave. Jer ako raspišete javni natječaj i javi se samo jedna tvrtka, a javlja se jer se zna tko će dobiti posao.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Što se tiče gradskog kontrolnog ureda, taj smo model prepisali od Beča.
ŠKORO: Meni se prigovara da sam radio s Gradom kada su u pitanju adventske kućice. Zašto sam imao posrednika? Zašto nisam direktno s Gradom radio i uplatio 100.000 plus PDV, nego netkome tko je uzeo sve kućice za 100.000 kuna, a onda od nas svakog uzeo 100.000.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Jesam li ja bila posrednik? Zašto gospodin Škoro nije prijavio policiji ako se od nejga tražio novac? Nikad nisam bila posrednik niti ću biti posrednik niti sam imala kućicu.
ŠKORO: Ovo je bio legalni koncesionar. Legalno uzeo te prostore, naplaćivao nama i onda sam ja kriv…
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Moje informacije govore da je grad bio zoniran, jedan dio je preuzo TZ, drugi dio obrtnička udruženja.
TOMAŠEVIĆ: To nije točno. Mi smo tražili da se promijeni pravilnik o korištenju javnih površina baš da se izbace posrednici. Nismo za to dobili većinu.
Koju biste komunalnu uslugu prvu pojeftinili?
TOMAŠEVIĆ: Voda je apsolutno preskupa. To možemo zahvaliti najštetnijem ugovoru koji je Zagreb potpisao, a potpisao ga je pokojni gradonačelnik. Za investiciju od 300 milijuna eura mi smo se obvezali privatnom koncensionaru isplatiti iznos od milijardu i 200 milijuna godina kroz 30 godina. Državna revizija je utvrdila da koncensionar ima dobit od 40 posto. U kojem legalnom biznisu netko ostvaruje toliku dobit? Zato građani sad plaćaju veće račune za vodu, treba napraviti reviziju tog ugovora
ŠKORO: Lopta na volej. Imam kod sebe račun za vodu moje kuće. Nevjerojatno, kubik vode košta 4,21 kuna, ali na kraju dođe na skoro 15 kuna plus PDV. Govorimo o stvari koja je za nepovjerovati. Ako je istina voda duboka, u Zagrebu je istina otpadna voda duboka.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Sasvim sigurno odvoz komunalnog otpada, u trenutku kada ćemo imati sortirnicu i kada ćemo plaćati samo zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada, onda ćemo moći smanjiti tu cijenu jer ćemo imati sirovinu koju ćemo prodavati na tržištu. A što se tiče otpadnih voda, cijeli postupak do trenutka potpisivanja ugovora je provela bivša vlast koncem 90-ih i gradonačelnik Bandić kada je došao u poziciju gradonačelnika potpisao taj ugovor jer nam je bilo izuzetno važno da taj projekt krene. Jedini smo koji to imamo, kao što smo i jedini sanirali odlagalište otpada.
ŠKORO: Uistinu se potpisivanje tog ugovora poklapa s dolaskom gospodina Bandića na vlast.
Maksimirski stadion 2025. godine.
PAVIČIĆ VUKIČEVIĆ: Kao što je poznato, sklopila sam ugovor s Društvom arhitekata Zagreb kako bi se raspisao arhitektonski natječaj i kada dobijemo rješenje znat ćemo koliko će koštati. Inzistirala sam da ne bude preko 1800 eura po stolici jer se pokazalo da se tako grade drugi stadioni u okruženju.
TOMAŠEVIĆ: Naša je procjena da kad bismo dalje išli upumpavati novac u obnovu to bi bilo 700 milijuna kuna, a rušenje bi bilo 50 milijuna kuna i gradnja novog stadiona 400 milijuna kuna. Na istom mjestu isplati se rušiti stari i graditi novi stadion po modelu koncestiju s Dinamom, da grad da zemljište, a Dinamo sam financira gradnju.