Za sve istinske ljubitelje virtualnog utrkivanja, Forza Motorsport 4 vjerojatno je jedna od najiščekivanijih igara ove godine koja bi u svim segmentima gameplaya trebala biti bolja, kvalitetnija i veća od prošlog nastavka
Forza je od svog prvog nastavka 'brendirana' kao trkaći simulator te je kao takva automatski uspoređivana sa serijalom Gran Turismo koji je neprikosnoveni kralj trkaće simulacije na Sonyjevoj konzoli. Zbog ogromne popularnosti konkurentskog naslova, Forza je morala biti vrlo kreativna i inovativna kako bi pridobila simpatije i povjerenje igrača. U tom naumu su i uspjeli te su tokom godina i novih nastavaka uvijek uspijevali igračima pružiti rafinirano i svježe igrače iskustvo.
Iako je Forza 3 bez ikakve sumnje vrhunska igra po svim kriterijima a u nekim elementima je čak i bolja od Gran Turisma 5, ipak joj je falilo 'ono nešto' da je pretekne te zasjedne na tron kao novi kralj trkaćih simulacija. Ipak, GT5 je u produkciji bio godinama i pojavio se nakon Forza-e 3 što se na kraju odrazilo na krajnjem rezultatu. Upravo ta činjenica potakla je programere iz studija Turn 10 da sa Forza-om 4 naprave korak više kako bi oni preuzeli vodeću poziciju prije pojave nove generacije konzola.
U tome bi im mogla pomoći interaktivnost sa Kinect-om naziva 'Autovista' koji u Forza-i 4 igra dosta veliku ulogu te predstavlja 'mokri san' za svakog pravog automobilskog fanatika. A što je ta 'Autovista' pitate se? 'Autovista' je virtualna garaža pomoću koje ćete se kretati pokretima vaših ekstremiteta te će igračima omogućiti da izbliza promotre automobil od njegove vanjštine do njegove unutrašnjosti, motora, karoserije te ostalih mehaničkih dijelova iz svakog mogućeg kuta i to sa nevjerojatnom preciznošću. Ako vas interesiraju keramičke kočnice i na kojem principu one rade, zumirajte na aluminijsku felgu te saznajte o njima sve što ste ikada htjeli znati. Dodatni bonus za sve ljubitelje 'Top Gear' televizijskog serijala je taj što će objašnjenja na sebi svojstven način davati popularni voditelj Jeremy Clarkson. Treba napomenuti i kako vam za tu opciju podrška Kinect-a neće biti uvjet jer će za razgledavanje limenih grdosija biti dovoljan i sam kontroler.
Još jedan igrin element koji će koristiti mogućnosti Kinecta je i tzv. head-tracking. Pomoću njega moči ćete, pomicanjem glave lijevo ili desno, bolje predvidjeti nadolazeći zavoj te samim time ga i brže proći. Gran Turismo 5 je također podržavao tu opciju pomoću PlayStation Eye-a, ali se u praksi nije pokazao kao dovoljno kvalitetno rješenje na veliku žalost igrača. Ova mogućnost nije vitalna za igin gameplay ali je svakako dobrodošla novotarija koju će vlasnici Kinecta znati cijeniti.
Igrina srž odnosno njezina karijera nije se drastično promijenila u odnosu na Forza-u 3 što je sasvim u redu jer nema smisla nešto mijenjati ako stvar funkcionira. Kvaliteta karijere očituje se u inteligentnom 'nuđenju' evenata i izazova na temelju automobila koje posjedujete te će vas na taj način karijera tjerati da isprobate što više različitih automobila i staza ali u konačnici o tome odlučujete isključivo Vi. Svi ostali elementi poput statistika, podešavanja i customizacije automobila importirani su iz prošlog nastavka uz naravno proširenu paletu istih.
Prema zadnjim najavama, igrina razina simulacije moći će se podesiti od casual vožnje za one koji žele bezbrižno promatrati igrin krajolik do hard core utrkivanja u kojoj su sva elektronska pomagala isključena te se od igrača zahtjeva poprilična doza znanja i umijeća kako bi utrku završili na respektabilnom mjestu u poretku. On line će biti također veliki segment igrinog gameplaya te će on ovog puta podržavati do 16 vozača u odnosu na dosadašnjih deset.
Ne moramo posebno naglašavati da ukoliko posjedujete Xbox 360 i ljubitelj ste trkaćih simulacija, da ovaj naslov ni pod koju cijenu ne možete i ne smijete propustiti.
Igra bi se u Europi trebala pojaviti 14.10. ove godine kada ćemo konačno saznati dali je žanr trkaćih simulacija konačno dobio novog šerifa u gradu.